IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големият електрически SUV на Porsche ще струва три пъти повече от Cayenne

Спортният модел със 7 места ще получи характеристики за офроуд.

В средата на миналата година главният изпълнителен директор на Porsche - Оливър Блуме, обяви плановете на марката за разширяване на гамата от електрически превозни средства. Тя ще включи нов голям SUV, който ще бъде позициониран над Macan и Cayenne. Изцяло електрическият модел ще се произвежда в Лайпциг (Германия) и ще бъде насочен към най-високия сегмент на пазара в търсена на по-голяма печалба.


Porsche


Засега от компанията-производител не разкриват подробности за модела, но британското издание Autocar го направи. Според информацията, електрическият SUV ще бъде готов през 2027 г., като ще се превърне в един от най-скъпите серийни модели на Porsche. В момента цените на Cayenne във Великобритания започват от 63 700 лири (71 150 евро), но новият SUV ще бъде поне три пъти по-скъпи, при това преди да бъдат добавени предлаганите опции.

Разработката на модела със 7 места носи кодовото име „K1“, като тя е стартирала още през 2020 г. Всъдеходът ще използва архитектурата Premium Platform Electric, в чието създаване Porsche си партнира с Audi. Тя ще дебютира при следващото поколение на Macan, което ще е изцяло електрическо, и при Q6 E-Tron. За големия SUV на Porsche платформата ще бъде модернизирана-.

Твърди се още, че електромобилът с три реда седалки ще се възползва от електрическа система, работеща на 920V и позволяваща по-бързо зареждане. Батерията на модела ще има капацитет от над 100 кВт/ч. Най-икономична версия на най-големия като размери автомобил на Porsche ще предлага пробег от 700 км (по цикъла WLTP). Инженерите на Porsche планират маслено охлаждане за електрическите двигатели и системата 4х4, при която задните колела ще се завъртат до 5 градуса.

Що се отнася до дизайна, новият модел ще представлява „отчасти седан, отчасти кросоувър“ с размери над 5 метра. Твърди се, че има леко извит покрив, стръмно наклонено предно стъкло, къс преден капак и задна врата в стил лифтбек. Смята се, че Porsche възнамерява да даде на K1 истински офроуд-възможности със специален режим на шофиране, който значително ще подобри въздушното окачване.

Според информациите, K1 ще стане петият електромобил на марката, тъй като към Taycan, Macan, Boxster/Cayman през 2026 г. ще се присъедини електрически Cayenne. Той обаче ще е по-малък от триредовия SUV, чиито основни пазара ще бъдат Северна Америка и Китай.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Аз съм ( преди 1 година )
    Порше са се прицелили в печалбата . Този продукт трябва да е изумителен , за да успеят .
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Ако ти успееш да ми обясниш защо Айфон е най-продаваният телефон на света при положение, че е безбожно скъп, аз след това много лесно ще ти обясня за продажбите на Тесла. А и стига с тия приказки от рекламните брошурки за цените на колите (ел. или ДВГ). Никой досега не е успял да си купи Модел У за 46х долара. Също както и никой не е летял от София до примерно Милано за 10 евро, независимо какво пише в рекламата!
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Тесла модел y в момента се предлага за 46 000 долара в щатите. Колко по-скъп е от аналогичен по размер и мощност автомобил с ДВГ на bmw, audi или mercedes? А щом е по-скъпо, некачествено и непрактично, защо се продава повече, отколкото съответните модели на audi, bmw и mercedes? Защо клиентите не си купят тях а избират некачествената и непрактична тесла? Защо още тази година само с два продаваеми модела, tesla ще задмине по продажби тези три немски премиум производителя с всичките им модели?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сигурно има защо да е 3 по-скъпо при положение, че Тайкан и изобщо повечето скъпи електромоцили обикновено не са кой знае колко по-скъпи от сравним премиум ДВГ модел
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ДВтхвп ( преди 1 година )
    Е, той стария Кайен не беше ли пак за богаташи, бе Електрике? Тинтирито ти обяснява, че това ел. Порше е 3 пъти по-скъпо от сходно Порше, но с ДВГ. При Дачия теслата е наполовина - Спрингът е само 1.5 пъти по-скъп от Сандерото, но за сметка на това е само 1.5 пъти по-малък и смешен. Всъщност цената на Спринг е няколко пъти по 40х. лв, защото той е само за втори или дори трети автомобил в семейството, с който да не излизаш от града, т.е. трябва да си купиш още поне една кола.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Това ли ти е било смешното? А защо мислиш, че да сложиш достъпна мобилност и най-скъпото porsche в едно изречение не е смешно? А както виждаш не ти говоря че dacia spring е евтин автомобил а по абсолютно твоята логика пратих милиардерите да си я купуват, щом бедняците според тебе са се насочили към най-скъпото porsche. А иначе цените на електромобилите започнаха да падат още сега, когато заради търсенето и кризата цените на материалите и батериите са скъпи. Ще падат още.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Колега, Дачия Спринг струва скромните 43 000 базова цена - това е за "автомобил" със 170 км пробег - малко в повече ми идва твърдението достъпен, а да говорим за мобилност при подобни характеристики става леко смешно ;)
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Прав си колега, наистина най-високият клас porsche е това, към което се насочват хората търсещи достъпна мобилност. Тези които искат да покажат класа, възможности и престиж се насочват към dacia spring! Е как пък все ти не можеш да разбереш за какво се говори и даваш толкова нелепи примери и аналогии?
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Колега, като всички ще си пускаш кабел от терасата :D Да живее електричарството, само 3 пъти по-скъп - как му викахте - достъпна мобилност? Аз му викам престъпна... и ще дойде ден да разберете, че съм прав ;)
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бих си го купил щом ще има офроуд възможности и ще мога да го паркирам в градинката пред панелката, която има доста висок бордюр който в момента не мога да кача. Ама няма да си го купя защото няма да има къде да го зареждам, че живея на осмия етаж.