IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mazda не вярват в електромобилите с голям пробег

Повечето хора не използват пълния капацитет на тези коли

Електрическите превозни средства с голям пробег нямат бъдеще. Това обяви главният изпълнителен директор на американското подразделение на Mazda – Джефри Хейтън, в интервю за Green Car Reports.


Mazda


Както е известно, японската марката засега предлага само един чист електромобил – кросоувъра MX-30, чийто пробег е близо 2 пъти по-малко от този на другите модели от същия глас. Пускането му на пазара предизвика изненада, но според ръководството на Mazda, то е напълно логично.

„Повечето хора така и не използват пълния капацитет на своите електрически превозни средства. Факт е, че те се надяват на коли, които да изминават около 500 км с едно зареждане, но от това няма особен смисъл и те нямат място в бъдещето“, смята Хейтън.

Според топ-мениджъра, потребителите са свикнали с бензиновите автомобили, които могат да използват навсякъде и по всяко време, без да се притесняват за неща като пробег и инфраструктура за зареждане. След като се качат на електрическа кола и я заредят у дома си, те бързо установяват, че разполагат с пробег, за да изминат обичайното си разстояние през деня. В същото време обаче този обхват може да не е достатъчен за по-големи пътувания.


Mazda


„Това безпокойство ще изчезне, след като хората притежават няколко електромобила. Те ще натрупат достатъчно опит с използването им, а и инфраструктурата за зареждане ще се развие. Не виждам обаче никакъв смисъл в градски условия да използваш електромобил с пробег 500 км и повече, който носи голяма и тежка батерия“, коментира Хейтън.

Той очаква много потребители да продължат да използват PHEV-хибриди с бензинов двигател, който играе ролята на удължител на пробега. Те обаче отделят вредни емисии от ауспуха и не са добро решение за опазване на околната среда.


0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък не вярвам , че Мазда ще съществуват още дълго
  • #11
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Човекът е прав в смисъл че голямата част от хората, от понеделник до петък, имат еднообразен график :децата, до работа и обратно 30-60 км. Аз и сега се чудя на хората, които се разказват с Х5 в града.
  • #10
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди 20 години телефонът ми караше по 10-12 дни с едно зареждане и беше немислимо как така ще имам такъв да издържа един ден, ама свикнахме
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този шарлатанин е прав, но не по начина, по който той влага в думите си. Всъщност Мъск има същата стратегия - малка батерия с висока ефективност дава същия, че и по-голям пробег от голяма батерия с ефективността на Мазда, Лескункс/Тойотка, Хонда, че и дори Форд, Мерцедес или БМВ, които все пак да малко по-близо.
  • #8
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблемът на Мазда е технологичен. Изостанали са. Не само батерията на единствения им електромобил е малка, а и ефективността му е една от най-лошите на пазара и се зарежда бавно. За малцината излъгали се, това е троен ритник в камбанките. Първо да е погледнат в огледалото, преди да критикуват другите.
  • #7
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Един ден може би ще е прав, когато направят градските автомобили с малки батерии на половин цена от тези с големите батерии, има зарядни навсякъде, а зареждането става за 5-10 минути и не те бърка че автомобилът минава само 150 км. За едно ходене на морето можеш да си позволиш дори две спирания по за 10 минути два пъти в годината, но за в момента не стават. Ако имаш проблем да зареждаш електромобил с голяма батерия, какво остава за три четири пъти по-често зареждане на малка.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Така е ( преди 1 година )
    "И други твърдят, че трябва да се залага повече на по-малки батерии и да се подобряват инфраструктурата и скоростта на зареждане." Точно така е, автомобилите с малки батерии и малък пробег имат смисъл в бъдеще, когато зарядните са буквално на всяко трето паркомясто и дори не е нужно да са бързи. Бързите са необходими по магистралите да зареждат за 10 минути батериите. Проблемът е че мазда иска ДНЕС да продава автомобили подходящи за БЪДЕЩЕТО. В настоящето са подходящи само големи батерии.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    blake ( преди 1 година )
    Донякъде съм съгласен, въпросът е, че цените на коли с малки батерии не би трябвало да е като на коли с големи... не виждам смисъл да дам 50+ хиляди евро за кола, която става предимно за градско... Ако беше да речем 25-30 хиляди евро - съгласен съм, но реалността е съвсем друга! В момента коли, които мога да измина 300 километра по магистрала, започват от 50-60 хиляди евро!
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Има но не особено голяма освен ако батерията не е направена за повече цикли живот или цената е достатъчно по-ниска. МХ 30 е средно голям модел пък има значително по-малко пробег от Фиат 500 и сравним със Спринг това не е сериозно. Все пак представите за малък пробег се променят спрямо цената и наличността на батериите и преди малък беше 100км а сега и 300км не са голям и са като опция за малък на различни модели
  • #3
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има логика в това, което казва човекът. Няма голям смисъл от кола с пробег 500 км, която караш предимно в града. И други твърдят, че трябва да се залага повече на по-малки батерии и да се подобряват инфраструктурата и скоростта на зареждане. Един от шефовете на Ауди го каза преди време.