IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият XPeng G9 пристига в Европа с пробег от 570 км

Китайският премиум SUV се предлага в Северна Европа на цени от 57 990 до 71 990 евро

Китайският електрически XPeng G9 навлиза на европейския пазар, като вече се предлага в Дания, Нидерландия, Норвегия и Швеция, а цените варират от 57 990 до 71 990 евро. Това е петместен премиум кросоувър, сравним с BMW iX и Mercedes EQE SUV.

 

XPeng G9

 

XPeng G9 се предлага в три версии – стандартната с един двигател, задно предаване и 308 к.с, ускорението до 100 км/ч е за 6.4 секунди, а батерията е с капацитет 78,2 кВт/ч, пробегът с едно зареждане е 460 км.

Втората версия е Long Range - един двигател, задно предаване, 308 к.с., ускорение до 100 за 6.4 секунди, 98 кВт/ч батерия и пробег 570 км. Третият вариант е AWD Performance - два двигателя, задвижване на четирите колела, 543 к.с, до 100 за 3,9 секунди, 98 кВт/ч батерия и пробег 520 км.

Кросоувърът поддържа 300-киловатово бързо зареждане, може да се презареди батерията до 80% за 20 минути. Размерите на XPeng G9 са дължина 4891 мм, широчина 1937 мм, височина 1680 мм, междуосие 2998 мм и тегло 2235 кг.

 

XPeng G9-1

 

Новият модел на компанията със седалище в Гуанджоу, Южен Китай, споделя основите с ревизирания седан P7 - собствената платформа Edward на XPeng за по-големи превозни средства, но G9 получава актуализирана електрическа система за по-бързо зареждане.

Интериорът на XPeng G9 е тапициран с кожа, в базовата версия китайският автомобил получава електрически предни седалки, 360-градусови камери и безжични зарядни устройства за смартфони, а сред опциите е и автопилот.

 

XPeng G9-2

 

XPeng G9 е петместен SUV с рационализиран дизайн. Има плавни форми на каросерията, тънка диодна оптика по цялата ширина на отпред и отзад, както и прибиращи се дръжки на вратите. Компанията представя автомобила като конкурент на премиум моделите, а кабината получава много технологии в опит да се открои от немската конкуренция. Има 10,25-инчов цифров инструментален панел, но цялостната фасада е доминирана от чифт 14,96-инчови информационно развлекателни дисплеи.

Левият екран винаги се вижда от всички пътници, но десният панел използва технология за филтриране, за да остане затъмнен за водача. Това означава, че пътникът отпред може да гледа медии и да играе игри, докато превозното средство е в движение, без да пречи на шофьора.

 

XPeng G9-3

 

Китайската компания разкрива, че ще има относително малко опции, така че елементи като панорамен стъклен покрив в цяла дължина, термопомпа, отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки, отопляем волан и врати с плавно затваряне са стандартни за цялата гама.

Очаква се XPeng да се съсредоточи върху първоначалните си пазари в ЕС за следващата година до 18 месеца. Като част от първоначалната си програма за стартиране в Европа, XPeng потвърди, че G9 и актуализираният P7 ще получат петгодишна гаранция или 120 000 км, а за всички поръчки от сега до края на 2023 г., гаранцията става 7 години плюс още 40 000 км. Първите доставки на P7 в Европа се очаква да бъдат реализирани през юни, а тези на G9 - през септември.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И какво има повече една Дачиа? Даже не съм сигурен дали има включен климатроник в базовата версия, като при китаеца или трябва да се плаща допълнително. Да не говорим че и да чете е китайска кола със залепена емблема на dacia. А като говориш за ръст, всъщност е с 15 см по-висока от dacia и дори сравнително високи европейци нямат проблеми с височината. Разбира се имат проблеми с размерите на задните седалки, но и при дачията там не е много широко.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе китайците превземат и то яко :) . Засега успешно превземат само Алкашия , за Европа едва ли . И да напомня , че в Европа китайците продават ( всичките марки взети заедно ) по-малко от Дачия , ама Спринг го броим за китаец , щото си е такъв!
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак да напомня, че автомобилите за 4000 евро е са точно автомобили. По-зле са от Дачия Спринг. В Европа е имало много опити да се "революционизира" пазара с подобни, но винаги с трагични резултати. Едната от пречките, практически непреодолима, е ръстът и широчината на хората тук.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Пропускаш най-важното! Купувачът на премиум автомобил не го бърка плюс минус 8% разлика в цената. Но човек тръгнал да купува най-евтиния автомобил на пазара го бърка 125% повече. И ако модел за 4000 е успешен в Китай, не означава че като дойде тук на 15 000 ще е също толкова успешен.
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    То тая сметка е хубава, но колко е вероятно и бързо ще продадеш тази за 70к и тази за 15к? Всички се натискат да са "премиум" именно заради маржините на печалба, но после (почти) всички гълтат вода, защото премиум клиентите са краен брой.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами нормално че ще започнат да вкарват първо скъпите модели. Цената за транспорт на автомобил е все една и съща да речем 5 000 евро. Но ако сложиш на автомобил който струва 70 000 едни 5 000 за транспорт цената му се увеличава с 8%. Ако сложиш същият транспорт на автомобилът за 4000 евро, оскъпяването става 125%. Ако и от двете имаш по 20% печалба, от единия ще спечелиш 14 000 евро, а от другия 800 евро. Да питам ако сте търговец кой ще изберете да продавате?
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Китайците вдигнаха качеството и съответно и цената.Евтино и качествено няма.
  • #13
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По 20к долара са електричките в алибаба, отворете и гледайте, това не е ясно кой би го взел но да, дори умрело Рено Меган е 100к и това е само началото.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците не са конглокентни свиквайте.Скъпи пя и баклютси.За тия пари един ДС е много по кола
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Аз да ви обадя ( преди 1 година )
    Да не си мислите, че само на европейските производители им е дошло на ума, че номерът е да печелиш повече, продавайки по-малко. Като ще караш коли от оня край на света пО ти е на сметка да докараш такива по 60-70 хиляди бройката, а не от 15000