IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eлектромобилитe настигат дизелите по продажби

В Европа броят на превозните средства на ток расте най-бързо

Постоянното нарастване на продажбите на електрически автомобили в Европа е факт, който вече се очертава ясно от няколко години. Асоциацията на европейските производители на автомобили (AСЕА) потвърждава тази тенденция за 2022 г.

 

ricarica-auto-elettrica

 

Автомобилите на ток бележат ръст от 29,3% спрямо регистрациите през 2021 г. и запазват четвъртото място, но вече много близо до дизеловите.

1. Бензинови автомобили: 36,7% (-12,5%)
2. Леки и напълно хибридни автомобили: 23,3% (+8,5%)
3. Дизелови автомобили: 14,5% (-20,9%)
4. Електрически автомобили: 13,9% (+29,3%)
5. Plug-in хибридни автомобили: 8,9% (-2,7%)
6. Автомобили с пропан-бутан и етанол: 2,2% (+13,7%)
7. Автомобили на природен газ: 0,1% (-57,6%)

На първо място сред източниците на гориво за автомобили е бензинът, но с 12,5% спад (4 144 763 коли) и пазарен дял намален до 36,7%. Германия остава страната с най-голям брой регистрирани бензинови машини през 2022 г., следвана от Великобритания и Франция.

 

mazda-cx-90-09

 

Второ място е за леките и напълно хибридни автомобили - 23,3% (+8,5%), които с 2 638 899 бройки отбелязват увеличение от 8,5% и представляват 23,3% от пазара. Тук сред водещите държави са Германия, Великобритания и Италия, които сред тези с над 400 000 регистрации годишно. Франция и Испания също имат силен принос към каузата на хибридните автомобили без презареждане.

На трето място и в постоянен спад е продажбата на дизелови автомобили, която с 1 639 766 бройки бележи -20,9% и пазарен дял от 14,5%. Германия, Франция, Италия и Испания са страните, в които са регистрирани най-много дизелови автомобили, докато във Великобритания продажбите на дизелови коли падат рязко (-38,9%).

 

Audi

 

С общо 1 575 079 автомобила, регистрирани през 2022 г. (ЕС+ЕАСТ+Великобритания), електрическите превозни средства и тези с горивни клетки имат пазарен дял от 13,9%. Заслугата е преди всичко на големите пазари като Германия, Франция, Великобритания, но също и на електрическите крепости като Норвегия и Швеция (от около 95 000 автомобила до 471 000).

Петата позиция се държи от Plug-in хибридни автомобили, които с 1 013 827 бройки регистрират спад с 2,7% на годишна база и пазарен дял от 8,9%. Общият спад при PHEVs се компенсира само от увеличението на продажбите в Германия (+11,3%), докато във Франция, Великобритания, Швеция и Италия тенденцията остава отрицателна.

Пропан-бутанът и етанолът заедно отбелязват ръст, като през 2022 г. са регистрирани 257 461 автомобила, което е дял от 2,2% и +13,7% спрямо предходната година. Почти половината от общата бройка е представена от италианските продажби на автомобили с пропан-бутан с ръст от 10,5% и следвани от Франция и Германия.

Класацията затваря метанът, който представлява едва 0,1% от пазара. През 2022 г. са регистрирани 18 421 автомобила на природен газ, което е спад от 57,6%. На практика само Италия поддържа жив пазара на коли на метан, макар и със спад от 65,9% и регистрирани 10 720 автомобила. Най-близката страна е Швеция с 1881 коли.

 

 

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Спокойно, след като "оправиха" дизелите, ВАГ се заеха и с електромобилите. Ха-ха-ха!
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    То пък 3 е много умен...
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Коментар 2 е пример за завършен олиго френ
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Че кой нормален кара дизел
  • #3
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли са добри само на теория. В реални условия са много зле.Ужасно скъпи. Трудни за рециклиране. Зареждат се много бавно. Живота на батериите им е максимум 8-10 години. През зимата пробега им намалява с 50%. Не могат да пренасят товари и да теглят ремаркета на дълги разстояния. При продължително натоварване прегряват лесно. Високото тегло ги прави непригодни за много приложения.
  • #2
    3 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизела не може да бъде заменен! Това е най добрата технология. Всички и параметри отговарят на търсенето и нуждите на хората за работни машини. Горивото може да се произвежда навсякъде от маслодайни култури. Не си зависим нито от петрола нито от газта нито от слънцето и вятъра. Елементарен процес е производството на дизел. Двигателя също е елементарен за производство и евтин за поддръжка.Може да се направи и по доказаните стари технологии напълно механична система без електроника.
  • #1
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ура другаре дизелите изпреварват електрическите така е политкоретно да се пише Рейгън и Брежнев направили състезание по надбягване,което било спечелено от Рейгън. Тогава съветските вестници написали:"На проведеното състезание другарят Брежнев зае почетното Второ място,а президента Рейгън се класира на предпоследно място."