IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota използва науката, за да докаже, че бъдеще само с електромобили е грешка

Обещанията за пълна електрификация не са реални, смята главният инженер на компанията

Докато световната автомобилна индустрия върви към електрификация, най-големият производител в света – Toyota, има различно мнение по въпроса. А то е, че електромобилите не са единственият вариант за намаляване на вредните емисии и постигане на „зелена мобилност“.


Toyota


Всъщност, именно това е и една от причините главният изпълнителен директор Акио Тойода, който е внук на основателя на компанията, да се оттегли през април. Въпреки неговата смяна обаче явно в Toyota не са променили мнението си и сега използват науката, за да докажат, че преминаването изцяло към електромобили е грешка.

С някои солидни факти и цифри под ръка, главният инженер на автомобилния производител - Гил Прат, е категоричен, че най-добрият подход за устойчиво бъдеще е многостранен, като той смесва електромобили с хибриди и други екологични технологии, а не се подчинява на пълен ангажимент към автомобили, захранвани само с батерии.

Според Automotive News, това предложение е направено от Прат за първи път на Световния икономически форум в Давос. Наскоро ученият, когото наричат „най-умния човек в Toyota”, повтаря убежденията си в опит те да станат част от контекста на дългосрочната стратегия на японската компания.


Toyota


„Времето ще покаже, че нашата гледна точка всъщност е правилната. По един или друг начин ще има разнообразие от задвижващи системи, използвани по целия свят“, категоричен е Прат.

Това изявление идва, след като няколко марки автомобили обещаха да преминат изцяло на електричество в някакъв момент в бъдещето. Производители като Honda, Acura, Cadillac, Jaguar, Mercedes-Benz, Audi и други обещават, че ще направят всичко възможно, за да станат въглеродно неутрални в този век.

От своя страна, Toyota иска да продава около 5,5 милиона хибридни автомобили с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибриди годишно от 2030 г., както и 3,5 милиона електромобила, включително 1 милион с марката Lexus.


Toyota


Това показва, че Toyota не е против електромобилите но вярва в разнообразен подход и прогнозира глобален недостиг на литий, който е най-важният материал, използван в днешните литиево-йонни батерии, намиращи се в чисти електрически превозни средства, хибриди и plug-in хибриди .

Гил Прат и неговият екип заключиха, че за да се намалят въглеродните емисии колкото е възможно повече, има по-голям смисъл да се разпредели ограниченото предлагане на литий сред възможно най-много автомобили, като се електрифицират възможно най-много коли.

Инженерът даде и пример с автомобилен парк от 100 коли с двигатели с вътрешно горене със средни емисии от 250 грама СO2 на километър. „Нека приемем, че имаме ограничен запас от литий и той стига за батерии с капацитет 100 кВт/ч. Правим само една батерия и средните емисии на целия автопарк пада само с 1,5 гр на км. Но ако разпределим малкото количество на батерии от 1,1 кВт/ч, ще бъде възможно да се направят 90 хибрида, което пак ще остави 10 автомобила с традиционни ДВГ. Средните емисии на целия автопарк обаче ще намалеят под 205 гр/км“.


Toyota


Според Прат, това показва, че голям парк от хибриди ще има по-голямо положително въздействие върху вредните емисии, отколкото по-малък парк от електромобили. И именно този нюанс се губи в разговорите за приемане на електромобили в глобален мащаб. Ученият допълни, че амбициите на повечето производители не са подплатени с реални прогнози, а са на принципа „ако условията позволяват“.

„Това, което трябва да се промени, е да узреем малко и да спрем да си даваме пожелания. Истинската дискусия трябва да бъде за ограниченията в развитието на ресурсите в света - както материални ресурси, така и инфраструктура за зареждане и възобновяема енергия. Ако това е вярно, как да намалим общото количество въглероден диоксид, което ще се натрупа?“

Според Automotive News, самият Гил Прат е бил вдъхновен да се задълбочи във въпроса за батериите от опита на собственото си семейство с Tesla Model X. Колата е с 480 км пробег, но на ден изминава не повече от 50 км. А това означава, че 90% от батерията е „мъртъв товар“, който е излишен.


0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Тоя Жил ли е Алфонс ли е да обясни колко дизел употребява за добива на тон литии и с тоя тон литии батерии за колко коли могат се направят и на колко требе се сменят другото е бла бла
  • #26
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как да станат масови електромобилите, тук това ще е най-ряно някъде 2050 ако дотогата няма по-читав начин на транспорт от каруца с двигател с извинение.
  • #25
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, талибачетата, Др. Жил Прат е бивш професор в MIT и е с над 9000 цитата на научните си публикации. Между него и вас кой ли живее в паралелната реалност? Кухи сте като водоноски, ей!
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Със същият успех ще докажат че Земята е плоска или че е център на вселената.
  • #23
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А на Тойотка вече и е пределно ясно, че с "пълните" си хибриди не може дори да покрие Евро 7, затова започва да набляга на плъгините. Хайде, Прат, обяснявай наново, но този път без опорките на Тойода-уволненсан.
  • #22
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бакалските сметки на този Прат не са нищо повече от пропаганда. Един плъгин хибрид има 10-на пъти по-голяма батерия от негодните хибриди на Тойотка, които тя абсолютно комично нарича "пълни". Има хибриди и по 20 кВтч, че и повече. Та колко плъгин хибрида може да направи Пратчо с една батерия от Модел 3, която далеч не е 100 кВтч? 3-4 бр. Значи математиката му е сбъркана с един порядък, че и още отгоре, за което във всяко училище ще му пишат двойка.
  • #21
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "когото наричат най-умния човек в Toyota". Това не е голяма хвалба. Все едно да кажеш най-малко миризливото ако в клекалото.
  • #20
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този смещник тази опорка я върти поне от 2-3 г.
  • #19
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Трябва плавен преход от хибриди към електрички.
  • #18
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Като те слушам и ти живееш в паралелна реалност. Наистина ли смяташ че нищо при електромобилите не се е променило за последните 10 години и в момента положението е същото като през 2013? Зарядната инфраструктура си е същата, цените и пробега са същите, а и пазарния дял на електромобилите не е мръднал оттогава? Да те питам като говориш за последните 10 години на електромобилите, какво точно е мръднало за последните 20-30 години при ДВГ? 90-те имах дизел който харчише 4,5 на 100.