IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen няма да сваля цените на електромобилите си

Вярваме в силата на нашите продукти и марки, категоричен е шефът на концерна

Германският концерн Volkswagen не планира да последва Tesla и Ford в битката при електрическите автомобили и няма да намали цените на своите електромобили, обозначени с ID. Това става ясно от думи на главния изпълнителен директор на VW Group – Оливер Блуме, пред германския Frankfurter Allgemeine. „Имаме ясна ценова стратегия и структурата на ценообразуване на компанията ще остане стабилна, като разчитаме на надеждността – каза Блуме. - Ние вярваме в силата на нашите продукти и марки.“

 

porsche-oliver-blume

 

Той каза още, че вярва, че всяка марка, която променя цените нагоре и надолу, ще загуби доверието на клиентите и очевидно тези, които са закупили електрическа кола в навечерието на намалението на цената, ще бъдат особено недоволни. Той изрази загриженост, че VW може да се окаже в капан на низходяща ценова спирала, което в крайна сметка ще се отрази на печалбите на компанията, ако последва примера на своите конкуренти.

Конкурентите са Tesla и Ford, които свалиха сериозно цените на своите електромобили. Първо Tesla понижи с до $13 000 цената на Model 3 и Model Y, а като отговор на ценовата война Ford намали Mustang Mach-E с между $600 и $5900 в зависимост от конфигурацията. Към днешна дата и Ford, и Volkswagen са значително зад Tesla по отношение на броя на продадените коли.

Блуме допълва, че иска Volkswagen да бъде водещ глобален играч в електрическите автомобили и софтуера, но не на всяка цена за компанията: „За мен нашите амбиции са за смисъл и добавена стойност, за печеливш растеж“.

 

Volkswagen

 

Блуме замени Херберт Дийс на поста миналото лято, като същевременно продължи да заема позицията на главен изпълнителен директор на Porsche. В интервюто той критикува опитите на Дийс да превърне VW „в технологична компания“, както и нереалистичния график на бившия шеф за разработването на нова операционна система за различни марки. Закъсненията в разработването на софтуера принудиха VW Group да забави ключови продукти, включително изключително важния Porsche Macan EV.

Както Ford, така и Volkswagen изостават много от Tesla по отношение на броя на продадените електромобили, но Ford планира драстично да увеличи производството на своя Mustang Mach-E, за да намали разликата, а Volkswagen се готви да пусне ID.7, конкурент на Tesla Model 3.


2023-VW-ID.4-1


За да продължи напред и да стане глобален лидер в електромобилите, които наистина могат да предизвикат Tesla, Volkswagen Group ще трябва да расте, като същевременно остане печеливша, добави Блуме. Ако марките на групата направят големи отстъпки от своите електрически автомобили, те вероятно ще загубят пари като част от ценовата битка. Освен това вече е доказано на много пазари, че дори ако VW EV е по-евтин, продажбите на EV на Tesla са по-успешни.

Volkswagen Group продава множество електромобили по целия свят под дълъг списък от различни марки. Всъщност, благодарение на огромния си чадър, големия производствен отпечатък и инерцията с електрическите автомобили, групата е един от малкото производители, които се стремят да изпреварят Tesla като световен лидер в електромобилите в близко бъдеще.

 

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Тоз ЦВЕТЕ-листен юнак Блуммето /от немски/ що се е снимал с чисто новичко ПОРШЕ, а не с некое прогнило ФаУ-Ве, ми е много странно. Но пък отговорът довян от ветъро веднага ми го прошепна: ами чисто и просто, щото тази утвърдена марка е ПЕЧЕЛИВША а не губеща фърлени пари на вятъра, наложили ДРАСТИЧНИ съкращения на РАЗХОДИ и ПЕРСОНАЛ в техните заводи и дилърски мрежи... м-Да.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Комедианти защо пак три ете масово коментари които с нищо не нарушават правилата
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    А след като го повишиха, какво решиха от toyota също толкова спешно? Ще се откажат ли напълно от електромобилите? На водородът ли ще разчитат? Кажи какви са им плановете за бъдещето щом си толкова запознат? Ама то не е като да отделяш газове свързани с храносмилането.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    На това че го лишиха от право на взимане на всякакви решения за производството на toyota повишение ли му викаш? И защо така рязко и енергично го "повишиха" само два часа след като илон мъск обяви на цял свят че е детонирал toyota, която безпрекословно предишните 30 години е била фирмата с най-ефективно производство в автомобилния бранш? А да си чул за финансовите резултати на toyota за последното тримесечие и за цялата година? Сигурно са били "рекордни" за да "го повишат"?
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Абе тоя Дийс, дето беше голям електрофил, защо така му биха шута от ВАГ? За форумите електофили напомням, че "електрофоба" Акио Тойода го повишиха в шеф на борда. Явно акционерите със здрав разум не си падат по елетро-недоразуменията.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Тия ел.бараки, чиито надути яко цени доближават докъм 100 хилки в местни левчета, да попитам само леко заинтригуван - ще се намерят ли наистина гроссе будали да си ги купят или ще гният по дилърските складове до ръждясала ламарина..
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Всъщност явно и аз съм объркал със старо инфо и в момента ИД4 там е от 39 000 преди субсидия което е 32 000 след нея
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ФВ са като зле написан софтуер от човек който е напуснал, новите модели доста хора показаха как две седмици ги дебъгват в сервиза и не могат да отстранят проблема, защото зле написан софтуер най-малкото с което може да се разминеш е да ти държат колата в сервиза.
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Направо са им смешни електромобилите, а той вярвал в качеството на продуктите. Вчера гледах в тубата out of сpec reviews на ID4 показваше как да си подгряваме батерията. Повечето електромобили имат въздушно или водно подгряване на батерията, но за ID4 се оказа, че като спираме и ускоряваме постоянно преди да стигнем до зарядната - смях! За софтуера пък да не почваме темата. Не знам колко трябва да не си се интересувал, за да си купиш VW EV ?!
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Пропускаш факта, че това е цената на volkswagen след като са му приспаднали 7500 долара, защото volkswagen си ги получаваше и преди това. За ford не знам, но от две-три години насам тесла не получаваше тази субсидия, но вече ще я получава от началото на тази година, което сваля цената за клиентите с общо до 20 000 долара. Ако продажбите на volkswagen бяха мижави още преди намалението, познай сега дали ще се увеличат или ще е точно обратното. Щом преди са плащали повече вместо за volkswagen.