IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda представи новия си флагман – CX-90

Това е и най-мощният сериен модел в историята на марката

Японският производител Mazda представи флагманския си кросоувър CX-90, насочен основно към пазара в Северна Америка. Автомобилът е изграден на платформа със задно предаване и напречно разположен двигател, като ще се предлага с избор от две задвижващи системи. А салонът му е така проектиран, че да може да бъде с 6, 7 или 8 места.


Mazda CX-90


На външен вид Mazda CX-90 почти изцяло повтаря показания през миналата година CX-60. А причината е, че двата модела са за различни пазари, така че е трудно да стане объркване. Най-лесния начин за разпознаване на големия кросоувър е в задната част – там надвесът е увеличен, вратата е по-голяма и е добавена лайсна с надпис Mazda. Броните на CX-90 също да различни.

Размерите все още не са оповестени, но CX-90 е по-голям от своя предшественик CX-9, който е дълъг 5,1 метра. Благодарение на преминаването към премиум-платформата Large Architecture, флагманът на Mazda предлага и увеличено междуосие. Боядисаните ръбове на арките на колелата и вратите са опция, като американците ще могат да поръчат по-практична конфигурация с черна пластмаса около периметъра на тялото.


Mazda CX-90


Интериорът на CX-90 напълно копира този на CX-60. Не само архитектурата е същата – това се отнася още за вътрешната част на вратите, за дизайна на централния тунел, за интерфейса и дори за шевовете на седалките. Виртуалното табло е част от базоваото оборудване, като диагоналът на широкоекранния сензорен екран на медийната система варира в зависимост от конфигурацията (10,25 или 12,3 инча).

По-консервативните потребители със сигурност ще одобрят решението на дизайнерите на Mazda да оставят цял набор от традиционни ключове, като настройките могат да се променят не само от сензорния екран, но и с помощта на шайба. Дори дизайнът на цифровия приборен панел е в класически стил.


Mazda CX-90


Иновации в дизайна на салона са в задната част. Ако „европейската“ CX-60 е само петместна, то CX-90 се предлага в три варианта – с 6, 7 или 9 места. Във версията с формула 2 + 2 + 2 има пълноценни седалки за възрастни с подглавници и широк подлакътник с държачи за чаши. В случая местата на втория и третия ред са само с механични настройки, а като опции се предлаган отопление, вентилация, отделна климатична зона и множество USB-C конектори.

Изборът на материали подсказва за намеренията на Mazda да предлага премиум-модели. Топ-версията на кросоувъра има перфорирана кожа Nappa, естествен алуминий и фурнир, както и сложни вложки, изработени от тъкан, изтъкана по специална японска техника. Опциите в оборудването включват аудиосистема Bose с 12 високоговорителя, панорамен покрив, проекционен дисплей, камери за съраунд изглед и 21-цолови алуминиеви джанти.


Mazda CX-90


Базовата Mazda CX-90 се задвижва от 3,3-литров e-Skyactiv G двигател с 6 цилиндъра и турбо, който развива 345 к.с. и 500 Нм. Така това е най-мощният сериен модел във вековната история на марката. В агрегата е включен 48-волтов стартер-генератор, който подпомага старт-стоп системата.

Мощността се предава чрез 8-степенна автоматична трансмисия с мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент. Всички CX-90 са оборудвани със система за задвижване на всички колела, а от Mazda обещават, че 6-цилиндровият CX-90 ще бъде по-икономичен от CX-9, което означава, че комбинираният разход няма да надвишава 10,2 л/100 км


Mazda CX-90


Алтернативата е версията PHEV. Зареждаемият хибрид разполага с двумоторна задвижваща система, състояща се от 4-цилиндров атмосферен двигател с обем 2,5 литра, електромотор, вграден в 8-степенна автоматична трансмисия и тягова батерия с капацитет 17,8 кВт/ч. Пиковата мощност е 327 к.с. и 500 Нм. Само на ток тази версия, която също е със задвижване на четирите колела, изминава до 48 км.

Mazda CX-90 е лишена от модерни технологии като въздушно окачване или адаптивни амортисьори. Единственият „трик“ на кросоувъра е системата KPC (Kinematic Posture Control), която забавя вътрешното задно колело, за да намали накланянето при тесни завои. Окачването е с двойни напречни носачи отпред и многозвенно отзад.


Още снимки на най-големия и най-мощен модел на Mazda - вижте в галерията:


Що се отнася до електронните асистенти, контролът на лентата, разпознаването на пътните знаци и наблюдението на мъртвите зони, асистентът за разпознаване на пешеходни пътеки/велосипедисти и адаптивният круиз-контрол са част от стандартното оборудване.

Продажбите на Mazda CX-90 се очаква да стартират до края на пролетта, като в САЩ ще се предлагат кросоувъри, сглобени в Япония. Цените не са обявени, но се очаква те да бъдат между 40 000 и 60 000 долара.


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Метана в момента е на най ниската си цена от десетилетия в БъГъ обаче е над три лева литъра
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво лошо против големият двигател на газ ? Хем върви, хем караш за 1лв литъра. По- добре от смърдящ дизел или 3 цилиндрова малолитражка на 100 октана, понеже си баровец.Значи ако купиш дизел "за икономия" (нищо че нафтата е 3лв. и реално плащаш колкото 18/100 разход газ) и му махнеш дпф-а (защото градско го запушваш, пък е скъп) е ок, но ако вземеш някой V6 300 коня, поддържаш си го както трябва и му сложиш газ си "***".
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 1 година )
    'Автомобилът е изграден на платформа със задно предаване и напречно разположен двигател' а да не е случайно надлъжно?
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    как с едене пиене тогава ще ги стигнем хамериканците
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Според голяма част от пишещите тук замърсяването на околната среда е мит и не трябва да се полагат никакви усилия в тази посока. Мечтата им е да карат голяма кола с осемцилиндров двигател. Няма никакъв смисъл да им се обяснява, че мръсният въздух убива повече хора от Ковида. Както отбеляза номер 4, да караш голям двигател те прави съвсем друг човек. Не си просто комплексирано, а си страшно комплексирано същество.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А тук половината бензинки са на газ , а другата половина не слагат газ , че с тва директно впръскване газова мноу скъпа и няма избиване :) . Ама пък искат гоУем матор :)
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    4-цилиндров двг бил гоУем според бугеропитеците и искат да са в Сащ е как ще стане бе селънджъри с тоз малък мозг
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 1 година )
    Няма как да не завиждаме благородно на братята хамериканци, че купуват пълноразмерен SUV на цената на компактен такъв в България. Даже базова CX-60 у нас започва от 100 000 лв., което си е над 50 000 евро. Иначе не ме кефи, че отвън и отвътре са почти едно към едно, с изключение на габаритите.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    онзи ( преди 1 година )
    искам кола, която като екстри да има само радио и климатик
  • #2
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И аз също искам да съм хамериканец, хем по-евтини коли карат хем с по-богато оборудване и истински двигатели, също не се притесняват от това дали тока или горивото утре ще скочи до небесата а може и да изчезне.