IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Смяната на шефа на Toyota променя и стратегията на компанията

Японският производител обяви, че разработва платформа само за електромобили

Toyota Motor Corporation обяви, че разработва платформа само за електромобили, за да повиши конкурентоспособността и ефективността на своите електрически превозни средства и да намали производствените разходи. Съобщението идва само дни, след като стана ясно, че главният изпълнителен директор на компанията Акио Тойода напуска поста си.


Toyota


По информация на Asahi Shimbun, който е един от най-големите и уважавани вестници в Япония, решението е част от плана на Toyota за започване на масово производство на електромобили. В компанията очакват рязко повишаване на търсенето на коли на ток на фона на увеличението на цената на бензина.

Според експерти, смяната на Акио Тойода с президента на Lexus – Коджи Сато, води и до промяна на стратегията на най-големия производител в света. Както е известно, досегашният шеф беше яростен противник на преминаването към електрически превозни средства, като често твърдеше, че те имат и други алтернативи.

Изданието допълва, че новата стратегия на Toyota има за цел да постави компанията в пряка конкуренция с лидера при електромобилите в индустрията – Tesla. В момента компанията няма отделна платформа за коли, задвижвани само на ток. Първият нов електромобил на марката - bZ4X SUV, е изграден на версия на модулната архитектура TNGA.

Toyota първоначално възнамеряваше да използва същата платформа e-TNGA за други бъдещи електрически модели, но сега изглежда е променила решението си. Архитектурата e-TNGA споделя характеристики с аналога си, използван за бензинови или хибридни автомобили, и в резултат на това има сложна форма и части, които са напълно ненужни за електрически превозни средства.

Това води до по-високи производствени разходи за електромобилите на Toyota в сравнение на тези на Tesla. По информация на Asahi Shimbun, японците са наясно, че не могат да генерират прилични печалби при електрически превозни средства, ако продължат да използват платформата e-TNGA – оттук и решението да проектира нова архитектура.

Не е ясно кога новата архитектура ще бъде завършена и готова за серийно производство, но според японското издание това ще стане между 2027 и 2028 г. Дотогава Toyota ще ускори производството и развитието на електрически превозни средства, използвайки и развивайки сегашната технология.


0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Грешиш. Обикновените хибриди не покриват Евро 7. Затова, например, новият Приус в Европа го пуснаха само като плъгин, докато в Америка има и обикновен. По друг начин казано, ще трябва да продават само плъгин хибриди, което не могат по две причини: първо, нямат достатъчно батерии; второ, твърде са скъпи за клиентската им база. После: дори да покриваха изискванията, пазарът вече иска електромобили, така че пазарният дял на Тойота бързо ще спада.
  • #47
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 44 ( преди 1 година )
    За какви регулации говориш? Toyota може да си покрива регулациите до 2035 с настоящата си моделна гама. Проблемът е съвсем друг. Целевата група на toyota е за хора които търсят евтин непретенциозен автомобил. Продават едни от най-евтините автомобили на пазара и разчитат на пазари от третия свят. А тенденцията е електромобилите да станат много скоро по-евтини от автомобилите с ДВГ, което директно отнема пазарния дял на toyota, която няма какво да предложи нито като технология, нито като цени.
  • #46
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как не са изостанали с електромобилите? Ти не видя ли каква трагедия е първият им електромобил? Ужасна ефективност, малък капацитет на батерията, ужасяващо бавно зареждане, не се зарежда под 0 гр., над 80% на бърза станция се зарежда по-бавно, отколкото другите марки на ДОМАШНО зарядно. За неща като малък багажник, липса на жабка и фрънк има ли смисъл да говорим, като едно пътуване от София до Бургас ще ти излезе към 10 часа, и то ако е над нулата?
  • #45
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 44 ( преди 1 година )
    Мислиш ли, че сега са разбрали, че има регулации или са ги включили в плана отдавна? Регулациите са ясни и отдавна не е тайна накъде вървят Европа, Китай и част от Америка но явно са усетили, че електромобилите ще станат конглокентни по-рано и за нерегулирани пазари
  • #44
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Правилата на играта ги задават регулациите, няма какво да се лъжем. Тойота не са изостанали с електричките, просто покриваха стандартите с хибридите си. Следва ново затягане на стандартите и Тойота ще трябва частично да премине на електромобили. Сърдете се на регулациите, не на Тойота. Колкото до надежността и дълговечността на батериите им - един хибрид на ден прави десетки до стотици цикъла на заряд и въпреки това изкарва над 15 години с оригиналните си батерии.
  • #43
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    По-добре така, отколкото да последва съдбата на nokia като най-големия производител на мобилни телефони в света, който имаше много по-голям пазарен дял отколкото Тойота има сега на автомобилния пазар. И ако nokia от над 50% пазарен дял успя да се срине до нула за три-четири години, toyota с нейните 10% колко мислиш, че ще устиска?
  • #42
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Ойдеконюуряката ( преди 1 година )
    Айдееее и тая свястна фирма ойде у дерето на лудите с електричките. Продадоха си душата на рогатия. Жалко, а беше добра компания. Сега я чака безславното бъдеще на угасваща звезда... Пуф...
  • #41
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Тези твърди батерии ги говорят от 2010 година. Малко след водорода. И двете технологии все още са им на едно и също ниво - доникъде! Оттогава насам Тесла смени няколко технологии и поколения батерии. В момента даже произвежда най-близкото до батерия с твърд електролит - сух електролит. Батерия с 10 000 цикъла живот - много повече от обещанито от Тойота през 2010.
  • #40
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ахаха, туха се счупиха да пишат, колко били изостанали немците, ама през месец вече се пръква нова немска ел. кола. Китайски - нов модел всеки месец!
  • #39
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    "новата стратегия на Toyota има за цел да постави компанията в пряка конглокенция с лидера при електромобилите в индустрията Tesla."Хо-хо, теслите да се готвят за съдбата на американската и германската автомобилни промишлености - маргинални фирмички със затихващи функции. Тойота ще ги издуха само с една своя технология - Solid state batteries.