IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW не вижда смисъл във водородните коли

Те имат много недостатъци, за да може някой да иска да ги купи, категоричен е Томас Шафер

Изпълнителният директор на Volkswagen Passenger Cars – Томас Шафер, обяви водородната технология за безсмислена за леките автомобили. Докато много от най-големите производители на автомобили в света преминават към електрически превозни средства, някои компании все още вярват, че водородът има бъдеще. Сред тях са BMW, Toyota и Hyundai, но не и Volkswagen.


водород


В разговор с журналисти по време на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас шефът на Volkswagen призна, че самият той е фен на тази технология. Шафер обаче допълни, че тя не е подходяща за пътнически превозни средства. Поне не и през това десетилетие.

„Водородът не е за нас. Той е чиста физика и е скъп. Това е неконкурентоспособно, особено за автомобили, чиито резервоари заемат място в купето. Може би за товарни автомобили, но не и за леки автомобили. Така че не мисля, че това ще се случи през това десетилетие. Със сигурност не и при Volkswagen”, коментира Шафер.

Това не е първият път, когато Volkswagen подлага на съмнение идеята за използване на водородни задвижвания в леките автомобили. Преди три години техническият директор на Volkswagen Passenger Cars - Матиас Рабе, също каза, че технологията с горивни клетки не е подходяща за колите на марката.

Трябва обаче да се отчете, че германският производител не винаги е бил против идеята за леки автомобили, задвижвани с водород. През 2014 г. компанията представи прототипите Passat HyMotion и Golf Estate HyMotion, като дори планираше да ги пусне в производство. И двата автомобила бяха оборудвани с електромотор със 134 к.с., литиево-йонна батерия и специално проектирани резервоари за водород от въглеродни влакна, монтирани в пода.


0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ал ( преди 1 година )
    Изобщо не вярвам в зелените дивотии... но ако трябва да се направи нещо, то ще е с водород, а не с батерии.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Тази медузена слуз от послушание на престъпника Байдън веднага по спешност при бай Ставри!
  • #15
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Силвия ( преди 1 година )
    Като мотористка ви казвам ,че мразя фолксвагени . Не се кара зад тях , вечно смърди от пушеците. Случва се ,ако не мога да изпреваря, да спра. Мисля си , че това е фашистки план за масово изтребление.
  • #14
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И аз не виждам смисъл да си купувам VW.Скъпи и със безброй проблеми прехвалени с еднаква визия няколко поколения и вечно висене във сервизите.
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Друг ( преди 1 година )
    Аз пък не виждам нищо във VW!
  • #12
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Какъв mercedes ще си вземеш на цената на volkswagen id 3 или id 4?
  • #11
    14 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Компании като VW нямат бъдеще, толкова им станаха скъпи кошовете, че човек винаги може да даде малко отгоре и да си вземе БМВ или Мерцедес.
  • #10
    12 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Може би за камиони но със сигурност не за коли. Незнам защо любителите на пушаците толкова много харесват водородните коли, може би защото обичат да са роби на бензиностанциите. На мен ми харесва да си зареждам от контакта вкъщи, а тока да си го произвеждам от панели.
  • #9
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    ВАГ са известни с технологичната си некомпетентност. Да не забравяме че плановете им отпреди 10 години за намаляване на въглеродните емисии бяха чрез.. "чисти дизели" с в пъти завишени канцерогенни емисии.
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7: Ха-ха-ха, доста наивно.. "Шефчето" може да го уволни само борда - същия този борд, чийто председтел става "шефчето".