IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Excalibur Series IV е красив американски клонинг на Mercedes-Benz

Роудстърът се продава по-скъпо от модерната S-класа

Изключително красив и забележителен автомобил тази седмица е предложен за продажба на аукцион на RM Sotheby's в САЩ – това е Excalibur Series IV от 1983 г. Моделът се смята за американски клонинг на Mercedes-Benz, защото е вдъхновен най-вече от Mercedes-Benz 500K Roadster от 1934 г.

 

Excalibur-1

 

Много преди модерните ретро автомобили да се появят на пазара в края на 90-те години на миналия век, Excalibur създава уникално изглеждащо превозно средство, вдъхновено от известния Mercedes-Benz SSK, но изработено с модерни материали и американско сърце под капака.

Историята на Excalibur започва в началото на 60-те години, когато Studebaker представя автомобил, проектиран от Брукс Стивънс, същият човек, който създава Jeep Wagoneer. Той се вдъхновява от известния Mercedes-Benz SSK от 1928 г., но с модерни основи. Независимо от това идеята се развива и дори надживява производителя Studebaker, който изчезва като автомобилна марка през 1967 г. след сливане с Packard.

 

Excalibur

 

Първоначално производителят от Милуоки, Уисконсин, използва двигатели Studebaker. По-късно преминава към двигатели на GM и продължава производството, докато компанията не се разпада през 1990 г. Но преди това изгражда над 3500 автомобила в четири серии. Четвъртата несъмнено е най-изисканата и луксозна итерация на автомобилната визия на Брукс Стивънс. Четири години по-късно група инвеститори се опитва да съживи марката, използвайки двигатели Cobra, но не се получава.

Производството на Excalibur Series IV започва през 1980 г. и приключва през 1986-а. Предложеният екземпляр е изминал само 4635 км и се очаква да бъде продаден за 100 до 150 хиляди долара, което означава, че е по-скъп от новия Mercedes S-Class в базовата версия.

През 80-те години Excalibur Series IV далеч не е евтин автомобил. Тогава струва повече от 65 000 долара, което е приблизително равно на цената на три спортни автомобила Chevrolet Corvette от онези години. Нищо чудно, че не са продадени твърде много коли. Но само материалите, използвани за изграждането на един автомобил, струват повече от 30 000 долара. Защо тази кола е толкова скъпа и специална, че само звездите можеха да си я позволят?

 

Excalibur-7

 

На първо място Excalibur Series IV се отличава със своя дизайн. Разполага с подобен на Mercedes-Benz 500K Roadster закрепен радиатор отпред и далеч зад бронята. Подобно на оригиналното превозно средство с три лъчеви звезди има напречна греда между калниците, която поддържа фаровете.  Освен това в долната част на радиатора е поставен трети, централно монтиран фар. Но това не е просто още една светлина, той е свързан към кормилния механизъм и завива в зависимост от посоката на движение.

Двигателният отсек на Excalibur е с хромирани изпускателни тръби. В Серия IV те са фалшиви от съображения за сигурност, въпреки че в предишните са функционални. Дългите, извити калници се сливат със страничните стъпала на автомобила, които са украсени с дървени елементи. Задните калници са с наклон към края на автомобила. Отзад някои може да си помисли, че това е само багажник, но не е така - там има сгъваема седалка.

 

Excalibur-4

 

В интериора на Excalibur има две кожени седалки с висока облегалка. Автомобилният производител е използвал само скъпи материали за купето, като Zebrano дърво на таблото и вратите.

Арматурното табло съдържа няколко циферблата и индикатори за скорост, налягане на маслото, температура на охлаждащата течност и тахометър. Собственикът на това превозно средство не е заменил оригиналния радиокасетофон Blaupunkt.

 

Excalibur-3

 

Под предния капак Excalibur има двигател V8 305 GM с мощност 155 к.с. Той е съчетан с тристепенна автоматична трансмисия Turbo-Hydramatic THM-400, която изпраща мощността към задните колела. За разлика от много други американски превозни средства от същата епоха, Excalibur Series IV разполага с независимо окачване на всички колела.

Excalibur Series IV ускорява до 100 км/ч за около 15 секунди, което за днешните стандарти е много бавно. Но в края на краищата това не е кола, създадена за скоростни отсечки, а за удоволствие от шофирането. Лошите динамични характеристики са свързани с огромното тегло - каросерията от фибростъкло може да е елегантна и добре изглеждаща, но е тежка - около два тона. В допълнение колата е изградена върху стоманено шаси, което не може да е леко.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

0 от 500