IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заслужава ли си Hyundai Santa Fe на старо?

Вижте какво да очаквате от второто поколение на модела

Предвид по-приемливите си цени втората генерация на този корейски кросоувър е сравнително популярна у нас. Моделът се произвежда през периода 2006 - 2012 година, но въпросът е: Заслужава ли си да купим такъв Hyundai Santa Fe на старо?


Hyundai Santa Fe


Какво представлява?

Външно сдържаното и солидно поколение Santa Fe II остарява с достойнство. Интериорът не е лош на външен вид, но е евтин на допир и щедро украсен с дървесни вложки. Най-сериозните оплаквания за ергономията са ниско разположеният дисплей на климатроника и характерната синкава подсветка на уредите.

Предните седалки имат минимална странична опора, но пък от друга страна имат достатъчно настройки. Задният диван е просторен, а наклона на облегалката се регулира отделно. В услуга на пътниците има подлакътник с държачи за чаши, въздуховоди в централните колони и джобове в гърбовете на предните седалки. Багажникът с обем от 774 литра, като минус при него е само ниската пета врата.

Какво може да се купи?

На вторичния пазар има много Santa Fe II за всеки вкус. Повечето автомобили са с автоматик и задвижване на всички колела, въпреки че няма да е трудно да се намери версия с механична скоростна кутия, както и екземпляри, работещи с нафта и с бензин. Изборът на двигатели е базовият 4-цилиндров двигател (174 к.с.), бензинов със 189-конски сили, шестак 2.7, дизел и такъв с обем 2.2 (150-155 к.с.).

Почти всички кросоувъри са с пробег от над 150 хиляди километра, но цените им слабо корелират както с пробега, така и с годината на производство. Копие в добро състояние с кожен салон, двузонов климатик и електрически седалки определено държи високи цени. От опциите си заслужават климатроник, електрически седалки и шибедах.


Hyundai Santa Fe


Как вози?

Дори и с V6 този Hyundai няма да бъде спринтьор. Това е спокоен и плавен кросоувър, който не обича високоскоростни завои, но поддържа скорост на магистрала доста добре. Енергоемкото окачване на кросоувъра ви позволява да не забавяте скоростта дори и при по-неравни пътни настилки. Възможностите за задвижване на всички колела са достатъчни за решаване на задачи като пътувания до вилата или до близкото езеро.

Какво да очакваме?

Фабричната боя на Santa Fe е тънка и лесно се поврежда, а драскотини се появяват бързо. Страдат не само капакът, ръбовете на вратите и рамката на предното стъкло, но и покривът. Праговете, арките и дъната на вратите са покрити с пластмасова облицовка, под която също е възможна корозия. В купето най-бързо се износва кожата на волана и седалките. Електрическата система в салона причинява много проблеми.

2.4-литровият бензинов двигател може да се нарече надежден, ако не беше склонността му към износване на цилиндрите. V6 е лишен от това нещастие и при правилна поддръжка може да измине до 500 хиляди км. Дизелите също са добри, но на тази възраст има голяма вероятност за сериозни инвестиции в обслужване на турбината, EGR системата и ангренажния механизъм.


Hyundai Santa Fe


Няма оплаквания относно ресурса на ръчната трансмисия, но подмяната на съединителя, който е с маховик струва много. Santa Fe има няколко автоматични трансмисии: преди рестайлинга това са четири- и петстепенни агрегати, а след модернизацията се появи по-модерна шестстепенна автоматична скоростна кутия. Всички те са сравнително безпроблемни и могат да изминат 200-250 хиляди километра преди първия ремонт. Слабите места в задвижването на четирите колела включват фрикционния съединител, маслените уплътнения и шлицовите съединения, които са склонни към корозия.

Окачването на кросоувъра е доста изобретателно и резервните части за него са евтини, а заместителите също са широко разпространени. Същото важи и за управлението и спирачките. Практически няма оплаквания относно кормилната рейка. Дори възстановяването на работата на крачната ръчна спирачка, което се налага често, не излиза скъпо. С други думи това е относително надежден кросоувър, но с евтина поддръжка.


0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Май важно е "зад кормилното устройство"! Има такива мундари че и танк да им дадеш ще го скапят за нула време!!Аз съм с Хюндай 2007г.и.не съм имал проблеми.Навъртял съм повече от 250к и си работи нормално като часовник! Профилактика всяка година,хубави масла,от нафтата с добавка и нормално шофиране!!!Това е!!
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имах Киа с Хюндай двигател 2.0 дизел. Счупи го 2 пъти в една година.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Цецко ( преди 1 година )
    Като си го купуваш трябва да знаеш какво да очакваш. Това не е Бмв, мерцедес или ауди. Каквото си пише на емблемата това си е отвсякъде.
  • #18
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Ch ( преди 1 година )
    Взех Рав4 и до момента съжалявам, че не взех Санта фе 2 поколение. А вече са им скочили много цените.
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тука само двама писатели са напускали много постове с една и съща информация. Разбрахме всичко за цедката и дифтунгите!
  • #16
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Werti ( преди 1 година )
    Собствениците взели Санта фета милионници с избягали коньове, ходили от Земята до Луната и обратно, нормално да плачат по форумите колко им е лоша колата, а не се усещат колко хубаво са им го набили умореното Санта фе джамбазите. Читавите Санта фе са скочили много, гледам ги в Горубляне, Дупница и по нета, имах Реич Роувър, Х5, ЦРВ и Паджеро сега съм със Санта фе 2008 и мога да кажа, че този автомобил е уникален, взех го от собственик който се е грижил педантично. Има всички екстри. Прекрасен ...
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Коко ( преди 1 година )
    Има си неписан закон, че се отделят 30% от бюджета за кола за обслужване. Ако човек има 20коня се оделят минимум 5-6 за първоначално обслужване. Всичко зависи от човека и колко може да задели за кола. Сата фе е нагледен пример как бързо му се вдигна цената на пазара за автомобили втора употреба, а именно здрав, комфортен, евтин за подръка и с много приятна возия на дълъг път.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Mitko ( преди 1 година )
    Санта фе второ поколение в момента се продава много скъпо и търсенето му е голямо. Сигурно има защо за да му се вдига двойно и тройно вече цената!Взех Х5 2007 и в момента много съжалявам.
  • #13
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Wtr ( преди 1 година )
    Санта фето второ поколение се продава вече доста скъпо, а има защо.Търси се много и повечето собственици не ги продават защото е отличен СУВ.
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Док ( преди 1 година )
    Великолепен автомобил имах преди това МЛ и ЦРВ. Сатаната ми е реколта 2007г. вече на 380 000км. В отлично състояние, задължително почистване цедката в кариерата на маслото, дихтунгите да се сменят и смяна на маслото на 8-9000км. с 5w40 моята е дизел. Здрава е единствено ремонт по ходовата час поради състоянието на пътищата ни. 4WD е отлично но не прекалявайте. Возията е леко твърда, но на магистралата е мега яка. Салона е комфортен. Този автомобил няма да го заменя с друг.