IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои автомобили са най-опасни, когато пътят е заледен?

Стойте далеч от камиони, както и от коли с V8 двигател и задно предаване, предупреждават експерти

Когато пътищата са заледени, като температурата падне под нулата, най-голяма опасност представляват автомобили без стабилизираща система, а също така мощни спортни автомобили със задно предаване, коли с износени гуми и камиони. Това припомнят експерти от Auto.Mail, като съветват водачите на такива автомобили да проявяват повишена отговорност, а другите участници в движението да се пазят от тях на пътя.


зима път


„Най-опасни в такива условия са колите, които не са оборудвани със стабилизираща система или тя е повредена. На първо място, това се отнася за автомобили със задно задвижване, в които водачът е принуден постоянно да се справя с нестабилното им поведение на пътя. Автомобилите с предно предаване без система за стабилност на пътя също са опасни, защото ви позволяват да развиете по-висока скорост ”, категорични са специалистите.

Те посочват, че това се отнася за руски автомобили ВАЗ, които се срещат по някои пътища в Европа, както и за по-стари коли от известни западни марки, които не са оборудвани със системи за активна безопасност. Също така на хлъзгава настилка опасни са тежките и мощни автомобили, като Dodge Charger или Challenger с V8 двигатели и задно предаване.


зима път


Посочва се още, че в някои държави от Европа не всички камиони се движат със зимни гуми, за разлика от Канада и Скандинавия, например. Причината е, че те са доста скъпи и много превозвачи не инвестират в тях. Затова и съветът на експертите е в тежки условия на пътя да се стои възможно най-далеч от големите камиони.

„Когато пътят е покрит с лед, най-важното е състоянието на гумите, монтирани на колана. Затова и трябва да се обърне внимание на качеството на гумата и степента на износване. Дълбочината на протектора на нова гума е 8-10 мм, като тя започва да губи всичките си свойства, когато този параметър достигне 4-5 мм. В този момент малките ламели са износени и гумата работи много слабо на лед и киша“, обобщават експерти.

0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 19 ( преди 2 седмици )
    Ами качи се на някоя американска талига от 60те -70те и ще видиш какво са имали другите в това време, нестабилна огромна клатеща се, незавиваща, непрецизна, тежка за спиране кола.Направо са опасни, ама тогава това е било нивото, и достиженията. Несериозно е да даваш оценка на Лада мислена и произвеждана от средата на 60те, със съвременни коли, които най-малкото са по-информативни сметнати за каране, спиране, завиване т.н.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 22 ( преди 2 седмици )
    Всъщност италианците не само тогава имат добри решения.16г имам BMW, 6 Mercedes CLK която си внесох сам, 3 пъти съм минал Европа с тях, от които два пъти в зима. Сега имам и Alfa Romeo и чак сега осъзнавам ..що за пропаганда се лее срещу италианските автомобили.Ами, кола като кола. Дори са мислени неща, пропуснати като неприоритетни от швабите. Какво да кажа, балканеца знае едно и толкоз. Основно клишета и баснословни глупости от опитни оратори с ала бала конкретен опит
  • #31
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Руслан ( преди 1 година )
    Много зависи от съобразителността на шофьора, техническото състояние на автомобила и гумите. След това се гледат системи на автомобила, марка, с какво задвижване е и.т.н.
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    4х4 с прецакан датчи ( преди 1 година )
    Е карам 4х4 прецаква ми се датчика не съм V8, не съм и задно, не съм и предно. Изключва ми ESPто,ABSa, тракшън контрола,Понеже не съм с постоянно 4х4 то почва да се включва и изключва когатоцси иска. Волана се втвърдява защото компютъра дава грешка и колата няма точна представа за скороста. Още ли мислите че Лада е по опасна?
  • #29
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Шофьор от 1976 ( преди 1 година )
    Основното са уменията и предвидливостта на шофьора!
  • #28
    43 rate up comment 1 rate down comment
    Абв ( преди 1 година )
    В някои случаи най опасно е зад кормилното устройство, преди 98г колите като нямаха такива системи да несе се вартяли постоянно по пътищата
  • #27
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Dd ( преди 1 година )
    Зимни условия *Но и за зомби условия ще става сигурно
  • #26
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Dd ( преди 1 година )
    И това, каква връзка има с това дали е опасен автомобила или не в зимни условия? А и за кого е проблем, колко са го правили? Тяхна си работа, колко ще я правят, нас какво ни бърка.Колата няма проблем в зомби условия, ако е оборудвана за сезона. Единствено трябва да се внимава с газта в завоите, както впрочем с всяка кола със задно. Дори тези с V8 да си ОК, ако шофьора не е ***
  • #25
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Любчо ( преди 1 година )
    Как ли пък не, задното било виновно. Всичко е до гуми и основно умения!На лед оправия няма госпожици лаици!
  • #24
    17 rate up comment 2 rate down comment
    до Дд ( преди 1 година )
    Да за преди 60 години колата си е била съвсем прилична. Проблемът е, че братушките са я произвеждали близо 50 години без съществена промяна.