IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Официално: Какво знаем за камионите на Tesla

Батерията им може да се зарежда с до 1 мегават благодарение на 1000-волтова система (ВИДЕО)

Tesla обяви началото на доставките на своя електрически камион Semi на официално събитие - пет години след представянето на електрическия камион и три години след първоначално обявения старт на доставките. Най-важната потвърдена новина е, че батерията може да се зарежда с до 1 мегават благодарение на 1000-волтова система.


Tesla Semi


Освен това не бяха разкрити твърде много подробности. Подобно на електромобилите Model S и Model X, Tesla Semi използва задвижваща система, състояща се от три електрически мотора, единият от които се използва за най-ефективната постоянна скорост, а другите два за ускорение. Очаква се батерията на електрическия камион да е в състояние да даде автономен пробег на превозното средство за 500 мили (около 800 километра). Това, при условие, че е напълно заредена, без да спира за зареждане – нещо, което Tesla твърди, че е демонстрирала наскоро.

Въпреки това Tesla все още не назовава цена за Semi и все още липсва официална информация за полезния товар, капацитета на батерията, производителността на двигателите и датата на началото на мащабното производство. Tesla започна производството на първите бройки през октомври.

Както вече ви информирахме, Tesla достави първите електрически камиони Pepsi. В САЩ Semi попада в клас на камиони 8 с брутно тегло на превозното средство до 80 000 фунта (около 36.3 тона). Електрическите камиони имат право да надвишават това ограничение с още 2000, което означава до 37.2 тона. 



Голяма въпросителна обаче остава собственото тегло на камиона, което определя полезния товар. Както обяснява американският портал Electrek , камионите от клас 8 могат да тежат между 12 000 и 25 000 фунта (около 5.4 до 11.3 тона). Все още не е ясна и цената на електрическия камион.

Малко след представянето на прототипа през 2017 г. , Tesla цитира "очаквана базова цена" от $150 000 за основния модел Semi. По това време се споменаваше и за 180 000 долара за вариант с разширен пробег и 200 000 евро за топ версията. Оттогава обаче Tesla не е коментирала очакванията си за цените.

По време на презентацията нямаше големи изненади, но една новина, която все още не беше известна, беше, че електрическият пикап Cybertruck, планиран за края на 2023 година, вероятно ще приеме технологията за зареждане на Semi, което означава, че ще може също да да бъдат заредени с до 1 MW.


0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Превозвачите отдавна са избрали. Карат си доказаните дизелови камиони и изобщо не им пука за електрическите недоразумения. Тия параметри които дават Тесла изобщо не са реални. Всичко е маркетинг. Лъжа и измама. А вие кълвете като шарани. Трябва да правите разлика между това което ви казват и това което е в действително в реални условия на пътя. Да не говорим че в студено време пробега намалява с още 50% и батериите се износват 2 пъти по бързо. Ще спестиш от гориво и ще дадеш двойно за батерия.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Това би означавало че ще може да вози 10% по-малко полезен товар.Но пропускаш факта че така или иначе в повечето случаи превозва че те не достигат до 90% от позволеното максимално тегло на композицията, защото са ограничени от обема, а не от теглото на товара. От друга страна, когато са ограничени от максималното тегло, камиона харчи най-много и тогава лъсва предимството на електрическия камион 10% по-малък товар но над 50% по евтино на километър. Кое ли ще изберат превозвачите и клиенти ...
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    За кои проблеми със спирачките на тесла говориш? Да не би да е онзи проблем със стоповете, който оправиха с update по интернет? И за каква опасност говориш освен за тази някой да се забие в тебе, защото не са ти светнали спирачките, а той блее и най-вероятно е щял да се забие в тебе и дори да ти светят?
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ***, разбрахте ли дори гърция е произвела 50% ток от ВЕИ? Ужасно сте стотани ***!
  • #7
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Муахахаха ( преди 1 година )
    От една седмица чакам да пуснете новината, че тесла са изтеглили 450 000 коли в Китай, заради проблеми със спирачките .... *** нема я бе! и това е няколко дни след като изтеглиха 350 000 в САЩ!!! Много ми е интересно какви последици ще има от проблеми със спирачките на тесла тежаща 11 тона с още 25 тона товар в ремъркето .... Ал Кайда лайк дис!!!
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добрата новина е че до колкото знам концепцията на американските влекачи е малко разтеглена и разточителна, спрямо европейските. Та има от къде да режат.
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    1 до 3 ( преди 1 година )
    Дори с тези 2000 паунда ще им е трудно. До колкото намирам инфо един стандартен 14.9л дизел за камион тежи около 3000 паунда - 1.4т. Носи до 300 галона гориво или 2100 паунда - 1т. Общо 2.5т. Да кажем че това е теглото само на самия блок неокомплектован. Но общо няма да надмине 3 тона ДВГ + гориво. Докато Семи-то ще гони 6 тона ел. мотори + батерия. Хубаво им дават 900кг аванс но пак имат да наваксват 2 тона от останалата конструкция. А дори тези 6 тона са малко оптимистични.
  • #4
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Знаем това, че и наркото нищо не знае за тази предстояща измишльотина. От случващото се до сега с другите им модели знаем, че тестовете ще се провеждат от нищо не подозиращите шофьори, за това че ще карат поредния убиец на колела, с което пък се превръщат автоматично в камикадзета.
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1, според мен с иновативни решения са се включили в завишеното ограничение от +2000 паунда и влекачът не тежи повече от това от дизелов с най-големите размери в САЩ.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това, че Сайбъртрък ще използва същата 1000 волтова архитектура по никакъв начин не означава, че ще може да се зарежда с 1 МВт. Батерията му ще ориентировъчно е 5 пъти по-малка, което означава и 5 пъти по-ниска макс скорост. Но понеже 400 V Тесли и сега се зареждат с 250 кВт, значи батерията на камионите позволява и по-бързо от 1 МВт зареждане и явно ограничението идва от щепсела. А Сайбъртрък ше използва щепсела на колите, който не позволява 1 МВт.