IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes е първата марка с разрешение за автопилот от „ниво 4“ в Германия

Двата от моделите на производителя вече могат сами да се паркират на летището в Щутгарт

Mercedes-Benz обяви, че е станал първият автомобилен производител в света, чиято функция за автоматизирано паркиране от ниво 4 е официално одобрена от Германския федерален орган за автомобилен транспорт (KBA) за обществено ползване. Сега компанията планира да започне да добавя тази функция на все повече места в цялата страна.


Mercedes parking


Услугата вече е достъпна за превозни средства от моделите S-Class и EQS, произведени след юли 2022 г. и оборудвани със система Intelligent Park Pilot2. Всичко, което шофьорът трябва да направи, е да използва своя смартфон, за да избере място в гаража, да изчака потвърждението на приложението и да остави колата сама да потегли и да се паркира.

Когато искат да върнат колата си, водачите могат да я извикат със същото приложение и да я вземат от предварително определено място. Системата зависи не само от технологията, вградена в автомобила, но и от интелигентната инфраструктура, инсталирана от Bosch в гаража. Докато колата наблюдава непосредствената си околност, инфраструктурата поддържа пътя безопасен в останалата част на гаража.


Mercedes parking


Mercedes вече разполагаше с автоматизиран паркинг на летище Щутгарт през 2019 г. Тази операция обаче беше по-ограничена. Ново разрешение от KBA позволява използването на частни превозни средства благодарение на германския закон, приет през 2021 г., който включва процес на одобрение за използване на автоматизирани превозни средства от ниво 4 по пътищата.

Компаниите, участващи в проекта, казват, че сега планират да разширят услугата извън паркинг P6 на летище Щутгарт. В допълнение към подготовката на повече гаражи в Германия за обслужване, Bosch и Mercedes се надяват да внедрят системата в стотици паркинги по света през следващите няколко години.


Mercedes parking


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долните ( преди 2 месеца )
    Вие май не четете? Никога няма да бъде измислена идеалната и перфектна система защото не е възможно да има нищо идеално и перфектно. Колкото и да е напреднал автопилота, дори и да няма един жив шофьор който да шофира, все ще стане нещо, което да е причина за катастрофа. По-безопасен не означава напълно безопасен, а това че ще има по-малко жертви отколкото, ако шофира човек. И сега автопилота на Тесла има по-малко катастрофи от хората за единица разстояние, но все още убива доста хора
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До #4 ( преди 2 месеца )
    Именно, клиентите на тесла вече разбраха сигурния автопилот докъде води.
  • #4
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Основния довод на феновете на автопилота е че ще направи колите по безопасни. Надяват се че един ден когато всички коли са напълно автономни катастрофи изобщо няма да има. Колите ще си комуникират една с друга и т.н. Аз като човек който се е занимавал с тези неща мога да ви кажа че това НИКОГА няма да стане! Това са просто мечти на заблудени хора мечтатели. И дано по скоро това да бъде осъзнато от обществото и от властите преди да започнат да загиват невинни хора заради софтуерни бъгове.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Тук опира до теория на вероятностите. Софтуерът греши, но много по-рядко от човека. Никога няма да има 100% безопасен автомобил, но ако при изминаване на 1 милиард километра има да речем 100 смъртни случая причинени от човек и три смъртни случая причинени от автопилот, дали смяташ, че ще забранят автопилота?Освен това, при автопилота на тесла два компютъра работят едновременно за да управляват автопилота, като единият дублира действията на другия и при забиване на единия, другия веднага поем ...
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Никога не бих се доверил на софтуер да ми управлява колата! От много години се занимавам със софтуер и автоматизация и знам за какво става въпрос. И най добрите системи в света са пълни с бъгове и винаги има какво да се оправя по тях. Да не говорим че пътните условия никога не са идеални и има хиляди възможни ситуации с милиарди променливи които не могат да бъдат програмирани по никакъв начин. Тепърва ще има проблеми с тия автономни коли. Накрая ще ги забранят. От сега е ясно.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пълни простотии. А дали можеш да слезеш от автомобила пред входа на някой произволен хипермаркет в дъжда и да оставиш автомобила да иде да си намери сам свободно паркомясто, а после да го извикаш да дойде да те вземе от пред входа на паркинга.