IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо всеки шофьор трябва да знае дебелината на предното стъкло на колата си

Обикновено на него се обръща внимание само при появата на драскотини или пукнатини

Повечето собственици на автомобили изобщо не са наясно с дебелината на предното стъкло на колата си. А това е важно да се знае, особено ако шофирате през зимата. За това защо това е толкова необходимо и до какви тъжни последици може да доведе непознаването на материалите, ви разказваме сега.


предно стъкло


Обикновено на предното стъкло се обръща внимание само когато на повърхността му се появят драскотини или пукнатини. И при закупуване на нова част се гледа само производителя. Това обаче е грешка. В края на краищата дори марковите стоки може да не издържат на по-сурови зими.

Между другото, триплексът за едни и същи модели автомобили е различен, въпреки че е трудно да се определи това на око. Например разликата в дебелината. Освен това разликите  могат да бъдат доста сериозни - с до 20%. За масовите коли на пазара се продават автостъкла от 4 мм, а има и 5.2 мм.

По-дебело предно стъкло

Ясно е, че колкото по-дебело е т.нар. ветроупорно стъкло, толкова по-висока е неговата здравина и шумът ще намалее. Но има и недостатъци, основното от което е по-дългото време за загряване. Особено когато стъклото няма електрически нагревателни нишки. Такова по-дебело стъкло се размразява по- бавно и неравномерно.


предно стъкло


По-тънко предно стъкло

Тънкото стъкло през зимата също може да създаде редица проблеми. За драскотини от чистачки и стъргалка вече сме писали много пъти, така че няма да се повтаряме. Факт е, че натоварването от каросерията се прехвърля и към ветроупорното стъкло. Така че, когато шофирате през неравности или по време на рязко маневриране, част от въртящия момент отива под формата на напрежение и на стъклото. И ако то е по-тънко и респективно с по-малка якост, може да се спука. Ако в кабината е горещо, а навън студено, дори  лек удар е достатъчен, за да се спука крехка резервна част. 

В крайна сметка добавяме, че стъкленият покрив също може да „пострада“ през зимата. Също поради деформации на силовата конструкция на каросерията и температурни разлики. Има много случаи, когато след като кола попадне в по-сериозна дупка, може да се спука, както предното стъкло, така и панорамният покрив ако не е с дебелината, която се препоръчва от производителя.

Но да се ​​върнем на триплекса. Ако няма стъкло с оригинална дебелина, то по-добре изберете по-дебелото от предлаганите стъкла и настройвайте климатичната система така, че отоплението на купето да започне от загряването на стъклото, а не от въздуха . Но най-добре е да знаете дебелината на оригиналното предно стъкло и да изберете същото.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Слав ( преди 1 година )
    Тоя път надминахте себе си с празните си приказки. Пропуснахте да кажете, че стъклото може да се счупи и от камък!Отново информация, която е очевидна и ясна на всички. Поне да бяхте обяснили, че предното стъкло не е еднопластов продукт, защото го обяснявате, сякаш е !
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо Чочко ( преди 1 година )
    Ама наистина ли четете авотомедия --аз я бих забранил след поредната глупост.
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо Чочко ( преди 1 година )
    Ама наистина ли четете авотомедия --аз я бих забранил след поредната глупост.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Б.Б. ( преди 1 година )
    Ти знаеш ли изобщо за какво пишеш?
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ал ( преди 1 година )
    Квадратни дивотии...
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    дон чикен ( преди 1 година )
    Да си знаят, да не питат...
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Е, за какво ми е да знам дебелината на челното стъкло, като знам дължината на бинта в аптечката!?...
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ъъъ...!? ( преди 1 година )
    От написаното научих, че като удариш колата в дупка, по-скоро няма да ти се спуска гумата и/или изкриви джантата, а ще го отнесе стъкления покрив и предното стъкло. А ако има разлика в температурата вътре и тази навън, това ще счупи някоя резервна част. Wtf?
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти да видиш. Било важно да знам дебелината на стъклото. Значи досега като е било тънко и не се е счупило е било само защото не съм знаел, че тънките стъкла се чупят. Сега като го научих от статията сигурно, сигурно вече ще се счупи. Но аз прочетох статията и ще отида да си го сменя преди да се е счупило. Честно казано не можах да разбера идеята на статията и не знам въобще дали трябва да опитвам да търся смисъл в статиите прочетени тук!
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Николай ( преди 1 година )
    Пълни глупости пишете, масово стъклата са 7мм до 7,6мм. Това при удар от камък не е от голямо значение.