IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota bZ4X се провали на тестове за обхват на батерията

Пробегът на електрическия SUV се оказа два пъти по-малък от обявеното

Пускането на електрическия Toyota bZ4X определено не се получи - само два месеца след началото на продажбите се оказа, че колелата на електрическия автомобил могат да паднат в движение, поради което компанията трябваше да проведе мащабна сервизна акция.


Toyota bZ4X


Сега обаче се появява още един проблем – оказва се, че пробегът на bZ4X с едно зареждане на батерията е много по-малък от това, което автомобилният производител твърди. Това се потвърждава от резултатите от тестовете, проведени от датското издание FDM - електрическият автомобил не е изминал дори половината от обещаните 461 км.

В тестовете са участвали две версии на Toyota bZ4X. Първата е оборудвана с един мотор и по „паспортни данни“ трябва да измине 504 км, докато обявеният пробег на втората, която има два двигателя, е 461 км. Електромобилите са тествани на полигон, където са се движили със скорост 110 км/ч с включен нагревател на кабината и температура от +4 градуса по Целзий навън.

В този режим единият от bZ4X измина 246 км вместо декларираните 504, а вторият - 215 километра вместо 461. Тези резултати са окачествени като „разочароващи“, а от изданието се обърнаха към местното представителство на марката. Оттам обещаха да изяснят ситуацията, като в проверката ще се включи както европейската централа на Toyota в Брюксел, така и тази в Токио.

Засега от Toyota не са обявили данни от разследването си. От своя страна, FDM установи, че първите норвежки собственици на Toyota bZ4X вече са се оплакали от пробега на електрическия автомобил, който се оказал по-малък от заявения. Тестове са проведени и от други скандинавски издания, които са стигнали до същото заключение.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Напротив все повече тойоти ще се продават, когато повечето им конглокенти спрат да правят ДВГ.
  • #28
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И все по-зле ще става за Тойота и жапанската автоиндустрия
  • #27
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Какво очакват при тази скорост от кола с аеродинамика на куб." - Тесла, Мерцедес, Лусид се надпреварват да поставят рекорди по обтекаемост, а къде е Тойотка? Кой я е карал да прави куб? Ако не знаеш, аеродинамиката е част от компетенциите на добрите автокомпании. Повтарям - на добрите.
  • #26
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След всеки такъв "убиец на Тесла", който излиза на пазара, продажбте на Тесла скачат. То не беше VW, не бяха корейците, не бяха китайците, не бяха японците - да, хората изчакват да излезе моделът им, виждат, че все още изостава и пак си купуват Тесла. Обективно погледнато, не бих си купил нито Ariya, нито ID.4, нито Ioniq 5, нито EV6, нито Mustang, нито кое да е ел. BMW или Mercedes, въпреки че имат някои добри страни. А тази Тойота дори на двойно по-ниска цена не бих я купил.
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма такова нещо като невървеж. Има можеш или не можеш.
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Не им върви на тойота с този първи електрическ модел! Да пускат втория!
  • #23
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 20: абе, ***, какът Модел 3 те тресе отзад? Сравнението е с Модел Y, който дори е по-голям от недоносчето на горка Тойотка.
  • #22
    4 rate up comment 12 rate down comment
    какво да в и кажа... ( преди 1 година )
    Няма ли дизелче под капака не ми го хвали! Тайно се надявам да се развият водородните двигатели с вътрешно горене. Има доста потенциал да заменят дизела при 33.6 kWh на кг. Това може да стане реалност ако се изобретят стабилни течни горива на базата на водорода които да се съхраняват при атмосферно налягане в обикновен резервоар. Има също разработки и за водород в твърдо състояние. На някакви блокчета. Дано да успеят че иначе с тия калпави и скъпи електрически коли до никъде няма да стигнем.
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като тресла
  • #20
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 17 - абе шушлюк, я се върни в училище да учиш малко физика! Де ти айродинамиката на SUV bZ4X, де ти айродинамиката на седан Тесла 3?!? До вчера плямпахте, че Тойота са още в минали век, днес 20% повече загуба на пробег от Тесла са голяма драма! Когато тойота пуснали първия си модел в щатите е имало виц - първа награда в лотарията е автомобил Тойота, втора награда са два автомобила Тойота, ама после американските марки глътнаха вода пред Тойота!Колелото пак ще се завърти на там!