IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Челен краш-тест – японски срещу китайски миниван

Кой от конкурентите - Toyota Alphard и Voyah Dreamer, се оказва по-здрав? (ВИДЕО)

В последно време китайските марки активно навлизат на пазара на миниванове, конкурирайки се с други компании. За целта местните производители пускат все повече модели от този клас, като не се притесняват да ги сравняват с тези от чужбина, в това число и от Япония.


 Toyota Alphard и Voyah Dreamer


Интернет-порталът Chinese Automobiles организира едно такова сравнение, като проведе доста необичаен краш-тест. В него беше проверена здравината на два от директните конкуренти - японския Toyota Alphard и китайския Voyah Dreamer, които бяха ударени един в друг със скорост от 66 км/ч.

За изпитанието бяха избрани най-простите версии на машините. Интересното е, че те се различават значително в цената. Voyah Dreamer струва 369 000 юана (49 670 евро), докато Toyota Alphard е близо 3 пъти по-скъпа – 1 милион юана (134 630 евро).



След сблъсъка могат да се направят редица изводи. Първият е, че Toyota Alphard не е активирала алармата за опасност от удар, докато миниванът от Китай не е имал проблеми с това. Също така задните врати на японския модел бяха блокирани, докато от китайския миниван можеше да се излезе.

Voyah се представя по-добре и по отношение на защитата зад А-колоната на каросерията, където няма сериозни повреди. Неговият шофьор (в случая манекен) е с наранявания по гърците, същото се отнася и за пътника на втория ред. За возещите се в модела на Toyota последствия са по-сериозни – шофьорът е с тежка травма на главата. Пътникът на задния ред е с наранявания на главата и гърдите.


 Toyota Alphard и Voyah Dreamer


Изводът, който може да се направи е, че китайският Voyah Dreamer в случай на челен сблъсък е много по-здрав от Toyota Alphard. Това се дължи на по-голямата маса на автомобила, както и на конструкцията на купето - китайската стомана е по-дебела и твърдостта е по-висока.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Леле, БМВ как не са осъдили Voyah за тези "бъбреци" в предния край?! А за дизайна - дизайна е съобразен с клиентите на вана - Азия. Не бях чувал луксозен ван, но явно това се търси от клиентите - 300 к.с. за ван Тойота?!
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "...китайският Voyah Dreamer в случай на челен сблъсък е много по-здрав от Toyota Alphard. Това се дължи на по-голямата маса на автомобила, както и на конструкцията на купето - китайската стомана е по-дебела и твърдостта е по-висока."- защо се учудвате от резултата!?!?
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да оставим на страна, че сигурността не е добра на тази Тойота, но обърнете внимание на дизайна, честно казано Тойота трябва да се червят с този грозен дизайн. Ами интериор? Китайката изглежда по-луксозна, качеството на материалите изглежда много по-добро а технически мултимедията и приборните инструменти в Тойотата са като от миналия век, китайския модел изглежда доста съвременен отвътре. И като капак, Тойотата три пъти по-скъпа? Все едно да дадеш 3 пъти повече пари за трици вместо за хляб.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Другия път да си купят Тойота за 230 000,.... После се чудите че Китай са основен пазар за Тесла, ам явно за тях 30-50 хил евро са пари за семки
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Капитан Михалис ( преди 1 година )
    "Неговият шофьор (в случая манекен) е с наранявания по гърците"... Като крадете статиите, поне ги прочетете веднъж и ги оправете бе, лентяи... Гърци да не се качват за всеки случай в китайския модел. :D :D :D
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Платформата TGNA на Тойота в Китай се знае, че не се представя много добре на краш тестове. Не е трагична, но определено има проблеми и слаби места и неконсистентности по материалите. Дали е различна в другите краища на света? Вероятно, защото в Европа не съм чувал да има проблеми на NCAP.
  • #6
    20 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    За китайския пазар не знам как е но ако вземете Тойота от европейския резултатите от краш теста ще са съвсем различни ...
  • #5
    41 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой се е изгубил в превода . 130 хил евро за Тойота !?! Едва ли има такава изобщо , да не говорим за някаква си баничарка , или бус . Та и базов модел
  • #4
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    130 000евро за базовия модел?!
  • #3
    22 rate up comment 21 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    На toyota досега им беше лесно да манипулират както клиентите така и политиците, но не забравяй, че живеем в информационната ера и вече информацията стига до другия край на света с един клик на мишката. Митовете както за японските така и за немските автомобилни марки много бързо се сриват. Сещаш ли се кои бяха nokia, siemens, alcatel и ериксон при мобилните телефони преди двайсетина години? Хайде сега попитай някой тинейджър дали разпознава поне тези имена?