IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot, Citroen и Opel се отказват от дилърите си

От догодина гигантът Stellantis ще продава автомобили директно на клиентите си

Групата Stellantis поетапно ще ликвидира сегашната си система за дистрибуция в Европа и на практика ще превърне сегашните си дилъри просто в точки за доставка и сервизиране, съобщава Reuters, позовавайки се на официално съобщение от самия концерн. След обединенито на Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen, групата се състои от 14 различни марки, от които три - Peugeot, Citroen и Opel, са сред основните играчи и на българския пазар.
   
    
Уве Хохгешурц
При новия модел досегашните дилъри ще имат "поне равни" на днешните си приходи, уверява шефът на Stellantis за Европа Уве Хохгешурц
  
   
Според съобщението на Stellantis групата ще премине към т. нар. "агенционен" модел на дистрибуция, при който ще продава директно на крайните клиенти. Сегашните дилъри ще останат като доставчици на автомобили и сервизно обслужване, но без да имат юридически договори с клиентите. Това обаче сериозно ще промени и източниците им на приходи.

От Stellantis уточняват, че промяната ще започне от четири пазара - Австрия, Белгия, Люксембург и Нидерландия. "Останалата Европа постепенно ще ги последва във въвеждането на новата схема за дистрибуция", се казва в съобщението.
   
     
София Франс Ауто
Най-голямата част от продаваните в България модели на Stellantis сега се дистрибутира от "София Франс Ауто"
   
     
Най-популярните марки на групата в България - Peugeot, Citroen и Opel - са представлявани от "София Франс Ауто", както и премиум марката DS. Представител на Fiat, Jeep и Alfa Romeo за момента е "Витоша Ауто", бившият вносител на Infiniti. Maserati се представлява в България от "Ауто Италия". Внос на марките Ram и Dodge, макар и без официално представителство, осъществява "Индустриал Комерс".

Още преди повече от година Stellantis съобщи, че анулира всички текущи договори на своите дилъри в Европа, смятано от юни 2023. Сега оперативният директор на концерна за европейските пазари Уве Хохгешурц заяви, че се преминава към "по-устойчив" модел на дистрибуция, като всички партньори по веригата ще имат полза от него. Според икономическа симулация, направена от Stellantis, дилърите ще имат "поне равни" на сегашните приходи, но ще са изложени на по-малки рискове. Лекотоварните автомобили на концерна ще преминат към новата схема от 1 януари 2024.


 

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    реплика ( преди 2 часа )
    У НАС ЩЕ СИ ГИ ПОБЪЛГАРИМ. За любителите на теслата , при сервизна подръжка колата се извозва с репатрак до Австрия за ваша сметка. Продължавайте да ги възхвалявате
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 2 часа )
    TESLA са години напред, и тези решения на старите компании го доказват
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    време беше ( преди 4 часа )
    Работил съм в дилърство и мога да кажа,че няма никаква нужда от дилъри. На практика те са ненужни паразитти ,които е добре да бъдат премахнати от веригата на доставка.
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Де е френско се е зл ( преди 11 часа )
    Направо да се откажат от съществуване най добре
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Целта е печалбата да отива при производителя, полза за клиентите няма и не се предвижда дори точно обратното, поддръжката след покупка ще скочи рязко нагоре.ч
  • #9
    9 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 18 часа )
    Някой ден ще има световен ден на Тесла, защото ни отърва от тези изедници-посрдници дилърите.
  • #8
    3 rate up comment 34 rate down comment
    анонимен ( преди 19 часа )
    има Табела на сервиз в Сърбия: "Аутомобил со Борче, со Мачка и со Пичка...не правим!" така че не мисли че някой сервиз има интерес да се главоболи с франсетата има далавера от продажбата защото *** кинти на момента и после 20 хиляди сервиз за масло филтри или 3 години което настъпи първо после изтича гаранцията двигателя отива в кофата и кой от където най върви оперативен лизинг пускат я на вторичния пазар и още едни кинти на никой не му се занимава със сервизи освен кварталните безделници
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 20 часа )
    шест коментара, и нито един не е прочел преди това статията :D айде бегайте у тик-ток
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 20 часа )
    #2 нищо няма да се случи - ще си намерят други да им вършат работа. А за договорите - не се пУаши - те не са пасли трева и имат адвокати да ги избарат.
  • #5
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 21 часа )
    И кво като влезнат китайците нали влезнаха Грейт Уашл още преди 15 години къде са сега