IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо фаровете на колите масово помътняват

Изопропиловият алкохол е главната причина за този проблем

В последно време много шофьори ще се сблъскат с проблеми, свързани с оптиката на техните автомобили. Стъклата на фаровете започват да пожълтяват, което влияе на безопасността, тъй като осветлението е критично важно за шофиране в тъмната част на денонощието. За причините за помътняването на фаровете ви разказваме сега.


фарове


Повечето системи за измиване на предното стъкло и фаровете, както и т.нар. "активна пяна" по автомивките, са предназначени да работят с течности, които съдържат метанол. В Европа обаче това вещество беше забранено, защото е отровно. Тук трябва да отбележим, че въпреки че метанолът е вреден за хората, той не влияе неблагоприятно върху пластмасовите покрития на фаровете.

Заради забраната препаратите за измиване, както и всички течности за чистачки и фарове вече са само на базата на изопропилов алкохол, а той се счита за силен разтворител, който агресивно засяга пластмасата и гумата. Проблемът е, че при контакт с него пластмасите променят структурата си и някои от свойствата си. За да намалят този ефект, производителите добавят специални добавки, но те не винаги помагат.


фарове


В същото време по документи се оказва, че всичко е наред. Няма забранен метанол! Прозрачното поликарбонатно покритие на фаровете, което редовно се мокри с такава течност пожълтява, напусква се и матира. На силно слънце микропукнатините могат да се видят с просто око. Всичко това, намалява осветлението на фаровете, като освен това разпръсква светлинния лъч и фаровете започват да светят по-слабо.

Което пряко се отразява на безопасността, защото, да речем, през ноември нощите са най-тъмни, а качеството на пътното осветление у нас е критично. През зимата към помътняването на фаровете се добавят реагенти против заледяване, залепващи по оптиката. Струята на миещото устройство е твърде слаба, за да ги измие, така че видимостта пада още повече. 

А що се отнася до жълтото покритие и драскотините, можете да опитате да полирате фаровете.  И по-добре - в специализиран сервиз, защото ако опитате сами и не сте наясно как се прави това, то може да се стигне до подмяна на фара.


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо ( преди 3 месеца )
    Забавна статия.Забравят най-големия проблем, карането на фарояе у нашенско. За това примерно от Италия идва кола 2004г. с бистри фарове и за две години тука помътняват. Но там не светят по цял ден.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Ши*ана пластмаса...
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Чунчу ( преди 1 година )
    Купих Тойота Версо, добре поддържана, но единия фар беше пожълтял и леко нацепен. Другият, започваме. Дадох я на един майстор, който ме взе 90 лв. За двата фара. Първо ги полира, а после сложи фолио отгоре с UV защита. От 2019 г. До сега, няма проблем.
  • #12
    21 rate up comment 4 rate down comment
    68-я ( преди 1 година )
    Москвето ми дванайсетак дефорсак, няма този проблем с фаровете.
  • #11
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Кьора ( преди 1 година )
    Пежото ми е 2003 г., след ПТП през 2010 г. ми смениха левият фар с "оригинален". Нямаше и месец, когато "оригинала" започна да се пълни с вода след дъжд и естествено с времето потъмня. Така, че глупости посочени по-долу от ерата на социализъмА не ми се коментират повече. Десният фар закупен с автомобила си е кристално чист, като нов.
  • #10
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Винкело ( преди 1 година )
    Имам Зафира А 2001-ва година, фаровете и не потъмняват... Не са стъкло!
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Учен ( преди 1 година )
    Помътняват защото е некачествени поликарбонат, трябва да има съставки против uv ама няма. Качествените поликарбонат от които например се правят DVD струват доста скъпо а те гонят евтиния а.
  • #8
    8 rate up comment 37 rate down comment
    Баварец ( преди 1 година )
    До #2: Прав си, но си забравил, че стъкленият фар отрязва глава при инцидент, защото не може да се направи от триплекс. И не на последно място, че колите със стъклени фарове бяха каруци и се движеха с до към 80-90 км/час.Живеем в 2022 година, все пак!
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Иван ( преди 1 година )
    Едно време, какви фарове имаше, а сега пластмаса, че и скъпа, изкарва 5г и хоп не свети
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Пичове, решението струва 7-8 лева и 5 минути. 5-6 пъти съм го правил и резултатът винаги е много добър. Никакви скъпи полирпасти, полирмашини и т.н....Просто забършете фара с влажна кърпа, изчакайте го да изсъхне, облепете около него с хартиено тиксо и го напръскайте с най-обикновен автобояджийски безцветен гланцлак. Резултатът ще ви изненада много приятно. Само не прекалявайте с лека, за да не протече. То е видно колко е необходимо. Успех!