Концернът Hyundai Group ще похарчи още два милиарда долара за дефектни двигатели. Според агенция Reuters, повече от половината от печалбите на корейския производител за третото тримесечие ще отидат за компенсиране на засегнатите клиенти в Северна Америка.
Марката Hyundai ще отдели 945 милиона долара, Kia - 1,070 милиарда. Всички тези пари ще отидат, за да бъде решен проблема с двигателите Theta II GDi, който стана известен през втората половина на 2010-те години. Тогава Hyundai и Kia трябваше да изтеглят милиони автомобили, а преди три години корейският автомобилен гигант предложи на собствениците им доживотна гаранция за двигателите.
Последствията от това решение се виждат сега – заради кризата американците са по-малко склонни да сменят колите, така че броят на гаранционните смени се оказаха повече от очакваното. Така към октомври 2020 г. нетните загуби на Hyundai и Kia от дефектни двигатели възлизат на три милиарда долара, а като се вземат предвид загубите на имидж и сривът на акциите, корейският концерн отчита и пропуснати ползи за около пет милиарда долара.
Сега на производителя му предстои още една сервизна акция за смяна на двигателите, която ще му струва 2 милиарда долара. Съответно, нова ще се отрази на печалбите от тримесечието на двете компанията. Reuters изчислява, че след разходите за компенсации резервът на Hyundai ще бъде около милиард долара, докато този на Kia – 320 милиона. Двете компанията трябва да публикуват съвсем скоро финансовите си отчети.