fallback

Hyundai ще похарчи още 2 милиарда долара за дефектни двигатели

Корейският концерн продължава да губи пари заради проблем от преди години

Концернът Hyundai Group ще похарчи още два милиарда долара за дефектни двигатели. Според агенция Reuters, повече от половината от печалбите на корейския производител за третото тримесечие ще отидат за компенсиране на засегнатите клиенти в Северна Америка.

Марката Hyundai ще отдели 945 милиона долара, Kia - 1,070 милиарда. Всички тези пари ще отидат, за да бъде решен проблема с двигателите Theta II GDi, който стана известен през втората половина на 2010-те години. Тогава Hyundai и Kia трябваше да изтеглят милиони автомобили, а преди три години корейският автомобилен гигант предложи на собствениците им доживотна гаранция за двигателите.

Последствията от това решение се виждат сега – заради кризата американците са по-малко склонни да сменят колите, така че броят на гаранционните смени се оказаха повече от очакваното. Така към октомври 2020 г. нетните загуби на Hyundai и Kia от дефектни двигатели възлизат на три милиарда долара, а като се вземат предвид загубите на имидж и сривът на акциите, корейският концерн отчита и пропуснати ползи за около пет милиарда долара.

Сега на производителя му предстои още една сервизна акция за смяна на двигателите, която ще му струва 2 милиарда долара. Съответно, нова ще се отрази на печалбите от тримесечието на двете компанията. Reuters изчислява, че след разходите за компенсации резервът на Hyundai ще бъде около милиард долара, докато този на Kia – 320 милиона. Двете компанията трябва да публикуват съвсем скоро финансовите си отчети.

fallback
  • #8
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    1.5 Dci при пробег от 10 000 км. Среден разход гориво 4.5л./100 км. Разход на масло за 10 000 км. НУЛА! Щом е френска, не ми я хвали. Нали!?
  • #7
    GDI Theta 2 ( преди 1 година )
    И при мен се случи. 2.4 GDI на Соната 2011 на 49 Хил. мили, двигателя приключи на магистралата. Гаранционно го смениха с такъв произведен в Корея, не в завода им Алабама, където се оказа са имали някои сериозни пропуски. Но след смяната ( пръчката за маслото е оранжева, не жълта) никакви грижи за година...Сега новия собственик да го мисли :)
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5: Виждал ли си поне Тесла на снимка? За каране няма и да говорим.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    А компанията, която харчи най-малко пари на произведена кола за гаранционни ремонти и сервизни акции е...Тесла. После си злобейте по форумите колко била некачествена и колко скъпи били батериите.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще им уврат тиквите че двг е нещо от миналото
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    А Фолк с Ваген кога? Доказано, двигателите им са абсолютни недоразумения. В Германия непрекъснато ги съдят, но съдът е подкупен и потулват всичко. Имаше немски документален филм, че колите им от 10 г. насам харчат много масло. Доказано е от експерти. В заключение казаха, че компанията нищо не можела да направи. Било конструктивен дефект на моторите и това гаранцията не го покривала. Представяте ли си каква наглост? Филма го гледах по немската АРД телевизия миналата година.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато позваха подарените им стари японски поточни линии правеха качествени коли. Решиха, че могат сами и се вижда колко могат. Връщайте японското производство! Всички разбраха, че сами автомобили не можете да правите. Тая работа не е за вас. Между другото и с телефоните им се получи подобно нещо. Самсунгите бяха качествени, а сега са едно голямо и скъпо нищо.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    От години го разправям това за качеството на корейците, но не всички разбраха какво им говоря. Тези си повярваха прекалено много, вдигнаха безумно цените и започнаха да правят глупости. Платиха на няколко медии да ги изкарат качествени и надеждни, но това нещо не работи за дълго време. Рано или късно идва момента, когато всичко излиза наяве. До онзи ден ползваха на Мицубиши старите технологии, а сега изведнъж станаха голяма работа. Да, но не са. Факт!
fallback
Последни