IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-ефективни електрически коли на пазара

Пробегът не е всичко – вижте кои модели консумират най-малко енергия

Когато става въпрос за електрически автомобили, пробегът е едно, ефективността е друго. Първият просто показва способността на модела да измине определен брой километри с товар, а вторият - количеството енергия, използвано за изминаването им. Двете концепции са ясно свързани, тъй като ефективността пряко влияе върху автономността. Но тя не е единствената.


електромобили


Една кола може да консумира много енергия (и следователно да бъде по-малко ефективна), но има огромна батерия, така че предлага голям обхват. Но по-голямата батерия, освен всичко друго, е и по-тежка, по-скъпа и по-скъпа за презареждане. И ако при бензиновите или дизелови коли говорим за това колко литра колата харчи на 100 км, при автомобилите с нулеви емисии става сума за колко е разходът в кВт/ч на 100 км.

Изданието Motor1 се зае да направи топ 10 на електромобилите на пазара, които консумират най-малко енергия. Те са класирани според пробега им по стандарта на измерване WLTP, тоест на средна стойност, изчислена в съответствие с действащите европейски разпоредби.

Топ 10 на най-ефективните електрически коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Браво на дачия то в науката няма дизайн и функционалност които са субективни понятия има разход в случая квт/ч за километър кратко точно и ясно.И там Дачията печели няма значение че е румънска френска тайландска китайска и тн.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дододо долния ( преди 1 година )
    Как си го изчепка из под опашката този извод!Доста промито мозъче си!Да няма разлика в цената в конете?!?Ти чуваш ли се!??! Я виж цената на ел. двигател способен да развие 500кс и такъв с 60кс. Я виж показателите на батерия способна да дстави енергия на ел.двигател изтрелващ се за под 2сек. до 100 и ел.двигател тътрещ се за 11сек. до 100!!!! То ако беше както го фантазираш, дачията щеше да 300коня с 400км пробег! Не тая костенурка която е!Ходи в дачия да им обясниш предимствата и цените, моля те
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Доскоро стария Ионик който е със сегашното си задвижване от 3 години беше пример за ефективност а сега харчи 10% повече от доста по-големия, мощен и тежък Ионик 6
  • #9
    3 rate up comment 11 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Ами за щастие не живея в мутринистан и не ме управляват тия които управляват вас!!!! Спринг може да има навсякъде .... както велосипеди и ел. тротинетки! Това не ги прави "най-добрите" в класация на автомобили! Изключително инфалтилно е да посочиш дачия като най-добро изобщо в нещо!Това показва поражечнчески манталитет и разсъждения, основно заради които се махнах от БГ!А дали ти харесва мнението ми,хич не ми дреме!Да го приемаш за гнусно - доказателство за манталитета описан по-горе!
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде е ID3, или е като едно време, немските кокошарници горяха най-много бензин и дизел, сега ще топят най-бързо батерия :D
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Е кое е по-ефективно - 11 kW/100 км за кола 1 тон и 45 коня мощност или 12 kW/100 км за кола 1,5 тона и 300+ коня? Дачията особено е малка и тясна китайска колица ребрандирана като Дачия. Предполагам Рено са се срамували да я продават под тяхна емблема затова са я оставили на евтиния си бранд Дачия. Това чудо на техниката ускорява за 15 сек до 100. Обаче от статията излиза че е по ефективна от доста по гилеми коли с пъти по-голяма мощност. И особено с тоя СУВ дизайн много ме съмнява да е 11kW
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Точно затова е получителна статията. За разлика от ДВГ, където разликата в разхода щеше да е поне двойна или тройна, тук почти няма разлика и в някои случаи три пъти по-мощните автомобили харчат по-малко на 100 км.Точно това е предимството на електромобилите и точно затова ги правят с толкова много коне, защото разходът, а понякога и цената им им не зависи от това колко коня са, но пък когато ти потрябват тези коне са си там и можеш да ги ползваш.
  • #5
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Фф ( преди 1 година )
    Ха ха.Кола със 80 к.с. сравнена с Теслата която е 400.Ами сравнете разхода на Айго с този C63 AMG.Егати *** сравнение.
  • #4
    14 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Ти за какъв се имаш че да казваш "ви управляват" теб кой те управлява или си над всички. Из най-богатите и големи градове на Европа и Китай има Спринг и още по-евтини и малки модели. Не съм съгласен с 1 но твоя коментар е гнусен освен че е неадекватен
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо това не са реални данни, а данни на хартия. Въпреки това, разликата между първия и десетия е смешна -два киловатчаса на 100 км. Дори на най-скъпите зарядни това са 2 лв разлика на 100 км, но в момента електромобили се купуват само тези, които могат да си ги зареждат в гаража и тези два киловата часа са само 30 стотинки разлика.Единият автомобил ще зареди за 1,68 лв за 100 км, а другия за точно 2 лв. за изминаване на 100 км. Не е лошо за автомобили с няколко стотин коня!