IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-ефективни електрически коли на пазара

Пробегът не е всичко – вижте кои модели консумират най-малко енергия

Когато става въпрос за електрически автомобили, пробегът е едно, ефективността е друго. Първият просто показва способността на модела да измине определен брой километри с товар, а вторият - количеството енергия, използвано за изминаването им. Двете концепции са ясно свързани, тъй като ефективността пряко влияе върху автономността. Но тя не е единствената.


електромобили


Една кола може да консумира много енергия (и следователно да бъде по-малко ефективна), но има огромна батерия, така че предлага голям обхват. Но по-голямата батерия, освен всичко друго, е и по-тежка, по-скъпа и по-скъпа за презареждане. И ако при бензиновите или дизелови коли говорим за това колко литра колата харчи на 100 км, при автомобилите с нулеви емисии става сума за колко е разходът в кВт/ч на 100 км.

Изданието Motor1 се зае да направи топ 10 на електромобилите на пазара, които консумират най-малко енергия. Те са класирани според пробега им по стандарта на измерване WLTP, тоест на средна стойност, изчислена в съответствие с действащите европейски разпоредби.

Топ 10 на най-ефективните електрически коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Рено Зое 2021: 9 941 км с общо заредено 1 716,26 кВч => 17.26 кВч/100км. Тези 9941 км са от: Магистрала 3 701 км (до около 110 км/ч), Градско 2 350 км и Извънградско 3 866 км
  • #21
    5 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    #8 ID.3 лятото с двама човека и много багаж при 130 по GPS (136 на таблото) дава към 22 моментен разход. След зареждане на Fines Trakia 243, на влизане в София показваше изминати 253 км, оставащи 50, среден разход 18.5 кВтч и средна скорост 108 (карано е със 120-130, но има ремонти и малко градско). Добра кола с добър разход, задно предаване и с доста простор и светлина вътре, за разлика от измислените SUV консерви с илюминаторчета вместо прозорци.
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди около месец имаше статия че за Спринг се планира 30% увеличаване на мощността до 60 коня и 10% по-голяма батерия така че скоро ще го пооправят в това отношение
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    #6 напълно прав си. Умният човек казва: трябва ми мощна кола не да карам бързо, а да мога да изпреварвам. Най-евтината и мощна кола 4х4 с най-нисък разход и най-висока максимална скорост на пазара е Model 3 Long Range с OctoValve термопомпа и двойни термични стъкла.
  • #18
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При 120 на магистрала по-ефективна кола от Модел 3 няма и скоро не се и задава, толкова за тази класация и развитието на електромобилите което явно е спряло.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Твоята тротинетка има ли 4 места, 300 литра багажник, климатик и покрив иначе е ясно че сега Спринг е нищо особено но с едно обновяване особено на задвижването и преместване на производството в Румъния или Мароко ще има доста по-добри цена-характеристики вероятно това са и плановете щом разбраха че има продажби
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Ама пише коли твоята тротинетка не е кола
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Печели ама друг път. Моята електрическа тротинетка харчи по-малко на 100 км. Така става като сравняваме портокали с банани.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ще си дойдем на думата! Батериите определят цената на електромобила, а не двигателите. Един двигател 300 коня за тесла струва 700 долара на производителя, голям е колкото диня и тежи около 30 кг. Тесла само за последните две години почти без причинно вдигна цените с 15 000 долара. А батериите стават все по-евтини и по-мощни и съответно електромобилите ще стават все по-мощни, без това да влияе на цената. А при ДВГ не е така. Там дори само двигателя си е цифра, а трябват и други неща.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Браво на теб голямо геройство и пример е че не си в БГ по-умни от теб са само гласуващите за копейката от Америка и Еврозоната щото ако се броят само гласуващите българи в чужбина ДПС и Възраждане щеше да имат мнозинство в парламента