IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eнергийната криза забавя китайската експанзия на автомобили в Европа

Въвеждането на станции за смяна на батерии се оказва по-трудно от очакваното

Ръководителят на китайския производител на електрически автомобили Nio предупреди, че енергийната криза в Европа забавя китайската експанзия в Европа, където китайците  искат да поемат доминиращи над основни играчи като Mercedes-Benz и BMW.


Nio


Уилям Ли, основател и главен изпълнителен директор на Nio, каза, че растящите енергийни разходи са една от пречките пред компанията му да пусне станции за смяна на батерии в цяла Европа.

За разлика от конкурентните производители на автомобили, които разчитат на презареждане на батериите си, Nio използва система от станции за смяна, в които батериите се отстраняват и заменят с нови в процес, който отнема само минути.

„В момента изоставаме от графика по отношение на инсталацията на станциите, но това се дължи на множество причини и цената на електроенергията е една от тях“, ​​казва Ли в едно наскорошно интервю. По-бавните от очакваното одобрения за планиране и необходимостта от обучение на работници също възпрепятстват внедряването на станциите от нов тип, добавя той.

Компанията започна да продава електрическите си автомобили в Норвегия миналата година, като това беше първата държава извън Китай, но има там има са две такива станции, а прогнозата в началото на годината бе, че ще има пет.

Nio, считан за един от водещите конкуренти на Tesla в Китай, залага на факта, че успехът на вътрешния пазар ще се окаже трамплин за победа над Европа и САЩ. Групата, чиито акции са регистрирани на Wall Street, има амбиции да направи 1000 зарядни станции извън Китай до 2025 г., като по-голямата част от тях са в Европа.


Nio


Ли, който основа Nio през 2014 г., също казва, че нарастващите разходи за батерии, предизвикани от увеличенията на цените на суровините, също ще забавят целта на групата да стане печеливша в краткосрочен план. Групата отчете нетна загуба за второто тримесечие от $411 милиона.

„Рентабилността все още е нашата цел, но най-важното е да намерим правилния ритъм, за да станем печеливши“, заяви той, посочвайки разходите за разрастване на китайския бизнес, докато финансира агресивна международна експанзия. Nio вече има около 800 станции в най-големите градове на Китай, като общо се очаква те да достигнат 4 000 до 2025 година.

„Бяхме доста бързи и ефективни в Китай при пускането на станциите за смяна на батерии. Не успяхме обаче да оправдаем очакванията си за европейския пазар и реалната скорост с която навлизаме в Европа всъщност е под нашите очаквания.“  Компанията залага на същия модел, въпреки че по-ниската гъстота на населението в Европа, спрямо тази в Китай, изисква инсталирането на повече станции.

Като се има предвид, че батерията може да съставлява една трета от цената на електрическа кола, Nio смята, че моделът на продажба на кола и предоставянето на клиентите избор да вземат батерията на лизинг ще му осигури по-голям пазар от този на конкурентите. В Норвегия, където марката започна да продава автомобили миналия септември, около 95 процента от клиентите наемат батерии, вместо да ги купуват с колата.


Nio


Друго препятствие за европейското внедряване е необходимостта от инсталиране на трансформатори, които са от съществено значение за работата на станциите, като този проблем може да отнеме до две години за изграждане. Ли също така посочи трудността при осигуряването на разрешение за изграждане на станциите.

„Също така ще ни отнеме повече усилия, отколкото време, за да комуникираме наистина с всички тези органи и служби, за да получим разрешение за одобрение от тях“, казва Ли.

Автомобилният производител, който стана публичен в Ню Йорк през 2018 г., обмисля и създаването на производствен завод в Европа, ако продажбите му в региона достигнат 200 000 на годишна база. Групата е продала около 240 000 автомобила в световен мащаб, но доста малко от тях са извън Китай.

Ли отхвърля опасенията, че потребителите в САЩ и Европа може да са предпазливи при закупуването на китайски коли предвид обтегнатите политически отношения. Американските потребители, посочи той, продължиха да купуват японски автомобили дори когато двете страни имаха търговска война през 80-те години. 

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С цените дето обявиха жълтите ще завладеят Европа , ама на 30-ти февруари ! 50-60-70 хиляди евро за кола от си дзи пин , как си го представяте ?
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Точно това не могат да разберат привържениците на тази технология. Те отчитат само за колко време става смяната на батерията и считат, че ще спрат на една такава станция, ще влязат в бокса и след 5 мин.ще излязат със заредена напълно батерия. Същите тези обаче питат колко време ще чакаме ако и десетте зарядни колонки са заети. Ама не се сещат, че ако на тебе си се наложи да изчакаш да се освободи една от тези 10 колонки, ще чакаш максимум 10-15 мин., а те ще чакат 50 мин. за 10 смени преди тях
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    Как ще обслужиш 20 хил. коли на ден по китайска магистрала с различна деградация и капацитет, така че да няма недоволни? Едно и също място и цена ли са 30 зарядни колонки и 30 рампи за подмяна. Къде ги складираш и зареждаш междувременно - в подземни бункери ли? Долу хора ли ще работят или роботи? При 20 мин. заряд към момента, колко 5 мин. ще спестиш с цялата галимация - качване на рампата, оторизиране, докарване на пълна батерия, монтаж-демонтаж и т.н.(а амортизация на болтове?) Дрън-дрън ярина
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ех дедо ( преди 1 месец )
    Така и не се научихте, че ако ползваш нещо под наем или на абонамент, не си ти този който определя цената и бъдещето ти е несигурно. Не знаеш утре дали ще можеш да го ползваш. Дал си 20-30 000 долара за електромобил без батерия и ще даваш по 100 200 300 500 долара на месец колкото реши производителя. И ако утре фалира и не може да ти сменя батериите със заредени, си хвърлил едни 20-30 хиляди долара на вятъра. Като си го платил целия заедно с батерията, си е твой без непредвидими наеми.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 1 месец )
    ''Китайската експанзия в Европа", бахахахах! Само някой БГ ибрик на ковидари може да измисли като заглавие на дописка! Марки като БМВ и БМВ имат понякога трудности на европейския или американския пазар, те седали да обясняват за ковид-експанзия, при това в Европа! Трябва да си много закъсал, за да си повериш живота на нещо проектирано( прекопирано) и произведено в Жълтурландия...
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 1 месец )
    Индукцията е много хубаво нещо, но инвестициите за него са огромни. Нали си представяте как става оборудването на съществуващ път, паркомясто и т.н. Освен това трябва плочата и колата да са максимално близо, за да е ефективно - това още повече усложнява нещата.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо ( преди 1 месец )
    На всички ни е ясно какви експерти сме по модерна мобилност. За това още няколко коментара:Най-хубавото на системата със смяна на батерии е, че клиента не притежава батерията. Компанията е отговорна за рециклиране и т.н. Другото хубаво е бързината, която ти доставя заряд - вече нямаш нужда от контакт, зарядно, място и време за това.Пауър банк не е автомобила, а пакета му с батерии, нали? А пакетът дали е в колата или не, няма значение в случая.Индукцията е много хубаво нещо, но инвестициит ...
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако спрете да гледате на електромобилите като на средство за придвижване от точка а до точка б, каквито на практика са автомобилите с ДВГ, ще разберете че практиката със смяна на батериите няма бъдеще. Електромобилите са power bank на колела и това ще им е основната функция в бъдеще. Ще са неразривна част от енергийната система. Как ли ще се чувства собственика на пункта за смяна на батерии, ако му ползваш батерията за домашно зареждане и връщане на ток в мрежата да му хабиш циклите живот?
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    И това ще стане някой ден. Даже няма нужда да са на светофарите, а под паркоместата.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Това със замяната на батериите е пълна глупост и никога няма да стане рентабилно.По статистика, настоящите собственици на електромобилите ги зареждат в 90% от случаите на бавни зарядни станции, защото губят по-малко време и средства. Паркират включват зарядното, отиват да си свършат работата или да спят, а на тръгване изключват зарядното и тръгват. На бързо зарядна трябва да си изгубиш времето първо да идеш до нея, а после да чакаш на колонката да се зареди и да платиш много по-скъпо за квтч ...