fallback

Тайните на Ioniq 6: как един седан харчи колкото малка градска кола

Сред електромобилите на пазара само Dacia Spring се представя по-добре от корейския модел

Показаният по-рано тази година Ioniq 6 се готви да дебютира на пазара и ще го направи като шампион по ефективност. Корейският седан всъщност поставя нови стандарти сред автомобилите с нулеви емисии в своята категория по отношение на автономността и най-вече на потреблението.

Версията с батерия от 77,4 кВт/ч всъщност, поне според стандартите за хомологация на WLTP, може да измине 614 км с едно зареждане, като се нуждае средно от 12,6 кВт/ч на 100 км. Подобни стойности не са лесни за постигане при реално шофиране, но позволяват да се правят надеждни сравнения, като се изчисляват еднакво за всички автомобили.

Разглеждайки цикъла WLTP, става ясно, че към момента само Dacia Spring е по-добър от Ioniq 6 - автомобил от напълно различна категория и ценови диапазон, който постига 12 кВт/ч. Откъде идва технологичният успех на корейски седан, който харчи почти колкото супер малка градска кола?

Да започнем от самото начало - Ioniq 6 е изграден върху E-GMP - платформа, проектирана от нулата и предназначена само за електрически автомобили. На нея групата Hyundai-Kia вече създаде два успешни модела - Ioniq 5 и Kia EV6. Въпросната платформа е с 800-волтова архитектура - нишово решение (засега го има само Porsche Taycan), което подобрява управлението на енергийните потоци, както и гарантира по-високи мощности на зареждане.

E-GMP се характеризира с наличието на един или два особено компактни електрически мотора и използва термопомпа, както и усъвършенствана система за охлаждане и отопление на батерията, която гарантира по-ефективно управление на температурите при всякакви климатични условия. И всичко това се изразява в по-добра обща ефективност.

Ефективността за Ioniq 6 означава и изключително точна аеродинамика. Корейският седан, който има каросерия със заострени и елегантни линии, може да се похвали с коефициента на аеродинамично съпротивление Cx от 0,21. Той е постигнат благодарение на фината работа, извършена върху всички повърхности. За да се намали задната турбуленция, има спойлер, който се простира над вратата на багажника.

Освен това има две активни клапи в долната част на предната броня, специално проектирани колела и малки аеродинамични израстъци, които насочват потоците към височината на арките на предните колела. За да намаляване на съпротивлението са монтирани и огледала за обратно виждане с камера със значително намалена предна част.

За да се разбере колко ефективен е Ioniq 6, достатъчно е да се каже, че Kia EV6 и Ioniq 5 - другите да модела на същата платформа, постигат разход от 17,2 и 16,7 кВт/ч 100 км. Електрическият седан се откъсва далеч пред преките конкуренти и благодарение на използването на цяла серия от компоненти, разработени точно за оптимизиране на ефективността. Сред тях са хидравлично окачване, помощно серво-управление и избор на специални гуми – всичко това подчинено на целта за намаляване на консумацията на енергия.

fallback
  • #9
    IM-very-DrtiйУАЙТBoY ( преди 2 години )
    До: Фф... gut gesagt u. sehr zeitweisend /indeed!/ И така, стъпка по стъпка, крачка по крачка, ден след ден...нещата започват да си идват на местото, на к. следва да си бъдат. Както Киата, така и самата Йоника плюс водещия ги батко от GENESiSa - GV60 са си доказана и модерна абсолютна железна актуална съвременна Классик-машина от най-висок ранг - всеки в своята си ниша, и ненапраздно отмъкнаха под носа на преките си Con-Curr-енти всички всевъзможни наградки и отличия в своя класс за last year.
  • #8
    Фф ( преди 2 години )
    И Ioniq 5 има 800 волтова система.....но супер зле аеродинамика.Истината е Genesis Gv60....доставка до Франкфурт след 4 месеца...изпуснах бонуса, ама здраве да е....
  • #7
    До 1 ( преди 2 години )
    Ако напушляка го погнат роднините на избитите хора от тресла и тези които е излъгал с всичко каквото се сетиш, даже и ЮАР ще му се види тясна. Вие сте по-големи смешници даже и от тези които си купуват тази измишльотина.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    5 години пълна гаранция на всички възли и агрегати без ограничение
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    - 5 години безплатна пътна помощ навсякъде в Европа - 5 години безплатен преглед на техническото състояние (веднъж годишно)
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    От брошурата на Ioniq 5: ГАРАНЦИИ Exclusive Premium- 8 години гаранция на литиево-йонна полимерна батерия или 160,000км (което настъпи първо)
  • #3
    FenIX # 2 ( преди 2 години )
    Никакви Ioniq 5 не са се палили а електрическата Кона. За Ioniq 5 и Kia 6 смениха доставчика на батерии.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Толкова е як Йоника, че в САЩ забраниха да се паркира в закрити и подземни гаражи заради опасност от запалване и предизвикване на огромен пожар. Така, че може и да е ефективен, но явно не са изчистени проблемите. Другото интересно нещо е, че трябва да ходиш да го обслужващ във фирмен сервиз и да кихаш яко. Защо бе обирджии. Какво да му обслужвам, като е електричка? При Тесла що няма обслужване? Електромоторите трябва да се чистят на определен период. Що не ги направихте запечатани? Яко бецален!
  • #1
    TSLA ( преди 2 години )
    Браво! Айоника още от първа генерация е топ (въпреки че Ioniq 5 AWD харчи като ламя). Обаче имат 88 милиарда дългосрочен дълг при годишна печалба под 600 милиона. TESLA има 9.5 милиарда чиста печалба за последните 12 месеца и вече никакви дългове.
fallback
Последни