IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автопаркът в Европа остарява, но вярва в електричеството

Индустрията отчита спад на производство и подобряване на безопасността

Европейският автомобилен пазар застарява, но в същото време твърдо вярва в триумфа на електричеството През 2021 г. дялът на електрическите автомобили на пазара на ЕС почти се е удвоил и възлиза на около 10% от общия автопарк на ЕС. Такива данни предостави Сигрид де Врис - главен изпълнителен директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).


автопарк


В момента в автомобилния сектор работят 12,7 милиона европейци. Въпреки това, в резултат на зараждащия се преход от автомобили с конвенционални двигатели към електрически автомобили, значителен брой работни места вероятно ще изчезнат в средносрочен план. И това въпреки факта, че новите работни места изискват изцяло нови профили на умения.

Според Сигрид де Врис, автомобилната индустрия вече е инвестирала сериозно в програми за преквалификация и повишаване на квалификацията. ACEA също допринесе чрез съосноваването на Алианса на автомобилните умения на ЕС. Каква ще е ефективността на предприетите мерки ЕС, ще се види много скоро при замяната на бензиновите автомобили с електрически.

Междувременно ACEA обяви и спад в производството на автомобили в Европа (-8% през 2021 г.), което нанася значителни щети на индустрията. В резултат на забавянето на производството продажбите на нови автомобили също продължават да спадат. Миналата година продажбите на нови автомобили в ЕС са паднали до 9,7 милиона единици - с 3,3 милиона по-малко, отколкото през кризисната година на пандемията от коронавирус.

В същото време от асоциацията регистрират увеличение на средната възраст на европейските автомобили - леки (12 години), камиони (14 години), микробуси (12 години) и автобуси (13 години), като смятат това за тревожна тенденция.

„Ако искаме да пуснем в експлоатация най-чистите и безопасни нови превозни средства, трябва да гарантираме, че мобилността остава достъпна за всички европейски граждани“, каза Сигрид де Врис.

Има обаче една област, в която наистина има подобрение в представянето и това е пътната безопасност. Тук, според ACEA, е регистрирано 17-процентно намаление на смъртните случаи по пътищата на ЕС. Въпреки това и тук предстои още много работа, за да бъдат постигнати напълно целите на програмата Vision Zero.  На първо място това е внедряване на най-модерните системи за подпомагане на водача, които трябва да станат стандартен тип оборудване за всички нови автомобили, сглобени на европейски автомобилни конвейери.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    електричките не ми допадат. по скоро бих предпочел тези на водород за които в сайта бяха писали
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Живея на първия етаж, мога да спусна кабела от балкона, но не ми харесва ни един електромобил, за да си го купя . Може би само онова Мерцедесче,дето искат няколко стотин хиляди. Ама проблемът там е, че няма да мога да го паркирам под терасата :p
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз знам каква кола да си купя, ама не мога да си позволя да дам пари за един апартамент
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Да прав си че не е 1% от хората да са в къща. Но не са много - около 2 милиона живеят в София т. е. отпадна 1/3. Сигурно над милион са роми. В северозападна България и Родопските села (а и като цяло в селата) колко хора могат да си позволят електричка. Я имаш 20% от хората хем да жиеят в къща хем да могат да си позволоят БЕВ я не. Бих казал че реалистичното е 10-тина %
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Al ( преди 1 година )
    Автопаркът в Европа остарява, но вярва в електричеството- ми то заглавието казва всичко! Глупусти.
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    "засега, и 99% нямят къща и собствено зарядно"А защо мислиш, че в България само 1% живеем в къща и на всичко отгоре нямаме 1000лв, за да си позволим най-скъпата и мощна домашна оригинална зарядна станция на Тесла?При зареждане в къщи, за тези 156 000км са нужни 31 200квтч по 14ст = 4 400. Май е различно от 40 000 лева за гориво за същите километри?
  • #22
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Голям дразнител ( преди 1 година )
    Българите знаят всичко,като знаете оправяйте се.
  • #21
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Тук просто хората са доста по-интелигентни от облъчените *** и могат да четат между редовете, пухльо. Там при вас в Перник искате пасатори само тези дето карате голфове на 30 години, на олио и си мислите, че и съвременните автомобили чадят като вашите печки.
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    На Запад из градове на по 500-1000 години, народа вече знае да казва "Добър ден" и че от гърнетата излиза нещо, дето ги разболява и трепе. Тука I-II поколение от гората. Дай първо "Добър ден" и тогава коли на ток (интелигентната работа)
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В C и D SUV сегмента цените ДВГ-електромобил вече са изравнени при еднакво оборудване и характеристики. При градските хечбеци все още няма паритет.