IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо покупката на дизелов модел от Европа може да се окаже кошмар

Някои системи на такъв автомобил създават сериозни ядове на собственика

Във времена на пълен недостиг на нови автомобили гражданите насочиха вниманието си към вторичния пазар. А на него има много коли с дизелови двигатели, внесени от Европа. Експерти обаче предупреждават, че покупката на такъв употребяван автомобил може да се окаже кошмар за новия собственик.


дизел


Обикновено във всяка сравнително по-нова дизелова кола, внесена от Европа, има няколко системи, които могат да създадат редица проблеми. Това е AdBlue - нетоксична течност за дизеловата изпускателна система, направена от силно пречистена урея и дейонизирана вода, използвана за да обработи отработените газове, както и филтър за твърди частици, конвертор и EGR клапан за рециркулация на отработените газове.

Често в дизелова кола филтърът за твърди частици се запушва още по европейските пътища. В резултат на това, когато автомобилът пристигне и намери своя купувач, проблемът се усеща от изписването на грешка на таблото. Повече шофьори не придават голяма значение на това, тъй като филтърът може да бъде премахнат. Собственикът отива в сервиз с молба за извършване на такава процедура и изненада установява, че заедно с филтъра трябва да се изключи и AdBlue системата. А това са съвсем други пари.

Възможно е, разбира се, собственикът да поиска само премахване на филтъра за твърди частици (именно заради пестене на пари), но след това система AdBlue няма да изкара дълго време. Тя ще започне да създава проблеми, а шофьорът трябва да следи количеството течност в резервоара. Ако нивото му е минимално, електрониката ще ограничи скоростта на автомобила, а ако уреята е напълно изчерпана, двигателят дори няма да запали.


AdBlue


Проблеми ще има и дори само ако бъде премахнат катализатора. Филтърът за твърди частици и AdBlue бързо ще се повредят, просто защото работят само в тандем с конвертора. Що се отнася до EGR клапана, той функционира отделно от всички изброени по-горе устройства. Така че собственикът има опции – да се изолира, без да се пипа нищо, или точно обратното. И тук обаче си има тънкости.

На първо място, вентилът също се запушва със сажди и отлагания с течение на времето. Разбира се, той може да бъде демонтиран и почистен, но това не помага за дълго. Поради това е по-лесно да инсталирате специален “фърмуер", с който блокът за управление на двигателя няма да "вижда" клапана. Това обаче също е допълнителен разход, така че май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор.

0 от 500
  • #44
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Казал съм! ( преди 2 месеца )
    В целия свят, Няма по-голямо извращение от дизеловите леки автомобили. И единственото място от целия свят, където се използва масово това извращение е Европа,наложено от германските концерни.
  • #43
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор......май,юни,август...дизела си има предимства ако е по-новичък не на 300к+ км когато всички компоненти са амортизирани!
  • #42
    7 rate up comment 0 rate down comment
    gadinabd@mail.bg ( преди 2 месеца )
    Боли ме шпагата имам си кон имам си каручка.имам само лек проблем с отработените газове ама е поносим
  • #41
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дори съединителя предвид че разпределя по-нисък въртящ момент, ако производителя не е спестил много при него има потенциал да изкара малко повече.
  • #40
    14 rate up comment 0 rate down comment
    до Ахтунг ( преди 2 месеца )
    Всъщност от масовите страшни неща при дизела - турбо, дюзи, егр, дпф, само съединителя е проблем. При бензина турбото не е с променлива геометрия и надува по-слабо, само дето работи при по-висока температура. Бензина е по-финно гориво с по-малко примеси и дюзите не се задръстват. ДПФ-а почти винаги е в температура за регенерация и само трябва да получи кислород - да върнеш газта, а и бензина хвърля много по-малко сажди.
  • #39
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Иванов ( преди 2 месеца )
    Всичко написано е вярно. Даже ще добавя още няколко проблема , които струват една количка пари- дюзи и двумасов маховик. Съвременния употребяван дизел е кошмар. Особено ,ако е над 200 000 км.
  • #38
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Павел ( преди 2 месеца )
    Евро 5 на дизеловите двигатели е в пъти по сполучлив от Евро 6
  • #37
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Хуй ( преди 2 месеца )
    Спрете за копирате глупави руски статии бе
  • #36
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Чочо ( преди 2 месеца )
    Няма нищо по добро от v8
  • #35
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Реьултат ( преди 2 месеца )
    Такъв е резултата, когато статиите се пишат от хора с почти никакви познания. Съвременният дизел има много по-дълъг ресурс от съвременния бензинов ДВГ. Айде сега ще почнат да валят въпроси и хейтове. Само, че нямам време за това.