IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо покупката на дизелов модел от Европа може да се окаже кошмар

Някои системи на такъв автомобил създават сериозни ядове на собственика

Във времена на пълен недостиг на нови автомобили гражданите насочиха вниманието си към вторичния пазар. А на него има много коли с дизелови двигатели, внесени от Европа. Експерти обаче предупреждават, че покупката на такъв употребяван автомобил може да се окаже кошмар за новия собственик.


дизел


Обикновено във всяка сравнително по-нова дизелова кола, внесена от Европа, има няколко системи, които могат да създадат редица проблеми. Това е AdBlue - нетоксична течност за дизеловата изпускателна система, направена от силно пречистена урея и дейонизирана вода, използвана за да обработи отработените газове, както и филтър за твърди частици, конвертор и EGR клапан за рециркулация на отработените газове.

Често в дизелова кола филтърът за твърди частици се запушва още по европейските пътища. В резултат на това, когато автомобилът пристигне и намери своя купувач, проблемът се усеща от изписването на грешка на таблото. Повече шофьори не придават голяма значение на това, тъй като филтърът може да бъде премахнат. Собственикът отива в сервиз с молба за извършване на такава процедура и изненада установява, че заедно с филтъра трябва да се изключи и AdBlue системата. А това са съвсем други пари.

Възможно е, разбира се, собственикът да поиска само премахване на филтъра за твърди частици (именно заради пестене на пари), но след това система AdBlue няма да изкара дълго време. Тя ще започне да създава проблеми, а шофьорът трябва да следи количеството течност в резервоара. Ако нивото му е минимално, електрониката ще ограничи скоростта на автомобила, а ако уреята е напълно изчерпана, двигателят дори няма да запали.


AdBlue


Проблеми ще има и дори само ако бъде премахнат катализатора. Филтърът за твърди частици и AdBlue бързо ще се повредят, просто защото работят само в тандем с конвертора. Що се отнася до EGR клапана, той функционира отделно от всички изброени по-горе устройства. Така че собственикът има опции – да се изолира, без да се пипа нищо, или точно обратното. И тук обаче си има тънкости.

На първо място, вентилът също се запушва със сажди и отлагания с течение на времето. Разбира се, той може да бъде демонтиран и почистен, но това не помага за дълго. Поради това е по-лесно да инсталирате специален “фърмуер", с който блокът за управление на двигателя няма да "вижда" клапана. Това обаче също е допълнителен разход, така че май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор.

0 от 500
  • #14
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Знам Ги ( преди 1 година )
    Всички нови дизели били оборудвани с AdBlue. Много некомпетентни хора се изказват тук. Явно мога да ограмотя някой - има нови (не знам какво точно се визираше като ново, но да кажем излезли последните 5 години) дизели без AdBlue и с по-добри показатели на отделяните газове спрямо бензиновите версии на същите модели.
  • #13
    9 rate up comment 23 rate down comment
    Веселяка ( преди 1 година )
    До тоя веселяк каде казва за 7/100 дизел, и същите коне бензин 10/100, а дрънгелите Дизелаци още с паленето изкарат едно кълбо сажди и пушък, отделно и броните са в 90% от случаите в сажди, да и бензина пуши ама когато харчи масло, имам една Панда 4
  • #12
    33 rate up comment 15 rate down comment
    Съмнявам се ( преди 1 година )
    По икономично и удобно от дизела няма.За пример Golf 7 2019, смесен разход 5/100.Само зареждам гориво и карам.Какви пушеци, филтри, проблеми и ала бала.Май на някой не му е изгодно хората да карат икономични коли...
  • #11
    18 rate up comment 14 rate down comment
    Чичо ( преди 1 година )
    Евро 5 евро 10 и ме знам си кви приумици, които не само пречат на двигателя, но и оскъпяват с притурки, които и така много от собствениците премахват ако не ги хванат могат да си карат автомобила без допълнителни инженерии. но бъдещето така или иначе е на батериите на колела и производителите правят възможното за да се преориентират на педерастки коли.
  • #10
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    .. а мога да ти дам и още примери, че не е като не да не са ми минали през ръцете. И не не казвам, че дизела е върха на технологиите, но просто изказването ти е лаишко и смешно. Още един пример.. HRV, 140кс, без хибрид, карано до към 130 (без зор)... 8/100 бензин (празно, само 2ма вътре, без багаж)
  • #9
    21 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    8-ми, хибрид ще бие дизел, на въррба в петък. Мечтите са едно, реалността е друга. Искам да хванеш един хибрид, и един дизел (равни коне) и да отидете до Бургас и обратно по магистралата (140) и подбалкана. После пак може да говорим кой кого е бил. Само за сведение, 200кс дизел, поддържани 160-170 разход 7/100. С бензинов хибрид и тези коне точно никога. (А6 хибрид, 250кс бензин, под 10/100 не пада дори при 140)
  • #8
    15 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хибридите отдавна биха дизелите.Бях на последният софииски автосалон и пичът на щанда на Хонда ми демонстрира си ар ви май беше останах впечатлен просто по-добрата технология без зареждане по нисък разход а и сега дизела е скъп
  • #7
    17 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Че кой нормален купува 2022 година дизел доказано неефективна технология
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Ами, то затова се гледат години, километри, собственици и т.н., за да не си купиш заредена бомба със закъснител! Щото, едни v8 бензин, " малко" проблеми създават на мераклиите за втора/трета ръка "премиум"!
  • #5
    27 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кошмар е, че издание от ЕС обсъжда като нещо съвсем нормално напълно незаконни практики.