IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen показа бъдещите си електромобили

Концепията Oli е радикално решение за градска кола

Френската компания Citroen показа радикален концептуален кросоувър, наречен Oli, с който визуализира бъдещето на електрическите си автомобили. В опит да разчупи модела на скъпи, хомогенни електрически автомобили, Citroen Oli има акцент върху устойчивостта, ниското тегло и достъпната цена. В новата концепция на Citroen ще бъде инжектиран странния дух на Ami в масови модели на французите, информира Autoexpress.

 

Citroen Oil concept-3.jpg

 

От Citroen твърдят, че Oli не е пряк предшественик на сериен модел, въпреки предоставянето на поредица от специфични технически подробности за прототипа. Oli има за цел да преодолее тенденцията на тежки, натоварени с джаджи електромобили с прогнозирано собствено тегло от само 1000 кг, благодарение на използването на леки рециклирани материали, опростена технология и сравнително малка батерия от 40kWh.

Някои от външните панели на Oli са взаимозаменяеми, включително вратите, разширенията на калниците и броните, което помага за намаляване на разходите за производство и ремонт. Някои неструктурни елементи на каросерията са направени от картонени панели, тип пчелна пита, които свалят с 50 процента теглото в сравнение със стоманата, като същевременно са достатъчно здрави, за да издържат теглото на възрастен. От друга страна Oli е с уникален 20-инчов дизайн на колелата, който съчетава здрава стоманена повърхност с алуминиева вътрешна джанта за допълнително, рентабилно спестяване на тегло.

 

Citroen Oil concept.jpg

 

Oli е първият Citroen, който включва новото лого на фирмата, но неговата дефинираща дизайнерска характеристика е вертикалното предно стъкло в стил пощенска кутия. Плоският стъклен панел е по-малък, по-лек и по-евтин за производство от типичното предно стъкло, въпреки че компрометира аеродинамичните характеристики на автомобила. Все пак Citroen предполага, че Oli ще се използва предимно за движение в града, а не за високоскоростни пътища, където аеродинамичните ограничения ще имат по-голям ефект.

В резултат на това максималната скорост е ограничена до 110 км/час, а възможният пробег е 400 км. Презареждането на батерията от 20 до 80 процента отнема само 23 минути, твърди Citroen. Тези цифри вероятно са извлечени от STLA Small платформата на Stellantis, която вероятно би била в основата на превозното средство.

 

Citroen Oil concept-18.jpg

 

Citroen представя Oli като универсална машина за приключения на открито и е оборудван с релси на покрива, точки за закрепване за аксесоари и товарен отсек в стил пикап. Кабината е малко вероятно да прилича на показания прототип, но леката, минималистична тема продължава. Седалките, например, са направени по 3D технология и използват 80 процента по-малко части от традиционните, въпреки че са оборудвани с гъвкави термопластични стойки за допълнителен комфорт.

Арматурното табло е снабдено с редица физически превключватели за климатични контроли, а функциите на информационно развлекателната система се изпълняват от тънък дисплей, управляван от смартфон. Два подвижни Bluetooth високоговорителя се намират в двата края на арматурното табло, а вратите осигуряват достъп до задните седалки, които също са изградени от 3D отпечатани части.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:

 

 

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Владо ( преди 1 година )
    ***. Няколко добри идеи *** до безобразие...спестени 50 евра за стъкло за сметка на аеродинамика и ефективност през целия експлоатационен живот. Градски, обаче за забавления на открито. Ще се кара из паркове и градинки явно.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    PrestonPackard ( преди 1 година )
    Учудващо красиво, за разлика от грозните дръгели на Тесла.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Citroen ( преди 1 година )
    И правописа ти куца.
  • #18
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещо айродинамиката куца.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с мобилните колони е готина свежа идея!
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщноат прилича на Тойотка FJ Хойзър, който пък е "вдъхновен" от военния им джип, който пък е пълно копие на Хъмър, така че Ситроенът прилича на Хъмър.
  • #15
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Историята ( преди 1 година )
    В историята на Ситреон е пълно с прототипи, които са били определяни като "отвратителни", пък после са станали "легенди". Със сигурност не е толкова грозно колкото ноздрите на последните BMW-та (те нямат стигане)!
  • #14
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Леле мале ситроен не ( преди 1 година )
    Прилича ми на количка от Rocket League с тези джанти. Пък и картонена отвътре не мисля, че е добра идея. Освен ,че е грозно и на нищо не прилича...
  • #13
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много обичам коментарите под такива статии, за да видя колко са много конете с капаци, които наричат красиво само това, което пасва на загладените им мозъци, а всяко различно, осмислено и ново нещо е грозно, защото не им пасва на стереотипа.По отношение на аеродинамиката искам да видя симулация, защото подозирам, че при разцепен поток е възможно въздухът да се подвежда над правото стъкло и то да не е проблем. Но това може да го каже симулацията, не бай *** с хилядолетния Голф ;)
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако го пуснат на ниска цена, ще се купува и не само никой няма да има против външния вид, но има потенциала да се превърне в новата Beetle.