IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen показа бъдещите си електромобили

Концепията Oli е радикално решение за градска кола

Френската компания Citroen показа радикален концептуален кросоувър, наречен Oli, с който визуализира бъдещето на електрическите си автомобили. В опит да разчупи модела на скъпи, хомогенни електрически автомобили, Citroen Oli има акцент върху устойчивостта, ниското тегло и достъпната цена. В новата концепция на Citroen ще бъде инжектиран странния дух на Ami в масови модели на французите, информира Autoexpress.

 

Citroen Oil concept-3.jpg

 

От Citroen твърдят, че Oli не е пряк предшественик на сериен модел, въпреки предоставянето на поредица от специфични технически подробности за прототипа. Oli има за цел да преодолее тенденцията на тежки, натоварени с джаджи електромобили с прогнозирано собствено тегло от само 1000 кг, благодарение на използването на леки рециклирани материали, опростена технология и сравнително малка батерия от 40kWh.

Някои от външните панели на Oli са взаимозаменяеми, включително вратите, разширенията на калниците и броните, което помага за намаляване на разходите за производство и ремонт. Някои неструктурни елементи на каросерията са направени от картонени панели, тип пчелна пита, които свалят с 50 процента теглото в сравнение със стоманата, като същевременно са достатъчно здрави, за да издържат теглото на възрастен. От друга страна Oli е с уникален 20-инчов дизайн на колелата, който съчетава здрава стоманена повърхност с алуминиева вътрешна джанта за допълнително, рентабилно спестяване на тегло.

 

Citroen Oil concept.jpg

 

Oli е първият Citroen, който включва новото лого на фирмата, но неговата дефинираща дизайнерска характеристика е вертикалното предно стъкло в стил пощенска кутия. Плоският стъклен панел е по-малък, по-лек и по-евтин за производство от типичното предно стъкло, въпреки че компрометира аеродинамичните характеристики на автомобила. Все пак Citroen предполага, че Oli ще се използва предимно за движение в града, а не за високоскоростни пътища, където аеродинамичните ограничения ще имат по-голям ефект.

В резултат на това максималната скорост е ограничена до 110 км/час, а възможният пробег е 400 км. Презареждането на батерията от 20 до 80 процента отнема само 23 минути, твърди Citroen. Тези цифри вероятно са извлечени от STLA Small платформата на Stellantis, която вероятно би била в основата на превозното средство.

 

Citroen Oil concept-18.jpg

 

Citroen представя Oli като универсална машина за приключения на открито и е оборудван с релси на покрива, точки за закрепване за аксесоари и товарен отсек в стил пикап. Кабината е малко вероятно да прилича на показания прототип, но леката, минималистична тема продължава. Седалките, например, са направени по 3D технология и използват 80 процента по-малко части от традиционните, въпреки че са оборудвани с гъвкави термопластични стойки за допълнителен комфорт.

Арматурното табло е снабдено с редица физически превключватели за климатични контроли, а функциите на информационно развлекателната система се изпълняват от тънък дисплей, управляван от смартфон. Два подвижни Bluetooth високоговорителя се намират в двата края на арматурното табло, а вратите осигуряват достъп до задните седалки, които също са изградени от 3D отпечатани части.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:

 

 

0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Добре, че има и такива фирми, които дърпат юздите на цените и все по елитарните мераци на повечето марки! Насочена към масовия потребител, за повече достъпност! Всичко в горния "е" сегмент е прекрасно, но почти невъзможно за купуване.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    hodor ( преди 1 година )
    Определено не е кола за масовия потребител, но по отношение на дизайна виждам изключително внимание към детайла. От таблото, през седалките, стоповете, бронята и т.н., сякаш са взели всеки един съставен елемент от колата и са работили отделно по него с цел да направят нещо различно и запомнящо се. За мен това е уважение към клиента и смелост да мислят outside the box. В сравнение с EQS например, което е направено, за да се харесат и надупят на китайците, предпочитам Ситроена. Браво от ме ...
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Силно ефективен по отношение на аеродинамиката:)))
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    радикално и грозно...
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А то ге класата или джимнито щото имат аеродинамика на изтребител
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    мисля, че е станала грешка някъде по чертежите, сложили задницата на колата отпред
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    niki ( преди 1 година )
    Ако струва 20 000 лв и наистина изминава 400 км . не виждам нищо лошо в автомобилчето.
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Оли Малии колко е грозноооо
  • #3
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Ужас ( преди 1 година )
    Ужасна аеродинамика, ужасна визия, ужасна идея, ужасна изработка.
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Оли ха ахаха, половината от екипа са на тежки наркотици, а другите са оли