IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъжете на средна възраст най-често използват радарен детектор

В много държави от ЕС тези устройства са забранени и могат да докарат глоба на шофьора

Превишената скорост е една от основните причини за катастрофите навсякъде, а глобите за това нарушение са различни, но сериозни в страните от ЕС. За да се спасят от санкции някои шофьори използват радарни детектори, които предупреждават за наличието на камери за измерване на скоростта на пътя.

 

istockphoto-1271385450-612x612

 

Според проучване на Белгийският институт за пътно движение (VIAS) подобни средства се използват най-активно от мъже на възраст от 45 до 65 години. 9% от белгийските шофьори имат т.нар. радарни детектори, които са монтирани в техните автомобили и се експлоатират ежедневно. Практиката показва, че тези устройства се използват главно от онези шофьори, които познават греха на бързото шофиране.

Смята се, че подобно е положението в повечето държави от ЕС. За разлика от някои страни на евросъюза, у нас използването на радарни детектори (да не се бърка с антирадари) не е забранено от Закона за движение по пътищата. Двете устройства работят на различен принцип и съответно едните НЕ са разрешени, а другите НЕ са забранени. Има много страни в евросъюза обаче, където не само антирадарите, но и радар детекторите са забранени, а глобите стигат до няколко хиляди евро.

 

freeimages

 

В Белгия на шофьорите не е позволено да имат устройство в колата си, което затруднява или пречи на полицейския радар да открива нарушения. Полицията има право да конфискува устройството, а на нарушителя може да бъде наложена глоба от 800 до 8000 евро. А в някои случаи законът позволява шофьорът да бъде лишен от свобода за срок от 15 дни до 3 месеца.

В Нидерландия важат същите правила като при белгийците - има забрана за използване на радарни детектори. Същото е във Франция и Германия. Що се отнася до глобите за тяхното използване, те варират според държавата. В Германия например е около 75 евро, във Франция таванът е по-сериозен - до 1500. В Швейцария, Ирландия и Словакия наказанията са не по-малко тежки.

Съветът към пътуващите шофьори в ЕС е предварително да се информират в коя държава какво е забранено и какво не, за да избегнат неприятни ситуации, ако са решили все пак да използват радарни детектори.

 

 

0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отдавна не се използват, не за друго, ами камерите отдавна използват ултразвук или лазер за измерване, което прави тези детектори излишни. Има си апове за телефона, които са много по ефективни.