IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи своя супер SUV

Първият самостоятелен M-модел от десетилетия се оказа „мек хибрид“ с 645 к.с.

BMW изненада всички през ноември 2021 г. с разкриването на своя агресивен Concept XM. Сега идва ред и на производствената му версия с до голяма степен същия дизайн, който раздели феновете на марката на две най-вече заради предната си част.


BMW XM


Елегантният SUV, предлаган изключително с plug-in хибридно задвижване, е първият самостоятелен продукт на M-подразделението на марката, откакто оригиналното M1 беше спряно от производство през 1981 г. Както се вижда, той съвсем не е директен наследник на купето със средно разположен двигател, тъй като в BMW явно искат да спечелят от манията по SUV-автомобилите.

Новият модел е позициониран над X5 M/X6 M Competition и X7 M60i, като същевременно не прилича на тези модели - за добро или за лошо. При него всичко е голямо, включително 23-цоловите джанти с гуми 275/35 R23 отпред и 315/30 R23 отзад, които са част от стандартно оборудване.

Приликите с легендарното M1 се изчерпват с леко заоблената задна част. Както при всички пълноценни M-автомобили, XM има четворна изпускателна система. Впечатляващо широките задни светлини допълват мускулестото тяло и ограждат изпъкваща XM емблема със златен контур, за да повторят други екстериорни детайли.


BMW XM


Първият M продукт с хибридна (PHEV) задвижваща система разполага с порт за зареждане на предния ляв калник, който ще бъде същата като следващото поколение M5. Под предния капак BMW инсталира новия си двигател S68, 4,4-литров V8 с двойно турбо и мека хибридна технология. Самият двигател с вътрешно горене развива 490 к.с. и 650 Нм, достъпни при 1600 об/мин. В 8-степенната автоматична трансмисия е интегриран електромотор със 195 к.с. и 280 Нм.

Съвкупната мощност на задвижващата система достига 645 к.с. и 800 Вм, които осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но при добавяне на M Driver’s Package ограничителят се мести на 270 км:/ч. Електромоторът се захранва от батерията с използваем капацитет 25,7 кВт/ч, като само в електрически режим XM ще измине 48 км при максимална скорост от 140 км/ч.

Новият супер SUV на BMW тежи 2750 кг, които са идеално разпределени между двете оси – 50:50. Това е най-тежкият автомобил в историята на марката, което не е изненада с оглед на факта, че под капака му има голям V8 двигател, електрически мотор и пакет батерии. Размерите на XM са дължина 5110 мм, широчина – 2005 мм, височина – 1755 мм и разстояние между двете оси 3105 мм.


BMW XM


По последния показател XM е идентичен с триредовия X7, но в салона се побират само 5 души. Той няма пищния интериор на Concept XM, но клиентът получава двуцветна тема, която ни напомня за миналогодишния изложбен автомобил, като включва Vintage Coffee Merino кожа, комбинирана с кожа Soft Nappa. Таванът включва не по-малко от 100 светодиода за фантастични светлинни ефекти, базирани на избрания режим на шофиране.

Големият SUV използва най-новата информационна система iDrive 8 и с head-up дисплей в стандартното оборудване, като същевременно предлага най-широкия набор от системи за подпомагане на водача, монтирани някога в BMW.

Производство на BMW XM ще започне преди края на тази година във фабриката в Спартанбърг в Южна Каролина. Цените стартират от 160 000 долара, като в началото на следващата година ще излезе специална версия XM Label Red. При нея задвижващата система ще развива 735 к.с. и 1000 Нм, като ще се предлага със специални боя, джанти и интериор. Цените при нея вече ще стартират от 185 000 долара.


Още снимки на BMW XM - вижте в галерията:

0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кога най после , ще си уволнят всички дизайнери . Вече 20 години дизайнерски кошмар от БМВ !!!
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам какъв трябва да си за да видиш М1 в това
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    избирател ( преди 1 година )
    Гроздето е кисело... ;)
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И кое му е супер като е като всички БМВ та еднакво и скъпо . Дали ще дадеш 20 к или 200 к получаваш кола без идентичност. Това е обида за тези кои ще платят 200 к
  • #26
    6 rate up comment 1 rate down comment
    1 ( преди 1 година )
    Жалко за страхотните автомобили дето правиха. Този автомобил освен името от ситроен е взел и най-лпшото от дизайна му.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това нещо е много голямо, и много тежко. Изглежда доста агресивно и грубо и откроява що но я няма тази елегантност както при старите модели. Определено ще има успех на американския и азиатски пазар.
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има стил това бмв, за разлика от всичко останали. А C класата горката сапунерка, дори колите Варшава не бяха толкова грозни и гротескни.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А мислехме че C-класата е зле но тя поне ускорява подобаващо до 100км/ч а ето че БМВ ги стигнаха и това XM даже до 100 е зле а над 100 по-добре да не знаем как е но пък поне има повече пробег на ток с мощния си 195 коня електромотор :D
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    20-ти , и теб те питам на какви наркотици си,за да харесваш бмв? Това да, но е копие на Тойотите, но другите са пародия - кръглите фарчета като 68-*** година и смешната еднаква решетка, табла като от 92-ра , айде да не обяснявам за тези жалки грозни колици. Ами който иска спортна кола си купува спортна кола,а не седан като на чичо Пешо или комби като на бай Мишо. Но БМВ не прави спортни коли ,а само ги имитира.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Задницата това бмв са копирали и от Шкода Кодиак и Ениак.