IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо на някои места електромобилите не бива да се зареждат на „нощна тарифа“

Експерти установиха, че в райони като Калифорния това трябва да става през деня

Концепцията за часове извън пиковите за електричество е остаряла, като това важи основно за Калифорния. Така че водачите на електромобили там трябва да зареждат превозните си средства през деня, а не през нощта, според проучване на Станфордския университет .


зарядни станции


Изследователският екип установи, че схемите за ценообразуване, които са предназначени да накарат потребителите да консумират повече енергия вечер и през нощта, по време на така наречените „непикови часове“, не са ОК с електрическата мрежа, каквато е в момента.

„Успяхме да покажем, че с по-малко домашно зареждане и повече зареждане през деня, Западните щати ще имат нужда от по-малко генериращ капацитет и съхранение и няма да губят толкова много слънчева и вятърна енергия “, каза Сиобан Пауъл, водещ автор на изследването.


зарядни станции


Сега Калифорния генерира излишно електричество през късните сутрини и ранните следобеди благодарение главно на своя слънчев капацитет. Най-ефективният и най-евтиният начин за използване на тази енергия е докато се генерира, така че има смисъл електромобилите да се зареждат в тези часове на деня.

Ако шофьорите на електромобили продължат да чакат до вечерта, за да заредят, държавата ще трябва или да изгради скъпи устройства за съхранение на енергия, или повече генератори, които вероятно ще се захранват с природен газ.


зарядни станции


„Констатациите от този документ имат две дълбоки последици: първата е, че ценовите сигнали не са съобразени с това, което би било най-добро за мрежата, каза Инес Азаведо, съавтор на статията. „Втората е, че решението призовава за обмисляне на инвестиции в инфраструктура за зареждане за местата, където хората работят.“

Следователно авторите на изследването предполагат, че извършването на промени в ценовите схеми на региона би помогнало да се възползват от естествените ритми на мрежата. Също така би имало смисъл да спрат да се таксуват търговски и промишлени клиенти с големи такси въз основа на пикова употреба, което според тях демотивира работните места да инсталират зарядни устройства за електромобили.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Няма смисъл да се използва водород за влекачи, при положение че още първия камион на tesla предлага 800 км пробег с максимална скорост и максимален товар с общо тегло 40 т, а реален пробег постигнат с реални товари по реалните пътища около 1000 км. Зареждане на 80% от капацитета на батерията за 30 минути. Тоест около 640 км на хартия и 800 в реалността. Дори няма да коментирам обещаната цена от 7 цента за киловатчас - 56 долара за 800-1000 километра. На водород - около 1000 долара.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 и 4 ( преди 1 година )
    Част от ВЕИ са фотоволтаици. А проблемът на тия учен - казват ОЧЕВИДНОТО.Водородът най-вероятно ще се използва за влекачи, самолети и кораби. Дали ще бъде хибридна система с батерии или само водород ще прецени пазара. Според зависи кое е най-изгодно.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Водородът никога не е имал икономическа логика и няма и да има. Тежкотоварният транспорт ще мине на ток много по-бързо и по-скоро от леките автомобили точно заради икономически причини - много по-евтино е. А когато се натрупат достатъчно електромобили леки и тежкотоварни, ще се натрупат и достатъчно зарядни станции, които също ползват батерии и вместо във водород, излишната енергия ще се съхранява в батериите. На водород може да мине морския и въздушния транспорт на много късен етап.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След време, когато водорода започне да се използва в тежкотоварния транспорт, няма да се чудят какво да правят с излишната енергия. Ще си произвеждат водород, от там по корабите и тогава вече бизнеса с нефт ще умре окончателно. До тогава обаче има време, защото всеки търси бърза печалба с малко инвестиции, а историята с водорода е точно обратното.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е какъв ти е проблемът? Първо че възобновяемите източници не значат слънчева енергия и второ, Норвегия например понякога произвежда над 110% от потребяваната от държавата енергия от възобновяеми източници.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "10 юни 2022 г. С наближаването на края на месеца на Земята щатът Калифорния наскоро успя да произведе почти всичките си енергийни нужди от възобновяеми източници за първи път. В началото на април държавата постигна нов рекорд от 97,6% възобновяема енергия, а на 2 май те успяха да достигнат 99,9%."Хвала на тия "учени", които ни казах, че Слънцето пече през деня. Аз съм ИЗУМЕН! :)