Концепцията за часове извън пиковите за електричество е остаряла, като това важи основно за Калифорния. Така че водачите на електромобили там трябва да зареждат превозните си средства през деня, а не през нощта, според проучване на Станфордския университет .
Изследователският екип установи, че схемите за ценообразуване, които са предназначени да накарат потребителите да консумират повече енергия вечер и през нощта, по време на така наречените „непикови часове“, не са ОК с електрическата мрежа, каквато е в момента.
„Успяхме да покажем, че с по-малко домашно зареждане и повече зареждане през деня, Западните щати ще имат нужда от по-малко генериращ капацитет и съхранение и няма да губят толкова много слънчева и вятърна енергия “, каза Сиобан Пауъл, водещ автор на изследването.
Сега Калифорния генерира излишно електричество през късните сутрини и ранните следобеди благодарение главно на своя слънчев капацитет. Най-ефективният и най-евтиният начин за използване на тази енергия е докато се генерира, така че има смисъл електромобилите да се зареждат в тези часове на деня.
Ако шофьорите на електромобили продължат да чакат до вечерта, за да заредят, държавата ще трябва или да изгради скъпи устройства за съхранение на енергия, или повече генератори, които вероятно ще се захранват с природен газ.
„Констатациите от този документ имат две дълбоки последици: първата е, че ценовите сигнали не са съобразени с това, което би било най-добро за мрежата, каза Инес Азаведо, съавтор на статията. „Втората е, че решението призовава за обмисляне на инвестиции в инфраструктура за зареждане за местата, където хората работят.“
Следователно авторите на изследването предполагат, че извършването на промени в ценовите схеми на региона би помогнало да се възползват от естествените ритми на мрежата. Също така би имало смисъл да спрат да се таксуват търговски и промишлени клиенти с големи такси въз основа на пикова употреба, което според тях демотивира работните места да инсталират зарядни устройства за електромобили.