IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 767iL (E32) разкрива тайните на своя чудовищен V16 двигател

Моторът е толкова голям, че охладителната система е поставена в багажника (ВИДЕО)

BMW е направило някои от най-великите, най-красивите и най-мощните производствени модели в историята на автомобилната индустрия. Германският производител обаче така и не предложи превозно средство с двигател V16, въпреки че през втората половина на 80-те години има проект за 7-Series с 16-цилиндров мотор.


BMW V16


Подобен автомобил така и не се появява в серийно производство, но е направен работещ прототип, който съществува и днес. Екип на канала CarRanger в YouTube имаше привилегията да прекара известно време със „седмицата“ с V16 двигател (поколение E32), като дори засне ново видео, показващо автомобила в детайли.

Видеото е на немски, но дори да не разбирате този език, ще научите много за този автомобил. Планирано е той да бъде по-бърз и по-стабилен от най-мощната S-Class в края на 80-те години, като за целта е модифициран вече съществуващ двигател – M70 V12. Добавени са 4 цилиндъра, а работният обем достига 6,7 литра, като са сменени или променени голяма част от детайлите, както и системата за управление на мотора.


BMW V16

16-цилиндровият агрегат е съчетан с шестстепенна скоростна кутия и развива 408 к.с. и 625 Нм въртящ момент. Тези цифри може да не са много впечатляващи днес, през 80-те години на миналия век те позволяват на големия седан да ускори от 0 до 100 км/ч за около 6 секунди, а максималната скорост е 282 км/ч.

Така наречеото 767iL обаче така и не достигна до производство, тъй като има големи недостатъци в дизайна. Като за начало двигателят беше толкова голям, че нямаше достатъчно място отпред за охладителната система, което принуди BMW да премести цялата система в багажника. Товарната част беше практически неизползваема и имаше други проблеми с емисиите, които правеха седана с V16 негоден за масово производство.


0 от 500
  • #2
    11 rate up comment 17 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 година )
    Още тогава е било ясно, че немците не могат да правят автомобили, но пропагандата влияе много силно на умствено слабите и т.н. "свободен пазар" го доказва и до днес!
  • #1
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно безсмислено упражнение са направили. Такива мощност сега инженерите я вадят от малки двигатели с 4-6 цилиндъра и турбо-хибридни системи.