На вторичния пазар има много автомобили, в които предишните собственици са инсталирали импровизирана защита на долната част на двигателното отделение . Тези устройства често не се предоставят от производителя и са закрепени с болтове към носещите елементи на каросерията. Не е изненадващо, че подобни прикачени допълнителни защити повдигат въпроси сред служителите на КАТ, които нерядко отказват да регистрират колата без придружаващи сертификати за изменението. И защо тогава имаме нужда от тази броня под двигателя?
При трети модели монтажът на защита на картера изобщо не е предвиден, но някои ентусиасти сами изработват метални щитове, които се завинтват към носещите елементи, рамата и дори към предната част на бронята. Именно тези нестандартни части предизвикват най-много въпроси. А в болшинството от случаите те въобще не са необходими. Говорим най-вече за плътни подкартерни защити.
Ако все пак държите на такава допълнителна защита, за да потвърдите, че модификациите в двигателния отсек са оправдани, е необходимо да посетите акредитиран сервиз и след това да закарате автомобила на експерти, които да оценят безопасността на допълнителните елементи под формата на защита.
Ако защитата не засяга сериозни структурни елементи и не засяга безопасността, тогава ще бъде издадено положително заключение. Резултатите от проверките се записват в сертификата за безопасност на конструкцията на превозното средство. У нас подобни услуги се извършват от центрове, като Технотест, например.
Например, поради инсталирането на необичаен метален лист на дъното, циркулацията на въздуха в двигателното отделение може да бъде нарушена. Радиаторите, особено на мощните автомобили са изчислени за строго определен топлообмен. И често въздухът се засмуква отдолу. На някои коли с големи V-образни двигатели на калниците или на капака можете да видите допълнителни "хриле" с интегрирани въздуховоди. В повечето случаи те не вземат въздух отвън, а напротив, помагат му да излезе от двигателното отделение.
С други думи допълнителната защита може да доведе до прегряване на агрегата. Прегряването е особено опасно за системите за турбокомпресор в съвременните малки двигатели с два или дори три компресора. Без подходящ въздушен поток междинният охладител често не успява да разсее топлината и турбината може да се повреди. Възникват нарушения на геометрията на частта, което води до загуба на плътност, висока консумация на масло и в резултат на това се стига до скъпи ремонти.