IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Калифорния забраниха зареждане на електромобили заради жегата

Опасениета на властите са, че мрежата няма да издържи в горещото време

Жителите на Калифорния получиха нареждане да не зареждат електрическите си автомобили за един ден (сряда), за да не натоварват допълнително застаряващата електрическа мрежа. Причината са горещините в щата, като температурите в някои предградия на Лос Анджелис достигнаха 44 градуса.


зарядни станции


Според властите, топлото време може да окаже натиск върху и без това натоварената електрическа мрежа, особено през най-горещите часове, когато климатичните системи работят на пълна скорост.

„Потребителите са призовани да намалят потреблението на енергия между 16 и 21 часа, когато системата е най-натоварена, тъй като търсенето остава високо и има по-малко налична слънчева енергия“, обявиха American Public Power Association - орган, който представлява комуналните услуги.

Трите основни препоръчителни мерки са настройте термостата на 25°C или повече, избягвайте използването на големи уреди, както и зареждане на електрически превозни средства, а също така изключвайте ненужните светлини, призоваха от организацията.

Електричеството е чувствителна тема за САЩ, тъй като неговата инфраструктура е много остаряла. Енергийните компании редовно молят домакинствата да ограничат потреблението си през определени часове, когато слънчевите панели спират да произвеждат електричество, докато търсенето остава високо поради жегата.

Призивът за ограничение на електрическите коли обаче идва в крайно неподходящ момент, тъй като Калифорния точно сега взе решение за забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Властите са категорични, че всичко нови коли трябва да бъдат с нулеви вредни емисии, като решението им се смята за повратна точка за индустрията за електрически автомобили. Причината е, че Калифорния представлява важен автомобилен пазар и потенциално оказва влияние върху националните или международните стандарти.


0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Затова вече мисля че всички са съгласни, че не е вярно:"Ток няма заради Германия която през посредните 6 години спря 6 мощни реактора (повече от тока на България) от които 3 през миналата година неоснователно и прибързано и за тяхна сметка в голяма степен увеличиха тока от газ от Русия а останалото го знаем.. Можеше да не зависят от газ за тока и да няма такъв недостиг на енергия." Очевидно е, че тази година ток няма заради Франция и спрените 32 реактора.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И ако се върнем на темата, има ли някой който да не е съгласен с твърдението ми от преди няколко поста, за да спрем да си говорим за глупости:"Многократно е смятано, че консумацията на българия ще се вдигне с 10% ако утре с магическа пръчица всички автомобили станат електрически. По най-оптимистични очаквания, през 2040 година ще има най-много 20% електромобили, следователно тогава консумацията ще се увеличи с 2 %. Смяташ ли че мрежата ще се справи с това чудовищно увеличение?"
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    С това съм съгласен, както казах и по-долу. Строежът на нови АЕЦ обаче не е оправдан.
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Доколкото знам на няколко години се зарежда АЕЦ вместо да ползва тонове гориво всеки ден като ТЕЦ което струва много повече. Повечето от разходите са при строежа докато експлоатацията след това е по-евтина и по-малко смъртоносна от ТЕЦ. Няма смисъл в повечето случаи от нови АЕЦ но вече направените е грехота да се спират неоснователно докато се ползват вносни въглища и газ и има недостиг на ток
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Като те слушам, вероятно смяташ че ядреното гориво се зарежда още при строежа и след това 50 г и ползваш АЕЦ без гориво? Дали ще зависиш от газ, въглища или от ядрено гориво е все тая! А поддръжката на ядрената централа е най-скъпа. Както виждаш, липсата на поддръжка на френските АЕЦ си каза думата. А дори без поддръжка, атомните централи във Франция бяха на десетки милиарди загуба, а Франция редовно купуваше евтин ток от немските ВЕИ. АЕЦ са сигурни (очевидно не винаги), но не и евтини.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Мисля че и двамата сме прави. Просто ти си прав краткосрочно и за това да зависиш само от АЕЦ защото това повечето реактори да не работят се случва супер рядко предполагам за пръв път в историята им кажи ако знаеш друг път. Дългосрочно няма смисъл безпричинно да спираш реактори докато гориш вносни въглища и газ дори САЩ и Канада не са си спрели реакторите дето имат изобилие от свои газ и въглища явно са преценили че нямат интерес
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Така е и докато те са ги спряли за временни поддръжка и проверки то Германия спря доброволно 14 реактора за 10 години и дори имаха големи спорове дали да спират последните 3 тази година че да може кризата да е максимално голяма
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Как мислиш дали трите спрени от Германия реактора са проблем за кризата в момента или онези 32 спрени във Франция?Не се ли оказва, че Франция в момента разчита на ненадежните и зависими централи за производство на ток от Германия, защото над половината е от техните надежни и независими централи не работят? Не виждаш ли несъответствията твоите твърдения и реалността е изправена Франция в момента?
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От 56 реактора в момента работят само 24. 32 са спрени - или за рутинна поддръжка, или за оценка на рисковете от корозия. EDF оценява общото производство на електроенергия за 2022 г. в долната граница на прогнозата от 280 до 300 тераватчаса (TWh)". Тъй като ядрените електроцентрали се охлаждат с речна вода, наскоро се наложи многобройни ядрени реактори във Франция да бъдат спрени или изключени от мрежата поради продължителните горещини и суша.
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Едно е авария друго е умишлено спиране на реактори в условия на недостиг на ток от 2011г насам Германия си спря почти всички доброволно за разрика от Франция която сега е принудена и опитва да ги поправи бързо и смятат да удвоят ядрената мощност до зимата защото много реактори бяха спрени заради рекордно топла вода нужна за охлаждане на реактора