IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф на Toyota: Пазарът не е готов за масова електрификация

Посочените проблеми са добре познати – висока цена и липса на инфраструктура за зареждане

Toyota е един от големите производители на автомобили, които подхождат по-предпазливо към пълната електрификация. Сега съмнения в нея изрази Джак Холис, изпълнителен вицепрезидент по продажбите на Toyota Motor North America, според когото потребителското търсене все още не е достатъчно за масово въвеждане на електрически превозни средства.


Toyota


„Не мисля, че пазарът е готов. Не мисля, че инфраструктурата също е готова. Електромобилите все още са твърде скъпи за масовия потребител, така че масовото им приемане просто е невъзможно към този момент“, категоричен е Холис.

Toyota наскоро пусна първия си изцяло електрически модели – кросоувъра bZ4X и обяви излизането на още няколко коли, задвижвани само на ток. Въпреки това, компанията е подложена на сериозни критики, че се отдалечава от пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешното горене.


Toyota


Данните за продажбите на нови автомобили в САЩ показват, че електрическите превозни средства представляват 5,2% от сделките през първата половина на годината, което е увеличение спрямо 2,5% през 2021 г. Шефът на северноамериканското подразделение на марката обаче посочва, че са минали 25 години, откакто хибридът е бил представен на масовия пазар и че през това време колите са такова задвижване в САЩ са под 10%.

„Отне цели 25 години на хибридните превозни средства да достигна близо 10% пазарен дял и да бъдат достъпни. Клиентите просто не се нуждаят от електрически превозни средства в количествата, които властите искат да постигнат. Посочват се 30% и дори 40%, при това в най-кратки срокове. Потребителите просто не искат това“, категоричен е Холис.

0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Блаблабла ( преди 1 година )
    То сега няма ток, представям си да са закачени още милиарди автомобили. Няма да стане....никога.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако на един паркинг всеки ден 100 автомобила имат нужда от зареждане и искат да си платят, по-напълнопазарните принципи ще се намери някой който да им вземе парите.
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Май пропускате, че през 95% от денонощието автомобилът стои паркиран някъде, следователно има реалната възможност да се зареди с изключително ниска мощност, сравнена с най-обикновен контакт в който е вентилаторна печка 2 kw. Зарядните станции за 11kW трифазен струват от 1000 лв, а по-важните са доста по-евтини. Следователно на цената на един вендинг автомат могат да се инсталират 5-6 зарядни на обикновена партида за 600 лв. Огледайте се колко вендинг автомати има наоколо на такава партида!
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Паралелна реалност ( преди 1 година )
    В недалечно бъдеще бих си взел Ел.миксер само ако е :Китайски-те са номер 1 в тази област в момента и цените са им конурентни, с 1000км реален пробег с едно зареждане...но ще трябва да почакам първо Русия да сдъвче и изплюе/приключи с Усраина за да може това да е възможно ..
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ами ( преди 1 година )
    В момента електричка е удачно за хора с гаражи, шофиращи предимно градско. За останалите все още е рано за закупуване на Ел автомобил. Първо зареждането, колкото и да е бързо, все ще отидат 30-40 Мин, през което време станцията ще е заета, за това време през една нормална колонка ще минат поне 7-8 автомобила. Второ, държави като нашата като тръгнеш на дълъг път и в радиус от 50км има една станция, която я работи, я не. Още време трябва да се развие технилогията
  • #28
    6 rate up comment 0 rate down comment
    PROPOV ( преди 1 година )
    ЩО не вземете малко да мислите, а! Отиваш на работа - там сте 100тина колеги, примерно. Всеки иска да бодне да зарежда. Не става. ОК ,след работа , като пазаруваш. Е ама там са над 200 на паркинга. Оставяш за вкъщи. Бодваш и квартала потъва в мрак. Мрежата е ***. В квартала живеят стотици семейства и повечето имат 2 че и 3 коли - щото е евтино. Имат и климатици и проточни бойлери и фурни. И всичко това иска да цоца от мрежата. Утре ще трябва ходиш на работа без кола. И не само утре.
  • #27
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този клоун ще ми сравнява скопените хибридчета на Тойотка с биещите всякакви рекорди електромобили. Много ясно, че американците няма да купуват некадърните му произведения. Дори в Европа, където сме свикнали на малки и маломощни коли, хибридите се оказаха провал.
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И не само вкъщи. Може и на работното място, може и на паркинга на някой хипермаркет, докато пазаруваш. И на трите варианта времето което ще отнеме на човек е 15 секунди на седмица. Другия вариант е да ходиш специално на зарядна станция както сегашните бензиностанции, но тогава ще трябва да изгубиш поне 20 минути на седмица за зареждане. При положение че на повечето паркоместа в бъдеще ще има зарядни станции, както сега вече има вендинг автомати за кафе на всеки ъгъл, няма драма с зареждането
  • #25
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До #24 ( преди 1 година )
    Автомобилите с ДВГ едновременно ли се зареждат? И електрическите няма да се зареждат едновременно. Технологиите непрекъснато се развиват. Пробегът ще става по-голям, а зареждането по-бързо. Няма да има нужда от всекидневно зареждане. Един път на седмица и сега е достатъчно за градско шофиране. По-често само на дълъг път, което е 3-4 пъти в годината за повечето хора. И много хора ще ги зареждат вкъщи, което не може да стане с ДВГ.
  • #24
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Ал ( преди 1 година )
    Масовата електрификация никога няма да се случи!Помислете - например в София има над 1,5млн. автомобили. Е, как, къде и кога ще се зареждат те, а?Глупости!