IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW тества електрическа спортна кола с четири мотора

Новата задвижваща система позволява много по-бързо разпределение на въртящия момент (ВИДЕО)

Германският производител BMW е започнал да тества нови задвижващи системи, които в близко бъдеще биха могли да се използват в 100% електрически спортни модели. От компанията съобщават, че за изпитанията ще се използва прототип, оборудван със система за задвижване на всички колела, състояща се от четири електрически мотора, разположени по един на всяко колело, и интегрирана система за контрол на динамиката на шофиране.


BMW i4


Самият прототип е базиран на текущото BMW i4 M50, чиито широки калници позволяват интегрирането на четирите двигателя на двете оси. Шасито е заздравено, като предната част на автомобила използва технологията на M3 и M4, позволяваща висока устойчивост на усукване. За целта радиаторът е преместен.

Фактът, че всяко от четирите колела се задвижва от електрически мотор, позволява изключително прецизно и бързо разпределение на въртящия момент, като това нищо общо с настоящите системи, които се основават на физическа връзка между педала на газта и двигателя.


BMW i4


„Електрификацията ни прави много по-свободни в дизайна, тъй като имаме по-малко компоненти за управление. Това води до невъобразими нива на производителност, точно това, от което се нуждаем, за да може електрическото устройство да гарантира същите усещания като стандартен M-автомобил“, обяснява Дирк Хакер, ръководител на отдела за разработки на BMW M GmbH.

Системата за задвижване на четирите колела M xDrive управлява количеството въртящ момент, който се изпраща към отделните колела. Четирите двигателя са свързани към интегриран централен блок за управление, който следи условията на пътя и стила на шофиране на водача. Въз основа на позицията на педала на газта, ъгъла на завиване, надлъжното и страничното ускорение, скоростта на колелата и други параметри, идеалната мощност, която трябва да се предаде, се изчислява само за няколко милисекунди, като тези сигнали се предават също толкова бързо чрез мулти- дисков съединител и четири диференциала.



Самото тестване на пътя е сред последните стъпки, планирани за проектирането на новия автомобил, тъй като всички предварителни проучвания се извършват върху виртуални модели и тестови стендове. Отвътре това специално i4 M50 е оборудвано с набор от измервателно оборудване за детайлен анализ на всеки сценарий на шофиране. По този начин получените резултатите могат да бъдат сравнени с тези, събрани при реалистични условия.

От BMW посочват, че са много доволни от резултатите, получени досега от прототипа, който, благодарение на особено чувствителното дозиране на задвижващия въртящ момент и незабавното предаване на мощността, се движи по-бързо в завои от стандартен M-модела както на сух асфалт, така и при екстремни условия на дъжд и сняг, където има по-добро сцепление и има много по-малко склонност към недозавиване. Много добро, според инженерите, е и възстановяването на енергията по време на спиране.


0 от 500