fallback

Електрическите тротинетки ли са градският транспорт на бъдещето?

На какво Германия може да научи света относно споделената микромобилност

След стартирането на първите ел. тротинетки през 2019 година, предназначени за споделяне, Германия веднага се нареди в челните редици на предложенията за микромобилност в Европа. През 2021 г. шестте най-големи глобални оператора на пазара поддържаха флот от близо 120 000 електрически тротинетки в страната по време на пиковия летен сезон, извършвайки близо 70 милиона пътувания пред същата тази година въпреки въздействието на пандемията . Това означава, че средно почти 90 процента от германците са направили поне едно споделено пътуване с електрически скутер през 2021 година.

Нещо повече, операторите на тези тротинетки са генерирали повече от $110 милиона приходи в страната, включително следпродажбени услуги и услуги за поддръжка. Това представлява близо една четвърт от всички приходи в Европа, което прави Германия най-големият пазар за споделено пътуване с електрически тротинетки на континента. Като се има предвид относителната сила на този пазар, Германия предлага някои уроци за операторите, които искат да навлязат на нови пазари и да разширят своите операции за споделена микромобилност. Тоест това са базови съвети за бъдещето на градските транспортни средства. Ето и някои от поуките от немския опит.

Усъвършенстваните ценови стратегии за електрически тротинетки могат да помогнат за увеличаване на пазарния дял и лоялността на клиентите. Докато повечето компании таксуват чрез двустепенна структура (първоначална такса за отключване на скутера и след това такса за използване на минута), някои експериментират с по-различни методи. Например, няколко играчи на пазара таксуват само за използване, като се отказват от таксата за отключване. Тяхната цел е да изградят дял възможно най-бързо и да задържат тези клиенти по време на предстоящото още по-мащабно развитие на този вид транспорт.

Друга иновативна стратегия за ценообразуване включва предлагане на пакети с фиксирана такса, при които потребителите плащат фиксирана цена, за да получат минути за пътуване или безплатно отключване за определен период (предимно седмично или месечно). Тази стратегия има за цел да увеличи пазарния дял сред редовните потребители, като пътуващите до работното място, които се възползват от по-ниски цени на базата на пътуване. Нещо като месечните карти за градски транспорт.

И още нещо. За повечето потребители електрическите тротинетки са до голяма степен взаимозаменяеми – тоест, инструмент, който предлага краткотраен транспорт. Доставчиците трябва добре да сметнат оперативната производителност не само на самите превозни средства (въпреки че това е базова линия), но и на цялата мрежа. Това налага анализиране на търсенето на ниво градски човекопоток, така че електрическите тротинетки да могат да бъдат на точните места в точното време в достатъчни количества, за да гарантират наличност винаги, когато е необходимо.

fallback
  • #10
    Kur ( преди 1 година )
    Какво ти пречат тротинетките бе *** ? Предпочиташ 10000 коли напътя и задръдтвания ли ?
  • #9
    Някой Някакъвси ( преди 1 година )
    Не са за България, няма инфраструктура
  • #8
    Някой ( преди 2 години )
    С тези тротинетки не само изглеждаш смешно, не само, че са дразнители на пътя - с поведението си, но и са ОПАСНИ за движението, защото са абсолютно непредвидими! Ако градът масово се напълни с такива недоразумения, това означава пълен хаос и ежеминутни инциденти!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    за тези камикадзета с тротинетки триколки куолета регистрационни номера и гражданска отговорност и свидетелство за управление и после да излизят на пътя меверето какво чака
  • #6
    СМОГ ( преди 2 години )
    Разбира се. В градовете живеят хора, не коли.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди години гледахме кадри от Китай и Индия с улици препълнени от велосипеди, защо сега да няма улици пълни с ел-тротинетки, крайно време е градовете да бъдат върнати на хората и да изринат колите
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    (Това означава, че средно почти 90 процента от германците са направили поне едно споделено пътуване с електрически скутер през 2021 година.) А може и да означава че 5% са направили по 20 пътувания което е по-реалистичното
  • #3
    Франссе ( преди 2 години )
    Тия тапътси на нищо нр могат ме научат айде да пренесе две кила ракия с тая тратинетка
  • #2
    Просто ( преди 2 години )
    Не!
  • #1
    Гост ( преди 2 години )
    Ха ха ами не - аз мисля, че яздене на магаре ще е транспорта на бъдещето
fallback
Последни