IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо не трябва да наливате двигателно масло в масления филтър

Този спор не е от вчера, но сега ви излагаме и нашите аргументи

Дебатът дали е необходимо филтърът да се напълни с масло, преди да се монтира на двигателя, все още е актуален. Освен това има все повече привърженици и на двата лагера. Първият довод е, че е необходимо да се налеят 30 грама масло, в противен случай двигателят може да се сблъска с проблеми. Други поставят резервната част "на сухо". Ето и нашите аргументи в този спор.


филтър


Пълненето на филтъра с масло преди монтирането му на двигателя се е превърнал в истински ритуал за мнозина майстори. Специалистите внимателно добавят смазка към този консуматив и силно съветват и другите да правят същото.

Според тях, когато двигателят се стартира за първи път, „сухият“ филтър няма да издържи на налягането на маслото, което води до въздушна тапа, която ще разкъса филтърната хартия. Друг аргумент е, че за няколко секунди, необходими на филтъра да се напълни с масло, двигателят работи на „сухо“ и това причинява драскане по стените на цилиндъра, а последното постепенно ще доведе до основен ремонт на двигателя или неговата смяна.

Така че трябва ли да добавите масло? За да разберете това, погледнете ръководствата с инструкции. В по-голямата част от случаите пише, че не е необходимо да пълните филтъра с масло. Необходимо е само да намажете о-пръстена.


филтър


Между другото, самият филтър няма да се разкъса при стартиране на двигателя, ако е висококачествен. Има случаи, когато резервната част се поврежда, но те не са заради пълненето с масло. Просто става дума за некачествен или фалшив маслен филтър, при който най-често блокира байпасният клапан. Такива некачествени евтини филтри така или иначе ще се повредят, независимо зали са били напълнени с масло предварително.

Що се отнася до работата на мотора "на сухо", тук отново ще възразим. Факт е, че когато смените маслото върху триещите се повърхности се запазва слой, който не изчезва никъде. Следователно при стартиране на двигателя триещите се части са защитени както преди.

Факте е, че смяната на филтъра с напълнена смазка е много неудобна, тъй като често той се намира отстрани на захранващия блок. Тоест инсталирането на резервна част без разливане на част от съдържанието просто няма как да се случи. Така че не вършете безполезна работа. С двигателя всичко ще е наред. Основното е да проверите нивото след процедурата. Трябва да е между маркировките Max и Min.


0 от 500