IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха единствената причина за избор на механични скорости

Въпреки нея, краят на този тип задвижване вече е съвсем близо

Когато през тази пролет Mercedes-Benz обяви, че ще се откаже от ръчната скоростна кутия от 2023 г., част от шофьорите се почустваха облекчени, докато друга се натъжи сериозни. Защото, докато мнозина смятат, че манипулирането на скоростите и съединителя е трудно или поне неудобно, за някои това е олицетворение на спортното шофиране.


механични скорости


Колкото и шумна да е дискусията между привържениците на двата тима задвижване, след появата на трансмисията с двоен съединител и нейното триумфално разпространение в компактните автомобили, механиката е безнадеждно остаряла. Трансмисията с двоен съединител е автоматизирана ръчна трансмисия, която може да сменя предавките много бързо - или сама, или чрез натискане на превключвател или лост.

Тъй като не се нуждае от педал на съединителя, мнозина възприемат „робота“ като автоматик, без да навлизат в подробности. Досега се смяташе, че ръчната скоростна кутия е не само по-спортно (от гледна точка на скоростта на превключване), но и по-икономично решение за намаляване на разхода на гориво.

„Тази преценка вече не е валидна, защото автоматичните трансмисии са настигнали ръчните трансмисии по отношение на ефективността - казва Петер Керкрат от експертната организация KÜS. - Особено скоростните кутии с двоен съединител - те превключват по-бързо от всеки състезател. Освен това дните, когато разликата в разхода на гориво беше един или два литра при сравняване на версии с механика и класически автоматик, отминаха. Ето защо, освен маркетинговото обещание за предполагаемо спортно усещане, единствената останала точка в полза на механиката е цената“.

Това се дължи на факта, че механичните кутии са по-малко сложни за производство и съответно по-евтини. Следователно колите с механика средно струват по-малко, но с масовото производство това предимство изчезва.

„Освен това, тъй като производителите трябва да тестват и хомологират всеки отделен вариант на модела, което е огромен разход. И той ги принуждава да се опитват да намалят разнообразието в гамата си“, каза Брита Сигърс, ръководител продажби в Mercedes-Benz.

Нещата опират не само до пари, но и до място Чрез пълното премахване на ръчните скоростни кутии, производителите спестяват не само пари, но и място в кабината, а това от своя страна е в полза на клиентите. В основата на централната конзола, където някога трябваше да се поставят обемисти скоростни лостове, все по-често се монтира само компактен превключвател, а до него често се поставя още една поставка за чаша, подложка за безжично зареждане на смартфон или ниша за съхранение.

Между другото, Mercedes не е сам в намерението си да се откаже от механичната трансмисия. По информация на германския вестник Automobilwoche, VW също иска да се откаже от ръчната скоростна кутия до 2024 г.

0 от 500