IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха единствената причина за избор на механични скорости

Въпреки нея, краят на този тип задвижване вече е съвсем близо

Когато през тази пролет Mercedes-Benz обяви, че ще се откаже от ръчната скоростна кутия от 2023 г., част от шофьорите се почустваха облекчени, докато друга се натъжи сериозни. Защото, докато мнозина смятат, че манипулирането на скоростите и съединителя е трудно или поне неудобно, за някои това е олицетворение на спортното шофиране.


механични скорости


Колкото и шумна да е дискусията между привържениците на двата тима задвижване, след появата на трансмисията с двоен съединител и нейното триумфално разпространение в компактните автомобили, механиката е безнадеждно остаряла. Трансмисията с двоен съединител е автоматизирана ръчна трансмисия, която може да сменя предавките много бързо - или сама, или чрез натискане на превключвател или лост.

Тъй като не се нуждае от педал на съединителя, мнозина възприемат „робота“ като автоматик, без да навлизат в подробности. Досега се смяташе, че ръчната скоростна кутия е не само по-спортно (от гледна точка на скоростта на превключване), но и по-икономично решение за намаляване на разхода на гориво.

„Тази преценка вече не е валидна, защото автоматичните трансмисии са настигнали ръчните трансмисии по отношение на ефективността - казва Петер Керкрат от експертната организация KÜS. - Особено скоростните кутии с двоен съединител - те превключват по-бързо от всеки състезател. Освен това дните, когато разликата в разхода на гориво беше един или два литра при сравняване на версии с механика и класически автоматик, отминаха. Ето защо, освен маркетинговото обещание за предполагаемо спортно усещане, единствената останала точка в полза на механиката е цената“.

Това се дължи на факта, че механичните кутии са по-малко сложни за производство и съответно по-евтини. Следователно колите с механика средно струват по-малко, но с масовото производство това предимство изчезва.

„Освен това, тъй като производителите трябва да тестват и хомологират всеки отделен вариант на модела, което е огромен разход. И той ги принуждава да се опитват да намалят разнообразието в гамата си“, каза Брита Сигърс, ръководител продажби в Mercedes-Benz.

Нещата опират не само до пари, но и до място Чрез пълното премахване на ръчните скоростни кутии, производителите спестяват не само пари, но и място в кабината, а това от своя страна е в полза на клиентите. В основата на централната конзола, където някога трябваше да се поставят обемисти скоростни лостове, все по-често се монтира само компактен превключвател, а до него често се поставя още една поставка за чаша, подложка за безжично зареждане на смартфон или ниша за съхранение.

Между другото, Mercedes не е сам в намерението си да се откаже от механичната трансмисия. По информация на германския вестник Automobilwoche, VW също иска да се откаже от ръчната скоростна кутия до 2024 г.

0 от 500
  • #24
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Бетоновоз и баир ( преди 1 година )
    Айде тия ,,експерти,, да идат да се пробват с натоварен бетоновоз(автоматик) по баир, да ги видим, освен ако не иде реч само за леки автомобили
  • #23
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Макарон ( преди 1 година )
    Хейтър, 9 години стаж в професия броят ли се за нещо? Броят се.Наливай някъде другаде тъпотията си.
  • #22
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електеодвигателят работи на друг принцип и не му трябва скоростна кутия в този и вид обаче как да фо обясниш на умопобъркани дизел фенове
  • #21
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От 9 г има книжка и бил закърмен..., абе дечко, избърши си млякото от устата, като си отскоро закърмен и ела пак да обясняваш кое е по-добре! Не бил сигурен какво ще се случи, ако натисне пИ-да-ла. Ами, като не си сигурен не го натискай е по-добре, че като чета си много, много зле. Само ще ти кажа, че голямата мощност си иска автомат, а малолитражките с ръчка са по-добре.
  • #20
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Макарон ( преди 1 година )
    От 2013 имам книжка и съм закърмен на ръчка, все на маломощни коли.Преди 2г. взех автомат с 200+ коне и до ден днешен не съм напълно сигурен какво точно ще направи каъо натисна сериозно ***, особено когато климатикът е включдн, има наклон.Автоматът си е кеф, особено в града, но пък ръчката на кола с повече коне съм сигурен, че е в пъти по-готина.А това кое човек тачи повече, по-скоро зависи от това фали ползва колата само и чисто транспортно или от време на време обича да дава ГАЗЗЗ!
  • #19
    3 rate up comment 16 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Електродвигателите работят по добре в комбинация със скоростна кутия.
  • #18
    15 rate up comment 12 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Какви скоростни кутии са им в главите, бъдещето е на електродвигателите ...
  • #17
    31 rate up comment 8 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    Като платиш няколко хилядарки за ремонт на автоматика и ще кльопнат ушите. То обслужването на автомата е по-скъпо от ремонта на ръчната. Да не говорим, че почти всяка ръчна надживява всеки двигател. А дали електричките ще завладеят всичко-не е сигурно. Ако нещата тръгнат в посока Светът на Лудия Макс(2) и карбураторите може да се върнат...
  • #16
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Ъъъъъ ( преди 1 година )
    Ами то с теЗ телефони Баце, кое по напред да цъкаш ли да сменяш скорости пътя ли да гледаш...
  • #15
    18 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като минем на ток, няма да има нито ръчка, нито двоен съединител. Това ще е бъдещето, опростена механика и повече електроника.