IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще започнат ли богатите (и кога) да купуват електромобили

70% от собствениците на мощни и луксозни машини са готови да минат на коли на ток

Съгласно ускорения сценарий за навлизане на електромобилите в нашия живот, се очаква електрическите превозни средства с батерии (BEV) да станат доминиращи във всички нива превозните средства, в това число и в луксозния сегмент. При последният, това най-вероятно ще се случи по-рано - още до 2031 г., но степента на приемане на луксозни електромобили ще варира в зависимост от ценовата група.


електромобили


Това показва изследване на McKinsey, което разкрива още, че сред заможните клиенти, които все повече ценят устойчивостта, има много любители на електромобилите. Например в световен мащаб повече от 70 процента от настоящите собственици на първокласни и луксозни превозни средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ) са готови да преминат към електромобили при следващата си покупка на превозно средство.

Проучванията показват, че ценовият диапазон от $80 000 до $149 000 трябва да достигне три милиона единици през 2031 г. и да постигне 65 до 75 процента електрификация също през тази година. Още по-скъпия сегмент - от $150 000 до $299 000 вероятно ще се еликтрифицира със закъснение поради ограниченията в предлагането. Очакванията са за около 40 процента EV проникване през 2031 г.

Нивото от $300 000 до $500 000 също ще изостава от другите сегменти с приблизително 25 до 30 процента навлизане на електромобили в този ценови диапазон през 2031 г. Интересно е, че според проучването най-скъпите автомобили в света - тези с цена над $500 000 вероятно ще достигнат т.нар.
EV проникване най-бързо в сравнение с останалите ценови групи от луксозния сегмент. Едно обаче е ясно дългосрочният преход към електромобили при луксозните коли ще бъде по-бавен, тъй като сегментът на такива коли с ДВГ ще остане популярен избор поради емпиричната им стойност. И още нещо. SUV-овете най-вероятно ще доминират пазара на луксозни електромобили.

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ДВГ умира и това е ясно на всички . Колкото до енергията от възобновяеми източници , там е въпрос на време да измести всякакъв вид централи . И това е за ужас на една изостанала държава оттатък Урал !
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Четем, четем! Ама вие изглежда сте спрели да четете, когато сте завършили училище и знанията ви са оттогава. Последно прочетох, в България са подадени заявления за изграждане на общо 24 гигавата мощности от възобновяеми източници, като повечето са за частно ползване и продажба на енергия в мрежата на борсови пазарни цени без да искат и стотинка от държавата или някакви преференциални цени.Това е мощността на 12 атомни централи като Козлодуй. Дали въглищните имат шансове, като пекне слънце?
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Същите опорки и за енергетиката. Куцо и сакато упорите отказва да чете. Чукчи писатели и академици всезайковци.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е, ако не бяхте толкова диви и неграмотни можехте и да сте чували за експоненциален растеж, ама на, не сте чували.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Не само че не можем да се отървем от изкопаемите горива ами и потреблението им ще става все по голямо! Сега когато се влошиха отношенията с Русия ЕС ще трябва да търси алтернативи. А повярвай ми тези алтернативи изобщо не са зелени. Отново говорим за петрол, газ и въглища просто няма да идват от Русия. Ако си мислите че с ВЕИ може да се задвижи икономиката на Европа сте в голяма заблуда. Сега ще почнат строят още ТЕЦ-ове на въглища.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Е нали точно това е целта на електромобилите и възобновяемата енергия - да се оттървем от зависимостта от изкопаемите горива, включително петрола.
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Май пропусна, че и в редица европейски страни включително Германия, пазарния дял също е 25% и също е с трицифрен ръст в проценти на годишна база? Май пропусна, че само фабриката в Берлин за първия си етап ще произвежда 500 хиляди броя само за Европа, а на по-късен етап над милион? Май забрави колко е пазарният дял на чистите електромобили в Норвегия? А във Великобритания? Както виждаш Това са едни от най-големите автомобилни пазари а годишното увеличение е с милиони бройки и продължава.
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На кой му пука цените на ел мобилите пак зависят от цените на петрола с други думи без петеол няма ел мобили
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А ти можеш ли да осъзнаеш че само китайците ги купуват заради помощите които им дават за тях а им ги дават щото си подържат местното производство
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долните ( преди 1 месец )
    Колкото и да вие странно и невероятно, 25% е пазарният дял на електромобилите и плъгин хибридите, без чистите хибриди и годишният ръст е над 100%, тоест продажбите им се удвояват всяка година. Миналата година в Китай са продадени 2,9 милиона електромобили и plug-in хибриди, а тази година се очаква да са около 6 милиона. Можете ли да осъзнаете за какво мащабно увеличение става въпрос и защо смятате че от 100% увеличение тази година, догодина ще стане 0% изведнъж? По-скоро ще намалява плавно.