IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стават ли по-качествени китайските автомобили?

Отговор дава изследване на международната агенция J.D. Power

Китайската автомобилна индустрия е безспорен фактор в световен мащаб от дълго време, но също така качеството на продукцията от азиатската държава винаги е било на прицел. Каква е ситуацията в настоящия момент, показва анализ на J.D. Power.

 

fixed1480x800_bf2ba13cdfa460f0514728903b034a2d

 

Специалисти от авторитетната международна агенция направиха проучването като част от проекта за оценка на надеждността на новите автомобили в Китай - China Initial Quality Study. Мониторинг на качеството се прави от 22 години, а експертите непрекъснато наблюдават, за да идентифицират проблемите, пред които са изправени собствениците на китайски автомобили. Взет е предвид период от 2-6 месеца, а в изследването участват поне 100 автомобила от всяка марка. В същото време минималният брой скрити проблеми показва качеството на конкретен модел.

Изводът е, че нивото на китайските автомобили се променя, моделната гама се разширява, производителите засилват усилията си и предлагат най-модерните коли. Автомобилите от Китай са възможно най-близки по качество до моделите на популярните европейски марки.
Важен момент е изборът на използвани материали и качеството на сглобяване. Причината за успеха, според анализаторите, е простотата на сравнително евтините модели в Китай. Същевременно дизайнът им става все по-ефектен.

 

5692ca407e6f5320104e3ca1487894a7_w650

 

Анализът показа, че разликата между китайските и останалите автомобили е средно 5-10 проблема на 100 единици от оборудването. В същото време китайските коли показват подобрение в много анализирани параметри. Според JD Power качеството на китайските модели нараства с 10% годишно.

От местните марки лидерската позиция се държи от автомобилите на Changan, които се отличават с ниско ниво на повреди. Според анализаторите са идентифицирани 202 проблема за 100 автомобила от тази марка. Втората позиция е за Chery с 204 повреди на 100 автомобила. Трето място зае Lynk & с 205. Четвъртото място е за GAC, на пето място е Dongfeng Forthing. Geele е на десета позиция, а концернът Haval е извън челната десетка.

 

b3ee12f442ca7edc167109c5126eba1f_w650

 

Като част от този проект експертите идентифицираха и автомобили с високо качество на изработка. В списъка са посочени моделите на марката Geely: Borui, Vision X3, Jiaji. Следват GAC GS3, Lynk & Co 05, а Changan CS75 Plus затваря списъка. Проучването е направено в 70 града в Китай между декември 2020 г. и май 2021 г. Рейтингът включва 264 модела от 58 национални марки. През 2021 г. проектът включва 34 158 превозни средства, закупени от юни 2020 г. до март 2021 г.

Анализаторите от JD Power констатират, че трябва да се приеме непрекъснато повишаващото се качество на пътническите автомобили, произведени в Китай.

 

 

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    икономиста ( преди 1 година )
    Отдавна разправям, че немското качество е като китайското, но никой не ми вярваше. Ето, че вече започнаха и специалистите да го пишат. Колкото до китайците и стъпването им в Европа, този процес е отдавна започнал. Китайците не бързат и действат много умно. първо изкупиха много стратегически производства, железопътни и транспортни компании, както и възлови пристанища. Транспорта до голяма степен те го контролират, а от там ще дойдат и много други марки и компании в ръцете им съвсем евтино.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Китайците са 20 г. пред германците в електрическите коли. Като се има предвид че електричеството е бъдещето въпроса по-скоро трябва да е: Кога немците ще стигнат китайците. Няма да е скоро защото с октобърфестове, бира и вурстове не става.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Май забравяш, че повечето автомобилни компании ползват китайски батерии за своите електромобили? Относно пожароопасността, по последни данни Тесла започва да ползва в Берлин батерии от най-големия си конкypент, китайската автомобилна компания BYD, които са основен претендент да ги изпреварят по продажбите на електромобили. Тези батерии не се палят дори когато ги пробиеш с пирон и температурата достига максимум 60 градуса, вместо да стават на фойерверка като останалите литиево-йонни батерии.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Естествено че не нискокачествени баклюци а при удар викат пожарната да те реже за дя те извади
  • #5
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Striker ( преди 1 година )
    Бял човек да си купи ковид-автомобил е последното нещо. Трябва на света да свършат европейските, американските и японските автомобили, за да си помисля за нещо подобно от жълтурландия. Да си повериш живота на нещо, проектирано, пардон, прекопирано от жълт маймун - не, мерси.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Те и Дачия малко вдигнаха и нивото и цените, но в рамките на разумното. Може би са на нивото на Шкода преди да скочат със Супърб 2 и Октавия 3
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Премиум" Волво-то, на 10-то място по качество сред събратята си.... Без коментар ;)))
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    койчо ( преди 1 година )
    Абсолютно е така - китайците ще дойдат. Те всички европейски производители решиха да предлагат "премиум" продукти (типичен пример Пежо) на баснословни цени и надценки валидни за Ферари и Порше. После защо Дачия имала растеж в продажбите...
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега в Китай, а скоро и в Европа, като няма да се учудя китайците да си направят европейски фабрики. И разбира се нашествието ще е с електрически автомобили, защото вече някои от китайските модели са по-добри от европейските.