IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lamborghini Urus счупи рекорд на Bentley Bentayga

Италианският всъдеход вече е най-бързият SUV на Пайкс Пийк (ВИДЕО)

Премиерата на обновеното Lamborghini Urus е само след няколко дни, като тя ще се състои на конкурса за дизайн в Пебъл Бийч (Калифорния). Още преди него обаче италианският SUV записа името си в историята, след като подобри рекорда за най-бързо изкачване на Пайкс Пийк в категорията.


Lamborghini Urus - Pikes Peak


Досегашното най-добро постижение за сериен SUV на Pikes Peak International Hill Climb, както е известна надпреварата, принадлежеше на Bentley Bentayga. Зад волана на Urus седна Симоне Фаджиоли – тестови пилот на Lamborghini и Pireli, който измина разстоянието от 20 км и 156 завоя за 10:32.064 минути. Това е с повече от 18 секунди по-бързо от постижението на Bentayga от 2018 г. (10:49.902 минути).

Трасето на Пайкс Пийк е едно от най-трудните на света, защото разликата във височината на старта и финала е 1439 метра при среден наклон от 7%. Така, въпреки че пропусна 100-ото издание на легендарното състезание, проведено тази година, Lamborghini Urus вече официално държи рекорд на трасето при SUV-моделите.


Lamborghini Urus - Pikes Peak


„Решението да се изпитаме Urus на Пайкс Пийк е част от духа на Lamborghini и неговия девиз „Очаквай неочакваното“. Това трасе е изключително предизвикателство за автомобила - структурата на пистата и грубата пътека тестват баланса на шасито, важната промяна в надморската височина натоварва задвижването и накрая метеорологичните условия, които се променят внезапно и могат да бъдат много различни между началото и края“, коментира Рувен Мор, главен технически директор на Automobili Lamborghini.

За да отговаря на правилата за безопасност на Pikes Peak International Hill Climb, Urus, който е оборудван със стандартния V8 битурбо двигател, е модифициран. Купето е оборудвано с предпазна клетка, стандартните седалки са заменени с 6-точкови, добавена е и пожарогасителна система.



В допълнение, за първи път са изпробвани нови гуми на Pirelli - „полусликове“, които са разработени за този SUV в тясно сътрудничество с Lamborghini, за да предложат висока производителност както на сух асфалт, при високи температури на околната среда, така и на влажни повърхности, при по-ниски температури. Гумите са с размери 285/40 R22 и 325/35 R22 и са еволюция на Pirelli P Zero Trofeo R.

0 от 500