IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мехурчета в антифриза: Опасно ли е?

Те могат да се видят, когато двигателят все още не е загрял, или обратното - когато е достигнал работна температура

Типична ситуация: отваряйки капака, водачът забелязва, че в разширителния съд се появяват мехурчета. Но антифризът е сменен съвсем наскоро. Какво казват подобни симптоми и дали да се притеснявате, ви разказваме сега.


антифриз


Всъщност, когато се появят мехурчета в антифриза , трябва да внимавате, защото това са първите признаци на сериозни проблеми, които могат да доведат до прегряване на двигателя.

Първо трябва да разберете откъде са дошли. Ако смяната на течността е извършена правилно, тогава в системата не трябва да има "въздушни тапи". Така че причината трябва да се търси другаде. Следете температурата на антифриза.

Ако стрелката на арматурното табло започне постепенно да се изкачва нагоре, тогава охладителната течност може да заври. Това се получава  от газове, които влизат в охладителната система, например през гарнитурата на на главата. Но това не сигурно.

Опасността от такъв процес е, че е доста бавен. Обикновено след пробив се натрупват газове в радиатора на парното. Така се нарушава циркулацията на антифриза и се създават въздушни тапи. Нагревателят започва да работи лошо, тоест интериорът не се загрява, докато двигателят може да не прегрява.

Ако е лято и парното не се използва шофьорът не разбира за проблема (ако не е видял мехурчетата в разширителния съд) и няма причина да се притеснява. Продължава да кара. С течение на времето обаче нещата се влошават и в разширителния съд се появяват все повече мехурчета. Те могат да се видят, когато двигателят все още не е загрял, или обратното, когато двигателят е достигнал работна температура. Докато вентилът на капачката на разширителния съд работи и се справя със скока на налягането, нищо лошо не се случва. Но газовете стават все повече.

В резултат на това антифризът започва да кипи и двигателят ще прегрее. Прегряването, вследствие на повреда в гарнитурата на цилиндровата глава, може да доведе до изкривяване на главата и до далеч по-скъпи и сложни ремонти.


0 от 500