IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още трикове как да разберете дали километражът е превъртян

Манипулираните показания за пробега на превозното средство си остават сериозен проблем

При закупуване на употребяван автомобил винаги има риск да получите екземрляр, чийто километраж показва фалшиви стойности. Неведнъж сме ви разказвали за това, но сега ще добавем още няколко съвета за това как да разберете дали километражът на колата е превъртян. Експертите родължават да дават нови препоръки за определяне на фалшивите показания пробег на превозното средство.


километраж


При съвременните автомобили пробегът се съхранява освен в таблото и в ECU, както и в други блокове за управление на автомобила. Пълната пренастройка на тези индикатори е доста скъпа процедура, така че повечето нечестни продавачи спестяват пари, като променят стойностите само на километража. В този случай реалният пробег на автомобила може да се определи чрез свързване на специален скенер към колата, който притежават повечето оторизирани сервизи на отделните марки.

Но купувачът може да определи приблизителния пробег на автомобила и по редица косвени признаци. В този случай обаче трябва предварително да проучите съответната информация в глобалната мрежа, тъй като автомобилите имат различно качество на довършителните материали, така че износването също ще бъде различно. В същото време трябва да имате едно на ум, че преди продажба продавачът може да замени силно износени автомобилни части.

Ето и някои от нещата, които е добре да погледнете: Годината на производство на предпазния колан трябва да съответства на годината на производство на автомобила или да е с една година по-малко. Необходимо е да се обърне внимание на състоянието на волана, скоростния лост, гумените повърхности на педалите, седалката на водача и основните бутони за управление.


километраж


Мътните фарове при пробег от 70 000 - 80 000 км също са признак за неверни показания на километража, тъй като обикновено започват да помътняват след пробег над 200 000 км, макар и автомобилът да е по-нов.

Новите спирачни дискове, монтирани на автомобил, който е изминал не повече от 50 000 км, могат да показвт също, че данните на километража не са верни. Окачването не се нуждае от ремонт на автомобили, изминали до 100 000 км.

В заключение си струва да повторим основния съвет, че когато купувате кола , не трябва да бързате и да вярвате на всичко, което казва продавачът, трябва да проверите всичко внимателно.


0 от 500
  • #48
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Чиро Чампи ( преди 1 година )
    Още след първите няколко изречения загубих интерес да чета до края тази статия... ;-)
  • #47
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой си чеша дедовоия, ако взима и пари за това евала...Ама, от балъци вярващите на анти разбирачи!!!Няма ремонт на ходова част, до 100 000км искам да я видя тази кола, която се кара в БГ или извън нея...., Освен, ако шарнири, биалетки и амортисьори, не влизат в ходовата част.
  • #46
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Lakomoto ( преди 1 година )
    Всичко написано в тази статия е пълна простотия написана от неграмотен и *** човек. Този сайт пишат най-голямите глупости които някъде може да прочете човек. Тези писерушки вероятно единствения им достъп до превозно средство е докато ги гледат от прозореца на рейса с който се прибират от работа в квартирата си.
  • #45
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Даниел ( преди 1 година )
    Колеги, живея в Испания. Всеки ден отиване и връщане от работа за мен са 120 километра. Без да броим карането през почивните дни. Но, мога да гарантирам, че колата ми на 190 000 км е доста по - добра от много по-млади. Просто защото се поддържа. Нямам нужда да я сменям, върши своята работа. На прегледа тази година ми казаха, че е с данни от фабриката... Ако смятате, че е консуматив много ясно, че умира. За мен е достатъчна. Опел Зафира 2009.с всички екстри за модела.
  • #44
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Мт ( преди 1 година )
    Форда е на половин милион,половината от живота си е такси,изтъркани са ***,кормилото разбира се,и малко има на шофьорската врата.Салона е като нов.
  • #43
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 37-39 ( преди 1 година )
    Последно още 2 примера със съседите ми в Канада. Едните са поляци и си имат по един автомобил. Жената кара Хюндай Акцент, а мъжа Jeep Wrangler . С мъжа работим в една фирма, изминаване горе долу същото разстояние на месец. Неговият джип е купен нов и е вече на 8 години. Изминал е 28 000 км. Не 280 000, не 2 800 000, а само 28 000.Другият ми съсед е ирландец и си има 2 коли. 1 Тойота Камри и един Корвет от 70-е. Корветката я изкарва само през топлите месеци, и то когато ходи да играе голф.
  • #42
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 37-39 ( преди 1 година )
    Надявам се да сте разбрал какво съм имал предвид с коментарите си за спецовете, дето всичко разбират и знаят, както и за универсалните заключения на повечето от тях, че в България видиш ли се внасяли САМО служебни автомобили, едва ли не?!Предполагам сам осъзнавате, колко нелепо е подобно твърдение? Но кой знае, може би пък трябва да го приемем за чиста монета, след като е сътворено от представители на втората най-умна нация в света, след евреите? Чували сте го и това, предполагам :-)
  • #41
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 37-39 ( преди 1 година )
    След 7-8 м. ще трябва да купувам втори автомобил, а след по-малко от 10 м. и трети, но в България, който да можем да караме, докато сме тук за отпуската.И да, гледам обявите за коли на старо, както в Канада, така и в България, поради споменатите вече причини.Единствено все още не съм решил, дали да си докарам моето Волво от Канада, поради ред причини, или да си търся Волво от Европа(това разбира се вкл. България).
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 37-39 ( преди 1 година )
    Знам, че всичко е възможно. Аз самият, както написах в един от коментарите под статията, съм правил по 10-12 Хил. км за лято в България, както и че сега правя смешните 4 Хил. км годишно в Канада, но същото така инцидентно съм правил по 25-30 000 км. В 2 поредни години съм сменял маслото 2 пъти в рамките на месец(даже единият път не беше изминал цял месец) при пътувания из Канада. Имал съм месеци в които съм навъртал по 200 км. Съседите около мен имат по 2 коли. Аз също ще трябва след 7-8 месеца
  • #39
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 37-39 ( преди 1 година )
    1. Прочетете статията.2. Отново прочетете статията.3. Прочетете я за 3-и път(за всеки случай).4. Осмислете написаното.5. Къде видяхте, че статията описва пазар на коли внос само от Европа? 6. Коли от други континенти не се ли внасят в България?7. Къде в статията видяхте думи... Европа, Австрия, Германия, Италия, Нидерландия, Швейцария?8. Осъзнавате ли какво означава "среден пробег"?9. Забелязали ли сте, че хората са различни?10. Забелязали ли сте, че хората навъртат различни км ...