IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са трите класически грешки за налягането на гумите?

Голяма част от шофьорите игнорират проверката, а това създава проблеми

В горещите летни месеци едно от най-желаните места за хората е почивката на море или планина. За да пристигнете там обаче, може да го направите със самолет, влак, автобус... Но най-често с автомобил. И в очакването и еуфорията, най-вече шофьорите, не си задават един на пръв поглед безмислен въпрос: Гумите на автомобила подходящо ли са напомпани?

 

Налягане в гумите

 

Няма точна статистика за броят на катастрофите по причина неподходящо налягане на гумите. Защото е много трудно да се докаже след това. Но и, честно казано, едва ли има много шофьори, които проверяват редовно налягането на гумите. Освен ако не бъдат „изненадани“, когато видят колата със спусната гума.

Според експерти водачите правят една от три основни грешки, които на пръв поглед са тривиални и едва ли някой се замисля за тях. Първо: никога не проверяват преди дълго пътуване налягането на гумите. Второ: Правят го, но при загрети гуми. Трето: Не отчитат товара на автомобила. А за общото тегло е доказано с експерименти, че влияе на поведението на автомобила, спирачния път, разхода на гориво и износването на гумите. Все неща, които на пръв поглед са второстепенни. Важното е да се пристигне на морето или планината...

И още нещо – ако налягането в гумите е неподходящо, както и техният баланс, то при висока скорост може да се появят вибрации, които при бавно каране не се усещат. Шофирането с небалансирани колела води до повреди в ходовата част, а при рискова ситуация може и да не овладеете автомобила.

Задължително при всяка смяна на гумите трябва да се прави баланс. А е препоръчително и на 7-8 хил. км. Особено при пътищата в страната ни. Също така трябва да следите износването на гумите и най-простият начин е да използвате измерител на протектора. Но и това е масово подценявано от шофьорите. Да не забравяме, че правилното налягане в гумите увеличава техния живот.

Още нещо – в горещите летни дни температурата на гумите се увеличава по-бързо, вследствие на което нагорещеният въздух вътре в тях се разширява. Така налягането се покачва бързо, а това увеличава риска от спукване на гумата. Препоръчителното налягане може да намерите в ръководствата на производителите, което обаче е за... студени гуми. Това значи, че автомобилът не трябва да е бил в движение няколко часа преди измерване на налягането.

Най-добре е го проверявате или през нощта, или рано сутринта преди да потеглите за път. Най-добрият вариант е, когато температурата на гумите е равна на температурата на въздуха - около +20°C. Налягането на гумите трябва да се проверява и регулира редовно - поне на всеки 30 дни. Също така, не бива да се забравя и проверката на резервната гума.

Можете да видите препоръките, които производителят на вашия автомобил е дал за правилното налягане на гумите за съответния модел, на три места: В книжката на автомобила, на вратата на шофьора, от вътрешната страна на външната капачка на резервоара. Възможно е препоръките да сочат различно налягане за предните и задните гуми, както и в зависимост от това колко натоварен е автомобилът.

 

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Lpaunov64 ( преди 1 година )
    Neytch123 Mercedes-Benz C300 4matic е точно така - гумите на задния мост са с предписано от производителя по-високо налягане.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До номер 17 ( преди 1 година )
    Типичен БМВ фен - глупав, хвалипръцко
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Спадналата гума се деформира и на практика стъпва на пътя само с ръбовете на протектора. Прекалено напомпаната гума пък се издува в средата и контактната й повърхност се стеснява. И не бързай да обиждаш хората защото от това личи колко си ***
  • #17
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 година )
    Номер 15 - много си ***. Как точно през лятото намалява стъпката на зимна гума, която караш по асфалт. Вече 4-та година шофирам целогодишно само със "зимни" гуми. И знаеш ли защо? Имат повече каучук от "летните". И мпс-то ми е BMW 320d M. Много конски сили, само задно предаване, ръчни скорости 5-ца кутия, (6-цата не ми пасва на стила на шофиране) гуми 325х17х45, че с 18-ки и 19-ки ми изпадат бъбреците... И гумите са класни - в немечко тъгъдъчкам с 250. Имам 4 акта от 1400 до 2100 лв. в БГ.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тъпия ( преди 1 година )
    Автомобилните гуми са сметнати на налягане от 3,5 ...къде е драмата с по- високата температура на въздуха като масово се карат на 2 - 2,5
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди да гръмне гумата променя формата си и започва да намаля контактното петно на гумата . Това важи особено за зимни гуми който се карат през лятото.
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Ники ( преди 1 година )
    Това за налягането са пълни глупости. Производителите правят едни тестове и за това обичайно налягане се мери при студена гума, а не след като си карал при 40-50 градуса асфалт магистрално. Ако гумата е качествена, а не куча марка от Китай на промоция в Кауфланд, то тя няма да се спука от повишено налягане, дори няма да е загряла съществено
  • #13
    31 rate up comment 6 rate down comment
    АК 47 ( преди 1 година )
    Аз преди да пътувам за море отивам до Норвегия да меря налягането в гумите и ако трябва правя корекции.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Neytcho123 ( преди 1 година )
    Остава и да напишете, че със задно предаване се помпат различно първа и втора ос. Например 2.1 , 2.5
  • #11
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Монтьор ( преди 1 година )
    Най важно е, гумите да са нови.