IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите на електромобили са изправени пред нов проблем

Европейската комисия се готви да обяви лития за „токсично вещество“

Надпреварата между производителите се пренася на ново поле – това на електрификация на автомобилния парк в Европа и по света. Това превръща пазара на батериите за електрически превозни средства в едно основните предизвикателства пред индустрията през следващите години. Съответно, броят на фабриките за батерии и първите инфраструктурни проекти за обработка на литий за промишлена употреба се увеличават с бързи темпове.


литий


Производителите на електромобили обаче са изправени пред нов, сериозен проблем, който може да има непредвидими последици. В момента Европейската комисия разглежда директива, която има за цел да класифицира три литиеви соли като токсични вещества. Това са литиевият карбонат, литиевият хидроксид и литиевият хлорид, които може да бъдат бъдат класифицирани като токсични продукти от категория 1A и да се считат за потенциално изложени на риск за плодовитостта и вероятно да причинят проблеми с растежа на плода, както и при кърмени деца.

В момента се извършва оценка на тези рискове от Европейската агенция по химикали (ECHA) по предложение на Френската агенция за здравна безопасност (ANSES). Очаква се решение до края на годината, което при необходимост може да бъде валидирано от Европейската комисия. А това е нещо, от което очевидно се страхуват играчите в литиевата индустрия и, по-общо – производителите на батерии и на електромобили.

„Ако трите литиеви соли поемат по този път, това може да има значителни непредвидени последици, поставяйки под въпрос дългосрочната жизнеспособност на лития, произвеждан, рафиниран, използван и рециклиран в Европейския съюз“, каза Роланд Шавас, генерален секретар на Асоциацията на производителите на литий.

0 от 500
  • #49
    3 rate up comment 2 rate down comment
    10 ( преди 1 година )
    Безконтактното предаване на електическа енергия или казано с други думи безкабелно, може и да ни направи "зелени", само че никой не иска да ни направи енергийно независими, както е прокламирал Никола Тесла
  • #48
    0 rate up comment 2 rate down comment
    10 ( преди 1 година )
    Тази статия, както и Електрическият GMC Hummer се оказа по-вреден от бензинов кабриолет https://automedia.investor.bg/a/2-***/49889-elektricheskiyat-gmc-hummer-se-okaza-po-vreden-ot-benzinov-kabriolet, са едно на нула за всички, които не са "зелени" и "батерийно зареждани поддръжници на автомобилостроенето.
  • #47
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Още нямате акъла дори да разберете парниковия ефект. Еуглени с еуглените.
  • #46
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е като да метеш с метла без да ползваш лопата, като просто местиш *** от едно място на друго. За какво ти е след като вече си уловил Co2 който е безвреден газ, да го пуснеш отново обратно на друго място, но този път придружено с въглероден окис, азотни окиси, фини прахови частици и други гадости които са замърсители на въздуха и само в Европа убиват по 400 хиляди човека годишно, за разлика от въглеродния диоксид, който както казах е абсолютно безвреден за човек, полезен за растенията.
  • #45
    10 rate up comment 3 rate down comment
    случаен минувач ( преди 1 година )
    Най-доброто решение си остава едно: синтетично гориво. Да се използва СО2 от въздуха за направа на ново гориво. По този начин се прави "нулева въглеродна емисия".
  • #44
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А ти коя глупост написа за да ти отговоря? Аз дадох десетки практически примери и факти както и цифри и сметки, а ти като си много умен освен обиди какво си дал на този форум? Нещо смислено казал ли си?
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Забавлявайте се с адвокатчето. Явно много го е срам, че бачка в съдебната система. Останалото вече сме го дъвкали прекалено много пъти. Дали ще разбере, че в този форум има повече от двама хора? ХАХА. едва ли
  • #42
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 40 ( преди 1 година )
    Недей така бе колега, Не ми разваляй кефа. Виж ги че се гърчат и не могат да се сетят, че когато не пече и не духа вятър, могат да се използват вец-овете за производство на енергия. А когато духа и пече повече от потреблението, енергията на язовирите не е нужно да се хаби и дори слънчевата и вятърната енергия могат да се акумулират в язовирите за по-късно ползване. Не знаят какво да отговорят за излишната енергия от два изградени АЕЦ в България, ама се пишат знаещи и обиждат останалите.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това ли ти е опорната точка, когато напишеш някоя глупост? Не си я писал ти? А ти ли писа че съм объркал ветрогенератор с ВЕЦ?Ти ли написа че ВЕЦ есе измерим по производство на енергия с АЕЦ, а перките и соларките нищо не произвеждат? То въобще нищо смислено не си написал, само неща, които не си разбрал от предишни теми. Намери ли някоя грешка в цифрите и фактите, които аз ти дадох? Давай, цитирай?
  • #40
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До спорещите ( преди 1 година )
    Колеги преди 30 години като бях в малките класове ни обясняваха какво е ВЕЦи какво ПАВЕЦ