IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да източим отработеното двигателно масло до последната капка?

Вижте няколко съвета от опитни шофьори, които могат да ви бъдат полезни

Без масло автомобилният двигател няма да живее много дълго. Маслото, както знаете, действа като смазка и не само: то също така почиства повърхностите на вътрешните части и ги охлажда. И тъй като двигателното масло губи първоначалните си свойства по време на работа, то трябва да се актуализира през определени интервали от време или пробег. Със смяната  се отърваваме от всички видове замърсявания и субпродукти от износването на мотора.


масло


Процедурата за смяна на маслото на автомобила се счита за не много сложна, но всички разбираме, че е желателно да се източи максимално количество от старото масло, просто трябва да знаете как да го направите правилно.

Преди да се заемете с работата, ще трябва да поставите колата на равна площ и да загреете двигателя с работа от поне десетина минути, така че маслото да стане по-тънко, тоест да тече по-добре. Разбира се, можете да изчакате и по-дълго, но все пак напълно, както се казва, маслото няма да излезе.


масло


Някой ще каже, че малкото количество старо масло няма да навреди на силовия агрегат, но ако остане повече, тогава качеството на прясното масло автоматично ще се влоши. Вероятно сте виждали в автосервиз, че майсторите сменят маслото с помощта на специална машина за изпомпване на масло - с нейна помощ течността се изпомпва през отвора за масломерната пръчка. Този метод обаче от мнозина специалисти се смята за спорен, макар да е далеч по екологичен.

Връщайки се на добре познатият ни метод за източване през пробката на картера, трябва да знаете, че веднага след като основната част от старото масло изтече сама, се повдига едно от предните колела. Кое - зависи от модела на автомобила и мястото на пробката за източване на маслото. С други думи вижте към кое от колелата е по-близо пробката и повдигнете от другата страна. Практиката показва, че по този начин изтича още значително количество мръсна масло от картера.


масло


Още по-добре ще източите старото масло ако имате пистолет с въздух и компресор. Ако имате или можете да използвате такова устройство, развивате капачката на гърловината за масло, покривате я с ръка и внимателно вкарвате пистолета между дланта в отвора и подавате въздух. Под въздействието на високо налягане (6.2 бара), остатъчното масло ще започне да се изтласква от системата на двигателя и ще изтече през отворената пробка.

И, разбира се, не забравяйте за едновременната подмяна на масления филтър. Непосредствено преди монтажа налейте прясно масло в него и смажете о-пръстена със същото масло. След това е необходимо да завиете и филтъра и пробката за източване на място. Просто се опитайте да не пренатягате резбата им, като за целта е препоръчително да се използва динамометричен ключ.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 4 месеца )
    карам без масло и никаква капка нямам.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    БАН ЗА САЙТА ( преди 4 месеца )
    Автора, да ви попитам, кога мислите да публикувате нещо смислено? Или нямате никаква представа от автомобили , или нарочно пишете тия глупости! За да могат нормалните хора да се нервят и да ви пишат коментари, а вие да си правите рейтинг на сайт с голям интерес! Ето ви най-новата новина: - АЗ ЛИЧНО ВИ ВКЛЮЧВАМ В СПИСЪКА ЗА ФЕЙК САЙТОВЕ.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тони ( преди 4 месеца )
    Много ми е интересно как се надува системата на 6 бара като пробката е развита? Може ли да обясни автора с какво е по-екологична смяната на маслото през щеката отколкото през пробката? И последно масления филтър не се пълни с масло предварително, на самия филтър е указано!
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Дедовия ( преди 4 месеца )
    Ето Ви още един много ефективен вариант за изцяло източване на старото масло. Източвате старото масло през пробката, след което отваряте двигателя и почиствате абсолютно всичко от вътре с сухи кърпички, а може и тоалетна хартия, ако нямате под ръка е възможно да пробвате и с водоструйка... По този начин гарантирано няма да остане нищо от старото масло, както и от двигателя...Абе всъщност като се замисля, просто си купете чистак бърсак нов двигател и готово... Моля автора да изпробва тези методи!
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пълна глупост да си прецакаш колата
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз пък го изцеждам като изпрани ***
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Как, бе ( преди 4 месеца )
    Аз пък, изтича колко мога и после надува с уста, ако искате и с помпа най добре горе През дупката..
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз развивам капачката където наливам маслото.после обръщам колата по таван докато изтече маслото.после завивам капачката и развивам пропката.тогава наливам новото масло
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Лаик ( преди 4 месеца )
    "маслото да стане по-тънко"От такива тънки нюанси умният човек може да прецени доколко насреща му стои специалист или *** със самочувствие. ;)
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 4 месеца )
    Авторчето...Кое му е по-екологичното при източване с вакуумпомпа през тръбата на щеката!? Единствената далавера е, че няма нужда да си под колата. Без значение, дали ще лягаш, ще слизаш в канал или ще си под подемник. И други глупости има в статията...