IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата сгъваема кола излиза на пътищата през 2024 г.

Моделът CT-1 променя широчината си при паркиране и шофиране по тесни улици (ВИДЕО)

Младата израелска компания City Transformer влезе в стратегически съюз с френския доставчик на инженерни услуги Segula Technologies, за да започне в серийно производство така наречената „сгъваема кола“ CT-1. Нейната поява на пазара е планирана за 2024 г.


City Transformer


За първи път машината беше представена на автомобилното изложение в Мюнхен през септември 2021 г. Основната характеристика на тази кола е, че тя може да променя широчината си. Водачът има възможност да я намали незабавно с 48 мм, като това се дължи на факта, че колелата се „разгъват“ при шофиране с висока скорост и така значително се подобрява управлението.

Когато е сгъната CT-1, широчината е само 1 метър и това позволява паркиране на най-тесните места. В същото време в колата има място за двама души, волан, въздушни възглавници, стабилизираща система, климатик и др. Поради ниското тегло - само 590 кг, задвижването става с малък електромотор, който е достатъчен за развиване на 90 км/ч (в „сгънато“ положение скоростта е ограничена на 45 км/ч.



Производителят твърди, че батериите могат да издържат пробег от 180 км. От City Transformer уверява, че масовото производство на автомобила може да бъде много печелившо, тъй като CT-1, дори и със системата за „сгъване“, се състои само от 1500 части. За сравнение, един обикновен лек автомобил има повече от 10 000 елемента.

Производството на CT-1 ще започне през 2024 г. Обявената цена за модела е 16 000 евро, но ако поръчката бъде направена днес и се внесе аванс от 150 евро, цената ще бъде 12 500 евро.


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    отСиднейАвстралия ( преди 1 година )
    Трето, това вие го виждате като кола. Тук ви е грешката. Аз имам гараж ама не за една а за 2 коли. Верно повечето хора тук имат за 1, ама доста хора имат като мен за 2. Тоест аз ще го купя като втора кола за града през седмицата за ходене на работа. Така или инъче сега имам само един автоматик в гаража и второто място седи празно. Аз взимам 150к, жената почти колкото мен. За мен ще е една играчка и ще съм доволен. Абе накратко Битието определя съзнанието
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    отСиднейАвстралия ( преди 1 година )
    Представи си в БГ панелните блокове масово от балконите фърлят макари за да си заредят каляските с полу-и3духала батерия. По тротоара настъпваш кабели, деца, майки с колички газят долнопробни кабелаци, щото тънкана ги купил на метър. Китайския кабел е малко мед мешан с алуминй. Прегънеш го няколко пъти или го смачкаш и гърми на късо. Всяка вечер у новините гледаш майка с бебе опърлени в някой си квартал.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    отСиднейАавстралия ( преди 1 година )
    Ок, извинявам се, ще обесня без хейт. В развитите страни хората мислят по различен начин заради законовата рамка, инфраструктурата и начина на живот. Първо тук няма дупки, няма локви при дъжд, отводняванвто е перфектно. В БГ при първата дупка с тия малки гуми ще разхвърчат колела и ходова част. Ако завали първата локва ще те завърти. Второ не плащаш за паркиране. Ел колонки за зареждане има по улиците. Всички имаме ГАРАЖИ. Как в БГ панелизацията ще го зареждаш? Представи си панелни блокове....
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе Синди що не ни обясниш, освен да сипеш хейт
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    отСиднейАавстралия ( преди 1 година )
    Коментиращите долу ган40вци не вдяват от регулации, концепции, бизнес модели, инфраструктура и др. Този продукт таргетира среда съвсем различна от балканската панелна ко4ина където всеки месец из4уква джанти и карета, всяка пролет кърпи вежди и прагове. Затова гледа *** и не разбира от нещо което ще се позиционира по места далеч от бита и културата му, където на моргите не викат нов внос. Как ще вденат дивите 6алканци като не са живяли извън резервата. Поздрави от Новия Свят
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде е удобството от 48мм? И къде е смисълът от това упражнение.
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    глупост ( преди 1 година )
    Идеята на сгъваемо нещо е да е преносимо каквото това НЕ е